top icon
Μοντέλα

Porsche PetroRetro911: nothing is impossible

Απολαμβάνεις την Porsche «911» του 1985 προσαρμοσμένη στο σήμερα, με τακτ και προσοχή στη λεπτομέρεια που δε βρίσκεις…

«Ποιος Singer», σχολιάζεις για δεύτερη φορά σε ένα χρόνο, και τίποτα δεν είναι τυχαίο, με γεγονός πως εδώ, στη Λυκόβρυση, στους PetroRetro911, η δουλειά έχει τα προσωπικά στοιχεία που δεν προκύπτουν σε βιομηχανοποιημένες προσπάθειες. Οι κορυφαίοι οίκοι σε όλο τον κόσμο λειτουργούν προσφέροντας έτοιμες λύσεις. Εδώ έχουμε την τέλεια προσαρμογή στα «θέλω» και τα «πρέπει» συγκεκριμένου λάτρη της Porsche 911, που αντιμετωπίζεται ως συνεργάτης. Σε υποδέχονται οι Γιώργος και Νίκος Πετρόπουλος, καταθέτεις τις σκέψεις σου, τις αναλύουν και δημιουργούν και με ψυχή σε αυτήν τη σκουντερία, έχοντας και εξαιρετικούς συνεργάτες. Η τέχνη τους σε απόλυτη αρμονία με την εμπειρία τους, με σημαία τους την εντιμότητα.

Porsche Petroretro 911

Από 3.2 σε 3.4
Με σταθερή αξία το κιβώτιο τύπου «915», αλλά έχει γίνει εξαιρετική δουλειά -πατέντα τους- στον επιλογέα. Το βάρος στον κινητήρα, και είναι σημαντικό να γνωρίζεις τα κενά της αρχικής έκδοσης, που η Porsche διαχρονικά καλύπτει ανανεώνοντας την γκάμα της. Εδώ την αρχική βάση τη συνδυάζεις με εξέλιξη, χωρίς να αλλοιώνεις το χαρακτήρα. Έχει τη φιλοσοφία λειτουργίας του ο 3.2 flat 6, και οφείλεις να τη σεβαστείς. Με διορθωτικές παρεμβάσεις ουσίας, αυξάνοντας τον κυλινδρισμό στα 3.400 κ.εκ., την ιπποδύναμη στους 280 από τους 230 ίππους, όπως και τη ροπή από τα 284 στα 367 Nm, χωρίς να επηρεαστεί o αριθμός των στροφών όπου αποδίδεται η μέγιστη τιμή της!

Porsche Petroretro 911

Έχουν αλλαχτεί οι κύλινδροι, τα πιστόνια με σφυρήλατα, οι εκκεντροφόροι, οι μπιέλες με ατσάλινες, ελαφρύτερες. Τα ελατήρια βαλβίδων είναι από τιτάνιο, πιο σκληρά και ελαφρύτερα. Οι βαλβίδες εξαγωγής και εισαγωγής είναι διαφορετικές και συνδυάζονται με εξέλιξη ροής στα καπάκια, ενώ η τρόμπα λαδιού είναι από την «964», για μεγαλύτερη παροχή λαδιού, και συνδυάζεται με άλλους σωλήνες και διαφορετικό ψυγείο λαδιού, για να συνεργάζονται αρμονικά. Ολοκληρώνοντας, έχει τοποθετηθεί αγωνιστικό κιτ, το οποίο περιλαμβάνει: μεγαλύτερη πεταλούδα γκαζιού, μετρητή ροής μάζας αέρα, αισθητήρα θερμοκρασίας ροής αέρα, αγωνιστικό φίλτρο και προσαρμοσμένο λογισμικό για τη λειτουργία του κινητήρα. Αντίστοιχα, επηρεάστηκε ο ήχος του κινητήρα με τη χρήση ειδικής κατασκευής ανοξείδωτης εξάτμισης, με αγωνιστικούς καταλύτες και ηλεκτρικά κλαπέτα!

Porsche Petroretro 911

Ολική επαναφορά
Στο σασί, και ειδικά σε ανάρτηση και φρένα, τα λάθη κοστίζουν, και μια επιλογή με ρίσκο επηρεάζει αρνητικά το τελικό αποτέλεσμα. Ειδικά στην περίπτωση της δικής μας «911», σε χρώμα γκρι-σιελ, που προσθέτει αρχοντιά, σύνολο που απευθύνεται σε απαιτητικό ιδιοκτήτη, με γνώσεις και ιδιαίτερο γούστο. Δύσκολη άσκηση, οπότε κατασκευάστηκαν κατόπιν παραγγελίας τέσσερα αμορτισέρ με ελατήρια, ράβδοι στρέψης και διαφορετικής ποιότητας silent block. Στόχος, να ελαχιστοποιηθεί και ο θόρυβος που προκαλείται στο κακό ελληνικό οδόστρωμα.

Porsche Petroretro 911

Για τα φρένα δεν έγιναν συμβιβασμοί, και μπροστά τοποθετήθηκαν τετραπίστονες δαγκάνες, με τρυπητούς αεριζόμενους δίσκους, ενισχυμένα τακάκια και αγωνιστικών προδιαγραφών υγρά, σε συνδυασμό με μεταλλικά σωληνάκια (Aeroquip). Πίσω τοποθετήθηκαν διπίστονες δαγκάνες φρένων. Στόχος η απόλυτη αίσθηση του πεντάλ, όπως και βελτιωμένο φρενάρισμα, αλλά και ακόμα καλύτερη αντοχή.

Porsche Petroretro 911

Θέλεις να την οδηγήσεις!
Μάλιστα αμέσως, και σε μικτές συνθήκες. Ζαλισμένος όπως είσαι ακούγοντας την ανάλυση για την επίπονη δουλειά, βίδα-βίδα, που έχει γίνει συνολικά αλλά και στον κινητήρα, και έχοντας γνώση για το πώς έχει δουλευτεί από γυμνή η καρότσα. Δουλειά και στη μόνωση, ώστε να μην προκύπτουν δυσάρεστοι ήχοι, που χαλάνε κυρίως τη διάθεση. Ειδικά σε αυτή την κατασκευή, συνδεδεμένη με την ουσία, μακριά από αισθητικές παρεμβάσεις που σκοτώνουν την ισορροπία. Τα διαφορετικά φανάρια, άλλωστε, εκφράζουν το ζητούμενο. Τη συνολική αναβάθμιση την ώρα της χρήσης.

Porsche Petroretro 911

Η πρώτη διαπίστωση είναι ότι τα πάντα όλα, ειδικά σε χρηστικές λεπτομέρειες, λειτουργούν υποδειγματικά. Έχοντας εμπειρία από τη Retro δουλειά των Petro σε «911» και όχι μόνο, δεν είχαμε καμία αμφιβολία. Ότι θα συνυπάρξουμε με τον τέλειο επιλογέα και με έναν ζωντανό, γεμάτο κινητήρα. Αμφιβολίες προκύπτουν για το αν σήμερα, το 2021, ανοίγουν-κλείνουν τα πάντα όλα σε αυτοκίνητο του 1985, όπως σε κατασκευές του 2000, ενώ οι απορίες αφορούν την κύλισή της. Άριστα λοιπόν σε ό,τι ελέγχεται ηλεκτρικά, ενώ η δουλειά στο πλαίσιο δεν κρύβεται. Αν το εργοστάσιο την ξαναέφτιαχνε σήμερα, με βάση τη σχεδίαση του αμαξώματος, θα ήταν αντίστοιχο το αποτέλεσμα.

Porsche Petroretro 911

Διαφορετική η συνέχεια
Συνδεδεμένη με τη φιλοσοφία της Porsche, να μη βελτιώνει, αλλά να ανανεώνει. Στο δρόμο τους οι PetroRetro911, και εδώ έχουμε άλμα. Από την έκδοση 1985 ως βάση, σε αίσθηση γνωρίσαμε μια «993» του 1995, εξελιγμένη μάλιστα με ακόμα πιο σύγχρονα στοιχεία, με το μπλοκέ διαφορικό να λειτουργεί και να παρεμβαίνει υποδειγματικά. Ανάρτηση μαγεία, με κύλιση για σεμινάριο, μια συμπαγής «911» με συμπεριφορά 993-997, χωρίς την υποστροφή της «964» και τις όποιες τάσεις της «996». Ένα κομμάτι, με την αίσθηση ότι οδηγείς Carrera 4, χωρίς το βάρος της και την τεμπελιά της όταν αναζητάς ευελιξία. Σε παρασύρει μάλιστα στο δικό της, τύπου GT κρεσέντο, επιβάλλοντας τις πολύ υψηλές μ.ω.τ. με ασφάλεια σύγχρονης «911» και άνεση που συναντάς μόνο σε GTS. Η απόλυτη ισορροπία, με τη συνολική ποιότητα σημείο αναφοράς.

Porsche Petroretro 911

Με ατού
Για τον κινητήρα ο λόγος, και νομίζεις πως διαχειρίζεσαι έναν υδρόψυκτο 3.6! Μεγάλη υπόθεση τα παραπάνω κυβικά, ειδικά εδώ, που η αναβαθμισμένη ροπή προκύπτει σε μεγάλο φάσμα στροφών. Σε χαμηλές σ.α.λ., κάποιος που οδηγεί «996» ή τη μικρή 997 Carrera «σκέτο», ίσως ζητήσει κάτι παραπάνω. Θα το βρει στις μεσαίες στροφές και, αφού αυτός ο εξαιρετικός PR επιλογέας σε υποστηρίζει, τον αξιοποιείς. Είπαμε, όταν θέλεις να οδηγήσεις. Γιατί, για να απολαύσεις την Τέλεια Διαδρομή, αρκεί η δύναμη, και απλώς ανεβαίνεις στις 3.600-3.800 σ.α.λ., ώστε να έχεις και τα σωστά ακούσματα. Αλλάζει ο ήχος, αλλά δεν είναι το ζητούμενο. Μια χαρά ακούγεται και με το παραπάνω στη συμβατική αλλά βελτιωμένη εκδοχή και της εξαγωγής ο flat 6. Απολαμβάνεις αυτή την «911» με πολύ ειδικό τρόπο, αφού το «τότε» έχει ταξιδέψει στο «σήμερα» με ένα ιδιαίτερο, πολιτισμένο στυλ, και αυτή η κατασκευή θα αντέξει και στο χρόνο. Εδώ αντικατοπτρίζεται το βάθος της «911», που ξεπερνάει τους κωδικούς της. Μια διαδρομή μέχρι και την «997», με τις «991» και «992» να έχουν ξεφύγει σε διαστάσεις, και όχι μόνο.

Porsche Petroretro 911

Υπέρβαση
Γεγονός πως δεν ανακατασκεύασαν, αλλά δούλεψαν με σεβασμό στην εργοστασιακή βάση. Εργασία σε σκουντερία στην Ελλάδα, με γερμανική ταυτότητα, από Έλληνες ειδικούς που έχουν πλέον μεταπτυχιακό στα «θέλω» και στα «πρέπει» και του ιδιαίτερα απαιτητικού, που απαιτεί με ευγένεια και πληρώνοντας με σύνεση και γνώση, ώστε να ζει τη στιγμή με τον γνήσιο και σπάνιο τρόπο «911». Τα εύσημα στους δημιουργούς και στον ιδιοκτήτη, που εμπιστεύτηκε και όρισε τις προδιαγραφές, γνωρίζοντας και τι ακριβώς θέλει._ Σ. Χ.

Porsche Petroretro 911

Porsche 911 by PetroRetro911
http://www.petroretro911.com/

Porsche 911-1985
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Κινητήρας 3.400 κ.εκ. Ιπποδύναμη: 282,7 ίπποι/6.300 σ.α.λ. Ροπή: 367 Nm/4.700 σ.α.λ. Συμπίεση: 10.3:1 Κιβώτιο: 6άρι τύπου 915 Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-πίσω με 4πίστονες δαγκάνες (εμπρός) Τροχοί:205/55/16 εμπρός – 225/50/16 πίσω Βάρος: 1.200 κιλά

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ