Γαλλική ομορφιά και κομψότητα από τη δεκαετία του ’60…
To 404 ξεκίνησε την εμπορική του σταδιοδρομία στη γκάμα της Peugeot τον Μάιο του 1960, αντικαθιστώντας το παλαιότερο 403. Το μεσαίο οικογενειακό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο όχι μόνο στην ευρωπαϊκή, αλλά και στην παγκόσμια αγορά. Ήταν ένα ανθεκτικό, αξιόπιστο και ευρύχωρο αυτοκίνητο, με πολύ λογικό κόστος χρήσης. Η παραγωγή του ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 1975, με εξαίρεση τις εκδόσεις με το pick-up αμάξωμα, οι οποίες αποχαιρέτησαν την ενεργό δράση ακριβώς τρία χρόνια αργότερα. Συνολικά, αρίθμησε 2.885.377 μονάδες παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων όλων των τύπων αμαξώματος στα οποία κατασκευάστηκε (sedan, station-wagon, pick-up, coupe, cabriolet).
Η δημοτικότητά του στην Αφρική ήταν τέτοια, που μια γραμμή παραγωγής του λειτουργούσε μέχρι το 1989 στην Κένυα. Μια πολύ συνηθισμένη καθημερινή εικόνα εκείνης της εποχής ήταν να βλέπεις το 404 να ανεβοκατεβαίνει τους δρόμους του Παρισιού, κουβαλώντας κόσμο ως ταξί. Επίσης, να συναντάς την αγροτική του έκδοση σχεδόν παντού στη γαλλική επαρχία, φορτωμένη με κάθε λογής φρούτα και λαχανικά. Παρά την συντηρητική του σχεδίαση ήταν ένα όμορφο αυτοκίνητο, του οποίου η δημόσια εικόνα ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης, με την παρουσίαση των coupe και cabriolet εκδόσεών του.
Σταδιοδρομία…
Η ανοιχτή έκδοση του 404 έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 1961, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Πόλης του Φωτός, ενώ η έκδοση coupe εμφανίστηκε στην ίδια Έκθεση ένα χρόνο αργότερα. Αμφότερες, χρησιμοποιούσαν κοινό δάπεδο και μηχανικά μέρη. Είχαν σχεδιαστεί από το studio Pininfarina, το οποίο είχε αναλάβει και την παραγωγή-συναρμολόγησή τους, στις νέες του εγκαταστάσεις στο Grugliasco στη βιομηχανική ζώνη του Τορίνο. Παρά το γεγονός ότι είχαν διατηρηθεί οι βασικές γραμμές της sedan έκδοσης, το αυτοκίνητο παρουσίαζε σημαντικές διαφοροποιήσεις στο πίσω μέρος του, που ανέβαζαν τις μετοχές του σε κομψότητα. Το 404 Cabriolet έπαιρνε κίνηση από ένα 4κύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1.6 λίτρων, το οποίο απέδιδε 72 ίππους και συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων.
Για τους πιο απαιτητικούς, στην έκθεση της Γενεύης του 1962 υπήρχε και μια δυνατότερη έκδοση του ανοιχτού μοντέλου, με σύστημα ψεκασμού της Kugelfischer και ισχύ 86 ίππων (κωδικός κινητήρα XCKF1). Την περίοδο 1963-1964 η έκδοση με το καρμπιρατέρ ισχυροποιήθηκε και από τους 72 ίππους ισχύος αναρριχήθηκε στους 76, ενώ το 404 Cabriolet με το σύστημα ψεκασμού της Kugelfischer απέδιδε πλέον 96 ίππους. Το ανοιχτό μοντέλο δέχτηκε επίσης και ορισμένες μικροεπεμβάσεις στα φρένα και στο συμπλέκτη, όπως άλλωστε συνέβη και με όλη τη σειρά των 404. Η διετία 1966-1967 έφερε λίγες ακόμη αισθητικές αναβαθμίσεις, στα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα. Τον Σεπτέμβριο του 1968 η παραγωγή του έφτασε στο τέλος του, μαζί με το coupe, αριθμώντας συνολικά 10.389 μονάδες. Στις ημέρες μας είναι δυσεύρετο και συλλεκτικό, με ιδιαίτερα υψηλές τιμές πώλησης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός: 1.618 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 83.8 mm x 72.9 mm Σχέση συμπίεσης: 8.8:1 Ισχύς: 72 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.Ροπή: 13,6 χλγμ. στις 2.500 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων 0-100 χλμ./ώρα: δλ. Μήκος: 4.496 χλστ. Πλάτος: 1.679 χλστ. Ύψος: 1.379 χλστ. Μεταξόνιο: 2.649 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.346 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.280 χλστ. Βάρος: 1.030 κιλά Περίοδος παραγωγής: 1962-1968 Μονάδες παραγωγής: 10.389
Φωτογραφίες: Peugeot