Mια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον κόσμο της Αυτοκίνησης αναχώρησε για το μεγάλο ταξίδι, σε ηλικία 91 ετών, αφήνοντας πίσω του δυσαναπλήρωτο κενό.
Mια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον κόσμο της Αυτοκίνησης αναχώρησε για το μεγάλο ταξίδι, σε ηλικία 91 ετών, αφήνοντας πίσω του δυσαναπλήρωτο κενό. Ο Πωλ Φρέρ, Βέλγος γεννημένος στη Γαλλία το 1917, εντάχθηκε από πολύ νωρίς (1945) στην κοινωνία του αυτοκινήτου υπηρετώντας την τόσο από τη θέση του έγκριτου δημοσιογράφου και συγγραφέα, όσο και από εκείνη του οδηγού αγώνων.
Ιδρυτικό μέλος της Επιτροπής «Car Of The Year» των δημοσιογράφων του Ειδικού Τύπου της Ευρώπης, υπήρξε στη ζωή του ακατάβλητα δημιουργικός: μεταξύ πολλών άλλων συνέγραψε βιβλία για την Porsche, με πιο ξεχωριστό το «911 Story», που αποτελεί τη βίβλο όσων ασχολούνται όχι μόνο με αυτό το πολύ ξεχωριστό μοντέλο της γερμανικής ιστορίας, αλλά και με την ίδια την Porsche. Αναρίθμητα είναι φυσικά τα εμπεριστατωμένα άρθρα του στα μεγαλύτερα περιοδικά αυτοκινήτου του κόσμου.
Η πιο μεγάλη στιγμή της αγωνιστικής του ζωής είναι η νίκη στις «24 ώρες» του Μαν το 1960, στο πλευρό του Ολιβιέ Ζεντεμπιέν, με την Ferrari 250 Testarossa, ένα από τα πιο «all time classic» αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών. Eπίσης έχει συνολικά 11 συμμετοχές στα Γκραν Πρι της περιόδου 1952-1956, όπου οδήγησε HWM, Gordini και Ferrari. Καλύτερο αποτέλεσμά του, η δεύτερη θέση στο Σπα το 1956 με τη Lancia-Ferrari D50, πίσω από τον Πίτερ Κόλινς. Στο palmares του έχει μια εξωπρωταθληματική νίκη, στο Γκραν Πρι της Νοτίου Αφρικής το 1959, όπου αγωνίστηκε με ένα από τα Cooper-Climax του Ρομπ Γουόκερ.
Η ιστορία του με την Porsche άρχισε το 1953, στις 24 ώρες του Μαν, όπου μαζί με τον Ρίχαρντ φον Φράνκενμπεργκ κέρδισαν τη νίκη στην κατηγορία τους, οδηγώντας μια «550 Spyder». Πέντε χρόνια αργότερα, στον ίδιο αγώνα, μαζί με τον μετέπειτα πρωταθλητή Ευρώπης στις αναβάσεις Έντγκαρ Μπάρθ τερμάτισαν την «718 RSK» που οδηγούσαν στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης.
Λάτρης του αυτοκινήτου και ένας από τους κύριους διαμορφωτές της κουλτούρας που –λέμε ότι- έχουμε κι εμείς σήμερα γύρω από αυτό, μέχρι πρόσφατα εκτός από την «911 Carrrera» του κυκλοφορούσε συχνά και με την πρώτη του Porsche, μια «356». Aπό την πλευρά μας, τον ευχαριστούμε θερμά για όλα όσα έκανε για εμάς, με τον δικό του, τελείως ξεχωριστό τρόπο._Σπ.Χατ.