X
Αγώνες/Διοργανώσεις

Porsche Classic Road Tour 2024: All-Star Meeting

Από την Porsche Ελλάδας μια εκδήλωση by «ΕΛ-ΕΜ» για τις «911» με αερόψυκτο κινητήρα, αλλά και για άλλες Porsche. «Δική μας» η «930»!

Κοκτέιλ συναισθημάτων η εμπειρία της συμμετοχής. Η «αστοχία» του 2023 αποτελεί πλέον παρελθόν και επιτέλους τα καταφέραμε, μακριά από το πάρε-δώσε που συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Συμμετείχαμε με την εμβληματική 911 3.3 Τurbo του 1978 με τους 300 ίππους, την οποία μας παραχώρησε ή ορθότερα προσέφερε ο κ. Γιάννης Κατσαούνης. Αντίστοιχη εκείνης του Αλέξανδρου Μανιατόπουλου που οδήγησε ο Κώστας Καββαθάς, εμπειρία που ο ίδιος κατέγραψε στο τεύχος των 4Τροχών τον Φεβρουάριο του 1976. Από τα άρθρα που εμπνέουν, όπως και για την Miura. Από τις περιπτώσεις που ξαναδιαβάζεις και κάνοντας την κριτική σου αποφασίζεις… μετεξεταστέος. Συνοδοιπόρος σήμερα στην Τέλεια Διαδρομή η σύντροφός μου, σε κρεσέντο συναισθημάτων και επαγγελματικής διαχείρισης. Ανάλογα ήταν τα συναισθήματα το 1996, με την μπλε «993» της Sportscar. Όλα γύρω μας αλλάζουν, εκτός από την 911, που εξελίσσεται διατηρώντας το DNA της.

Να συστηθούμε
Η Turbo με τον 3.3 αποτελεί την εξέλιξη της τρίλιτρης αρχικής εκδοχής. Σημείο αναφοράς είναι το 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο, τα τονισμένα φτερά που συνδυάζονται με τους τροχούς της Fuchs και η μεγάλη πίσω αεροτομή. Η συνέχεια, με διαρκή εξέλιξη του κινητήρα, ο οποίος σήμερα έχει φτάσει σε διπλάσια ιπποδύναμη, αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια ακόμα «911» χωρίς σύνορα. Ο turbo, με απόκριση στο γκάζι που σοκάρει στις 4.000 σ.α.λ. μέχρι να του επιβληθείς, πιστοποιεί και το μέγεθος του σασί. Μπορεί μια Carrera εποχής με τον 2.7 να είναι ελαφρύτερη, όμως όσο και να ψάξεις δεν θα «βρεις» τα 1.300 κιλά της Turbo, ειδικά στην κατηφόρα. Απλώς οφείλεις να τη σεβαστείς ώστε να την αξιοποιήσεις με υπομονή, εμπειρία και στοιχεία της νοημοσύνης σου. Την οδηγείς με το πλαίσιο επιλέγοντας μια σχέση παραπάνω στο 4άρι κιβώτιο με τον παλαιάς κοπής επιλογέα, αποφεύγοντας την έκρηξη του κινητήρα με στριμμένους τους τροχούς. Σε οποιοδήποτε υφής οδόστρωμα, τα αμορτισέρ, φορτωμένα με 50.000 χιλιόμετρα σε περίπου 50 χρόνια ζωής, αποσβένουν υποδειγματικά τον κακό εαυτό του επαρχιακού ελληνικού δρόμου, με πλεονέκτημα τα «φρέσκα» Pirelli των 16 ιντσών, που ανταποκρίθηκαν και στο βρεγμένο.

Το τιμόνι της, προερχόμενο από μια άλλη εποχή χωρίς υποβοήθηση, παντρεύει αυτόν τον… ρομαντισμό με ταλαιπωρία στους μύες, αλλά και στον εγκέφαλο, αφού απαιτεί διαρκή προσήλωση. Ακόμα και όταν κινείσαι σε ρυθμό GT, θυσιάζοντας μέρος του οδηγικού ενδιαφέροντός σου ώστε να απολαύσεις και τη διαδρομή. Δεν είναι υπερβολή να σημειώσουμε ότι με την «930» το πού θα… τραγουδήσεις μαζί της αποτελεί λεπτομέρεια. Σημαντικό εδώ είναι το «πώς». Με σεβασμό την τοποθετείς στον 21ο αιώνα, και μάλιστα δικαίως αφού είναι πολύ μπροστά από την εποχή της, ενώ πιστοποιείς το μέγεθος των σύγχρονων εκδόσεων. Αλλιώς, την εξέλιξη των ειδών τύπου μόνο Porsche 911, που συναρπάζει. Άλλωστε, ο petrolhead που σέβεται ό,τι υπηρετεί, οφείλει να διαθέτει μια «911» εποχής και μια νέας γενιάς, με την «992» να φαίνεται πως πιστοποιεί την εξαίρεση ενός κανόνα που θέλει κάθε «911» τέλεια, μέχρι την επόμενη.

Τίτλος καρδιάς: Σεβασμός
Σεβασμός στον εμπνευστή, στους δημιουργούς που εξελίσσουν και σε αυτούς που με εκδηλώσεις-θεσμούς διατηρούν το θρύλο υγιή και σύγχρονο για όσους αντιλαμβάνονται την πραγματική έννοια του lifestyle. Διακριτικά και με την αντοχή στο χρόνο, που μόνο η Porsche 911 εκφράζει. Τυχερά τα 25 πληρώματα, σε αρμονική συνύπαρξη μεταξύ τους, όπως και με τις σπουδαίες «μηχανές» τους. Κοσμήματα σε άψογη κατάσταση, που υπογραμμίζουν το μέγεθος του θρύλου. Η Porsche 911, το αυτοκίνητο και του 21ου αιώνα, υπεράνω της ξεπερασμένης διαδικασίας των συγκρίσεων. Στο «κάδρο» της εκδήλωσης βρίσκονται ευγενείς, γνώστες, συνειδητοποιημένοι petrolheads. Aνάμεσά τους και πολλοί νέοι, με κάθε τύπου «911» εποχής. Από την ιδρυτική «356», όπως εκείνη του πρώην προέδρου της ΦΙΛΠΑ Τάκη Φωτεινόπουλου, μέχρι τις «993» που πρωταγωνιστούν ακόμη και που δεν χορταίνεις να απολαμβάνεις. Ήχοι μόνο Porsche, από τον flat-six της «911» στο κλασικό αμάξωμα, με τις μοναδικές διαφοροποιήσεις να εντοπίζονται στις οροφές, στον τύπο της πίσω αεροτομής και σε επιμέρους στοιχεία. Σε λεπτομέρειες όπως στους τροχούς, που διαφέρουν και στις Porsche με τον κινητήρα εμπρός, όπως στις παρούσες «968» και «924-944».

Ο δρόμος: Το φυσικό περιβάλλον της Porsche
H εκδήλωση εξελίσσεται σε μια διαδρομή προσεκτικά επιλεγμένη από τον «ΕΛ-ΕΜ», ο οποίος για την περίσταση δίπλα του στην 992 Cabrio έχει τον Γιώργο Σύλλα. Στην ομάδα του βρίσκεται ακόμη ένας… WRC, o Χρήστος Παραβάντης. Εκ του αποτελέσματος η διαδρομή και το ωράριο άγγιζαν το τέλειο, με την προσέγγιση των διοργανωτών να αποδεικνύεται ιδανική, αναφορικά τόσο με την ηλικία των μηχανών όσο και με τις προτιμήσεις των πληρωμάτων. Κάθε επιλογή είχε να κάνει με το ζητούμενο, που σε αυτή την περίπτωση ήταν η απόλαυση της μηχανής σε σωστό περιβάλλον. Αυτό αλλωστε είναι και ο καθρέφτης της έννοιας «tour», όπως απαντάται σε σημαντικές εκδηλώσεις παγκόσμιου επιπέδου όπως το Tour Du Peloponnese.
Για την ιστορία, η αφετηρία δόθηκε Σάββατο πρωί από το Ζάππειο με τελικό προορισμό τη Βυτίνα. Ενδιάμεσοι σταθμοί το Λουτράκι, η Νεμέα, ο Προφήτης Ηλίας όπως και το χωριό Κανδύλα με γεύμα στην «Καλή Παρέα» κοντά στο Λεβίδι. Νεμέα-Κανδύλα, η ασφαλής ειδική διαδρομή που θα λατρέψεις.

Την Κυριακή το πρόγραμμα περιλάμβανε οδήγηση και για τον Πραγματικό Οδηγό, με κατεύθυνση προς τον παλαιό Πάο στην Αχαΐα και τελικό προορισμό τη Λιναριά, στην έξοδο της Αρχαίας Ολυμπίας. Το μενού συνεχίστηκε και μετά το γεύμα, με οδήγηση στιλ… «911» σε καλό επαρχιακό δρόμο για περισσότερα από 100 χιλιόμετρα, που αναδείκνυε την ποιότητα κύλισης που την χαρακτηρίζει. Ο επίλογος γράφτηκε στην Εθνική Οδό, οριακά πριν από την κίνηση της Κυριακής. Dream team και στα υλικά για την επικοινωνία, με τον συνάδελφο Μιχάλη Γεωργιάδη του «Go Car» σε ρόλο συντονιστή μιας εξαιρετικής ομάδας. Στους φακούς αριστούχοι του Ειδικού Τύπου.

Τίποτα στην τύχη σε μια ιδιαίτερα προσεγμένη εκδήλωση. Όπως μας έχει συνηθίσει και εκτός Ευρώπης η Porsche σε εργοστασιακό επίπεδο. Ό,τι ταιριάζει στον οργανωτή, στην Porsche Ελλάδας του Ομίλου «Μοτοδυναμική», που φιλοξένησε υποδειγματικά και με σεβασμό τους καλεσμένους, όπως και τις μηχανές τους, οι οποίες κινήθηκαν σε κλοιό… υψηλής προστασίας. Σ.Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!