X
Κατασκευαστές

Porsche: 70 χρόνια Zuffenhausen

Στις 26 Ιουνίου 1938 η «Dr. Ing. h.c. F. Porsche KG», όπως λεγόταν τότε η εταιρεία, μετακόμισε από το κέντρο της Στουτγάρδης στην περιοχή του Zuffenhausen.

Στις 26 Ιουνίου 1938 η «Dr. Ing. h.c. F. Porsche KG», όπως λεγόταν τότε η εταιρεία, μετακόμισε από το κέντρο της Στουτγάρδης (Kronenstrasse 24) στις νέες της εγκαταστάσεις στην περιοχή του Zuffenhausen. Το Μάιο του 1937 ο Ferry Porsche είχε είδη αποκτήσει ένα οικόπεδο στην περιοχή, στη διεύθυνση Spitalwaldstrasse 2 (όπως λεγόταν τότε), η οποία έμελλε να αποτελέσει την τοποθεσία για το εργοστάσιο της Porsche που κατασκευάστηκε αργότερα. Μετά από 70 χρόνια, το κτίριο που ολοκληρώθηκε το 1938 συνεχίζει να αποτελεί κεντρικό τμήμα του συγκροτήματος εργοστασίων της εταιρείας στο Zuffenhausen.
Μετά τη συναρμολόγηση των πρώτων πρωτοτύπων της Volkswagen –η οποία γινόταν ακόμα στο γκαράζ της βίλας του Porsche που βρισκόταν στο λόφο Killesberg της Στουτγάρδης– το 1938 κατασκευάστηκε στο Zuffenhausen η πιλοτική σειρά του αυτοκινήτου που αργότερα έγινε γνωστό ως «VW Beetle». Το αμάξωμα του αυτοκινήτου αυτού κατασκευαζόταν στο γειτονικό εργοστάσιο αμαξωμάτων της Karosseriewerk Reutter, και στη συνέχεια προσαρμοζόταν στο πλαίσιο και δοκιμαζόταν εκτενώς στο εργοστάσιο της Porsche. Ιστορικής σημασίας είναι και η κατασκευή τριών αγωνιστικών κουπέ Type 64 το 1939. Προοριζόμενα αρχικά για τον αγώνα μεγάλης απόστασης Βερολίνου-Ρώμης, αυτά τα αεροδυναμικά αυτοκίνητα θεωρούνται οι πρόγονοι όλων των επόμενων Porsche.
Η παραγωγή σπορ αυτοκινήτων στο Zuffenhausen ξεκίνησε το 1950 με μια προσωρινή λύση όσον αφορά στις εγκαταστάσεις: έως τα τέλη του 1955, όταν το κεντρικό εργοστάσιο της Porsche έλαβε άδεια λειτουργίας από τον αμερικανικό στρατό, η κατασκευή του αμαξώματος και η συναρμολόγηση του μοντέλου Porsche 356 γινόταν κυρίως στις εγκαταστάσεις της Reutter. Το 1952 κτίστηκε ένα πρόσθετο κτίριο με την ονομασία Porsche-Werk 2, το οποίο σχεδίασε ο αρχιτέκτων Rolf Gutbrod. Στη συνέχεια, το 1960 προστέθηκαν οι εγκαταστάσεις Porsche-Werk 3, στις οποίες στεγάστηκαν, μεταξύ άλλων, τα τμήματα πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών.
Το 1964, αμέσως μετά την παρουσίαση της 911, η Porsche KG εξαγόρασε την Karosseriewerk Reutter μαζί με το εργατικό της δυναμικό που τότε αριθμούσε περίπου 1.000 εργαζόμενους. Σήμερα η σειρά 911 και όλοι οι κινητήρες Porsche κατασκευάζονται στο Zuffenhausen. Το εργοστάσιο περιλαμβάνει εγκαταστάσεις συναρμολόγησης αμαξωμάτων, φανοποιείο, καθώς και εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων, προσαρμογής εσωτερικών επενδύσεων, συναρμολόγησης κινητήρων και δοκιμών. Με σκοπό να εξασφαλίζει την ευελιξία της παραγωγής σε περιορισμένο χώρο, η Porsche έχει αναπτύξει ειδικές λύσεις, όπως διάφορα «επικαλυπτόμενα» στάδια κατασκευής στις εγκαταστάσεις όπου συναρμολογούνται τα αμαξώματα και τα οχήματα. Ένα άλλο ειδικό χαρακτηριστικό της παραγωγής είναι ότι τα αυτοκίνητα παραγωγής της Porsche κατασκευάζονται μαζί με τα αγωνιστικά μοντέλα, στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης.
Ως μια ακόμα αναγνώριση της σημασίας που έχει το Zuffenhausen για την Porsche, δίπλα στο εργοστάσιο της εταιρείας κατασκευάζεται ένα νέο μουσείο 24.000 τ.μ. Στο μέλλον, σε έναν εκθεσιακό χώρο 5.600 τ.μ. θα παρουσιάζονται 80 σημαντικά ιστορικά μοντέλα και άλλα εκθέματα από την ιστορία της εταιρείας. Άλλες εγκαταστάσεις της Porsche είναι το Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης στο Weissach, καθώς και το εργοστάσιο στη Λειψία το οποίο εγκαινιάστηκε το 2002. Από τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου αυτού έχουν βγει μέχρι σήμερα περισσότερα από 200.000 Porsche Cayenne, ενώ εκεί θα κατασκευάζεται από το 2009 και η Panamera, το νέο μοντέλο της εταιρείας.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!