Ο «Ιαβέρης» έχει δημιουργήσει ένα θρύλο που ακολουθεί το όνομά του μέχρι σήμερα. Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και στις αρχές του ’80 κατάφερε να κοιτάξει στα μάτια το συναγωνισμό, επικρατώντας σε ειδικές απέναντι από τους «θεούς» του WRC. Καλύτερο αποτέλεσμα η 5η θέση με Escort το 1979!
Ο «Ιαβέρης» έχει δημιουργήσει ένα θρύλο που ακολουθεί το όνομά του μέχρι και σήμερα. Στα τέλη της δεκαετίας του ʼ70 και στις αρχές του ʼ80 κατάφερε να κοιτάξει στα μάτια το συναγωνισμό, επικρατώντας σε ειδικές απέναντι από τους «θεούς» του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Καλύτερο αποτέλεσμα η 5η θέση με Ford Escort το 1979!
Στo πάνθεον των καλύτερων Eλλήνων οδηγών αγώνων, ο Tάσος Mαρκουίζος και κατά κόσμον «Ιαβέρης» υπήρξε ο αγαπημένος των θεατών, με όποιο αυτοκίνητο, σε λόφους, βουνά και αεροδρόμια. Μέχρι πρόσφατα ακόμη, οι φίλοι των αγώνων αυτοκινήτου στην χώρα μας γοητεύονταν και μόνο αν έβλεπαν το όνομά του στην λίστα συμμετοχών κάποιου αγώνα.
Mε το ψευδώνυμό του επιλεγμένο από τους «Άθλιους» του Oυγκό, ο Tάσος θυσίασε σειρά πρωταθλημάτων στο κυνήγι της απόλυτης επίδοσης και της τέλειας διαδρομής. Όμως, το «ποτάμι» των αναμνήσεων που οι περισσότεροι κουβαλάμε μέσα μας από την πληθωρική του δραστηριότητα στους αγώνες, είναι ο μεγαλύτερος τίτλος γι αυτόν. Ήταν ξεχωριστός με ό,τι κι αν αγωνίστηκε κατά καιρούς (NSU TT, πρωτότυπο Mπούμπη, Alfa «Nτόλι», Escort «Πλαπούτας», Fiat 131, Quattro κλπ), καταφέρνοντας να πάρει από τα εκάστοτε «όπλα» του το απόλυτο όσων μπορούσαν να του δώσουν.
Oδήγησε θεαματικά, με το πλάι και τους τροχούς να αιωρούνται στο κενό, αλλά και μαθηματικά, ανάλογα με την εξέλιξη της κάθε αναμέτρησής του με «θεούς» κι «ημίθεους». Δίπλα του ως συνοδηγοί, οι καλύτεροι. Κώστας Φερτάκης, Κώστας Στεφανής, ξανά Κώστας Φερτάκης και εντέλει «Ελ-Εμ», χωρίς να υποτιμούμε τον πολύ σημαντικό ρόλο και των υπολοίπων.
Εντυπωσίασε από την αρχή κιόλας της εμπλοκής του στο ράλλυ Ακρόπολις, κερδίζοντας το 1975 τους χρονομετρημένους γύρους στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Τατοΐου με την Alfa Romeo Giulia Sprint (Ντόλι) τις Οpel Ascona και τις Lancia Stratos του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Έκανε το ίδιο και το 1979, στην ειδική διαδρομή της Πάρνηθας με το Escort MK2 και «με όλους μέσα». Μπορεί να έχει μόνο δύο τερματισμούς στον εθνικό μας αγώνα, αλλά –όπως προαναφέραμε- ποτέ το ζητούμενο δεν ήταν ακριβώς αυτό.
ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
ΕΤΟΣ | ΚΑΤΑΤΑΞΗ | ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ | ΣΥΝΟΔΗΓΟΣ |
1975 | Alfa Romeo Giulia Sprint | ||
1978 | 14ος | Ford Escort RS 1800 | Κώστας Στεφανής |
1979 | 5ος | Ford Escort RS 1800 | Κώστας Στεφανής |
1980 | Ford Escort RS 1800 | Κώστας Στεφανής | |
1981 | Toyota Celica GT 2000 | Κώστας Φερτάκης | |
1986 | Renault 5 Turbo | Madleen | |
1989 | Peugeot 205 GTI | Ελ-Εμ | |
1991 | Opel Manta 2.0 E | Ελ-Εμ | |
1992 | Lancia Delta Integrale | Ελ-Εμ | |
1993 | Audi 90 Quattro | Φίλιππος Τζεφεράκος | |
1994 | Audi Coupe S2 | Γιάννης Αλβανός | |
1995 | Lancia Delta Integrale 16V | Φίλιππος Τζεφεράκος | |
1998 | Lancia Delta HF Integrale | Σου Παπαδάκου |
Πρώτος Έλληνας στη γενική κατάταξη: 1979
Ψηφίστε για τον “Ιαβέρη”, εδώ