Εμβληματική φυσιογνωμία ο «Σερ» είναι ο πρώτος νικητής του αγώνα, το 1952, με Chevrolet, τότε που ονομαζόταν «Ράλλυ ΕΛΠΑ», ενώ επικράτησε και το 1955 με Opel Kapitan. Στα χρόνια που πέρασαν αποδείχθηκε μεγάλη μορφή για το ράλλυ Aκρόπολις, από το οποίο αποσύρθηκε σε ηλικία… 78 χρονών, το 1987.
Εμβληματική φυσιογνωμία ο «Σερ» των ελληνικών αγώνων είναι ο πρώτος νικητής του αγώνα, το 1952, με Chevrolet, τότε που ονομαζόταν «Ράλλυ ΕΛΠΑ», ενώ επικράτησε και το 1955 με Opel Kapitan.
Στα χρόνια που πέρασαν από τότε αποδείχθηκε μεγάλη μορφή για το μηχανοκίνητο αθλητισμό μας και το ράλλυ Aκρόπολις, από το οποίο αποσύρθηκε τελικά σε ηλικία… 78 χρονών, το 1987. Στις 34 συμμετοχές του σε αυτό δεν μπόρεσε να κερδίσει άλλο αγώνα μετά το 1955, όμως παρέμεινε για περίπου δεκαπέντε χρόνια από τους επιφανείς οδηγούς του ελληνικού ράλλυ, με διαπρεπείς τερματισμούς ανάμεσα στους πρώτους.
Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ʼ50 στράφηκε ξανά στα μοντέλα της Chevrolet με τους μεγάλου κυβισμού V8 κινητήρες, τις «γουρούνες» όπως τις αποκαλούσαν οι τότε φίλοι του αυτοκινήτου, τις οποίες όταν έβλεπαν οι ξένοι συναθλητές του τραβούσαν τα μαλλιά τους αναρωτώμενοι πώς γίνεται να οδηγήσει κάποιος γρήγορα αυτά τα βαριά θωρηκτά.
Στο τιμόνι των Opel της αντιπροσωπείας του από τα τέλη της δεκαετίας του ʼ60, πέρασε διαδοχικά από το Kadett Rallye στην Ascona και το Manta, ενώ τελείωσε την αγωνιστική του σταδιοδρομία με μία και μοναδική εμφάνιση με το Kadett GSi.
Δε θα είναι υπερβολή να πούμε πως ο Τζώννυ Πεσμαζόγλου έζησε χρόνο προς χρόνο όλες τις αλλαγές στο τρόπο και τη φιλοσοφία διεξαγωγής των ράλλυ, ξεκινώντας από τα πρώτα χρόνια του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ στο οποίο εντασσόταν τότε το Ακρόπολις και φθάνοντας έως τα αγωνιστικά του Group A.
ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
ΕΤΟΣ | ΚΑΤΑΤΑΞΗ | ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ | ΣΥΝΟΔΗΓΟΣ |
1953 | Chevrolet V8 | Γ. Γαλάνης | |
1954 | 2ος | Chevrolet V8 | Γ. Γαλάνης |
1955 | 1ος | Οpel Capitan | Παπανδρέου |
1956 | 5ος | Chevrolet V8 | Γ. Γαλάνης |
1957 | 14ος | Chevrolet V8 | Γ. Χρονίδης |
1958 | 2ος | Chevrolet V8 | Γ. Γαλάνης |
1959 | 18ος | Chevrolet V8 | Γ. Χρονίδης |
1967 | 5ος | Opel 1900 | Γεωργίτσης |
1971 | 5ος | Opel Kadett Rallye | Μάμαλης |
1975 | 4ος | Opel Ascona | Γεωργίτσης |
1977 | 9ος | Opel Ascona | Χάρης Καλτσούνης |
1978 | Opel Kadett GT/E | Χάρης Καλτσούνης | |
1979 | 11ος | Opel Ascona | Χάρης Καλτσούνης |
1981 | 11ος | Opel Ascona 400 | Χάρης Καλτσούνης |
1984 | 19ος | Opel Ascona 400 | Α. Kληρονόμος |
1986 | Opel Ascona 400 | Τομάζος | |
1987 | 22ος | Opel Kadett GSi | Τομάζος |
Πρώτος Έλληνας στη γενική κατάταξη: 1955, 1958, 1967, 1971
Ψηφίστε για τον Τζώννυ Πεσμαζόγλου, εδώ