top icon
Μοντέλα

Πενήντα χρόνια VW Golf – O παλιός παραμένει ωραίος

Πολλές οι πρωτιές για το VW Golf με αφορμή τα χρυσά του γενέθλια. Ξεχωρίζουν όμως τα χάτσμπακ με το διακριτικό «GTI», άλλοτε και τώρα.

Είναι το Golf ο καθρέφτης του μεγέθους της VW; Αναμφίβολα, ναι. Ειδικά όταν εξετάζουμε την ιστορία της Αυτοκίνησης. Αν η Toyota Corolla είναι η ιαπωνική απάντηση στην κατηγορία των εμβληματικών αυτοκινήτων, το Golf εντυπωσιάζει με την εντιμότητα της εξέλιξής του. Διατήρησε τα στοιχεία που το καθιέρωσαν, ενώ ταυτόχρονα ανέδειξε την κλασική του αξία, περνώντας από γενιά σε γενιά με σταθερότητα και ποιότητα.

VW Golf GTI MK2 & MK8

«Γκολφάροντας»
«Τι γράφεις, βρε “Στράπα”;» θα αναρωτιόταν ο Κ.Κ., ο «αφεντικόφιλος» που θύμωνε όταν ο υπογράφων «παραποιούσε» τη γλώσσα, την οποία εκείνος σεβόταν φανατικά. Όπως και σήμερα η Ελένη Ξενάκη, που επιμελείται τα κείμενα με σεβασμό, αποτέλεσμα μιας εκτίμησης που ξεπερνάει τον τυπικό της ρόλο. Η χρήση του Golf απαιτεί έναν συγκεκριμένο τρόπο, ένα στυλ χωρίς ύφος. Το «οδηγώ Golf» μεταμορφώθηκε αυθόρμητα σε «Γκολφάρω», όταν πρωτοδοκιμάσαμε την πέμπτη γενιά στο Τάνις της Δανίας. Τότε αναρωτηθήκαμε, μαζί με τον φωτογράφο μας Νίκο Μαρκομπότσαρη, αν μπορεί να υπάρξει κάτι καλύτερο, είτε για την καθημερινότητα είτε για την Τέλεια Διαδρομή. Σημείο αναφοράς, φυσικά, οι εκδόσεις GTI, το γάντι του Πραγματικού Οδηγού για γήινη, διακριτική μετακίνηση με χαρακτήρα.

VW Golf GTI MK2 & MK8

Κωδικός «GTI»: Αυτοκίνητο Μεγάλου Τουρισμού με κινητήρα που χρησιμοποιεί ψεκασμό καυσίμου. Το Golf GTI, αυτός ο θρυλικός Γερμανός, διατήρησε τα στοιχεία της φιλοσοφίας του και εξελίχθηκε με σεβασμό στις ρίζες του. Όχι μόνο εντυπωσίασε σε ειδικές διαδρομές, αλλά κέρδισε και τις καρδιές των οδηγών. Από το Ράλλυ Ακρόπολις και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα μέχρι τους αγώνες Ιστορικών Αυτοκινήτων, το Golf II GTI παραμένει μια εμβληματική φιγούρα, ειδικά στο περίφημο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.

VW Golf GTI MK2 & MK8

Από το Golf II στο VIII

Με κοινό παρονομαστή τον κωδικό «GTI», το Golf κατόρθωσε να διατηρήσει το χαρακτήρα του χωρίς να εκμεταλλευτεί την υπεραξία του ονόματός του. Παραμένει ανταγωνιστικό, ακόμα και σε μια εποχή όπου η αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά το βηματισμό της σε θολό τοπίο, με άλλοθι την προστασία του περιβάλλοντος. Εντούτοις, η αύξηση του κόστους και τα υπέρβαρα αυτοκίνητα, στο όνομα της παθητικής ασφάλειας, έχουν περιορίσει τη συζήτηση για την ενεργητική ασφάλεια. Παράλληλα, η αισθητική του Golf όπως κάθε συζήτηση για την εμφάνιση παραμένει υποκειμενική, αλλά δεν παύει να αποτελεί ακόμα ένα στοιχείο της διαχρονικής του αξίας. Σημαντική είναι πάντως, όπως σχολιάζουν οι «Σύντροχοι» (σ.σ.: μια παρέα ευγενών με άποψη για το κλασικό αυτοκίνητο), η κατάσταση του αυτοκινήτου που θα αποτελέσει τη βάση για την ανακατασκευή.

VW Golf GTI MK2 & MK8

Μαύρο ή κόκκινο;
«Όλα στο μαύρο», το πρώτο σχόλιο αναχωρώντας με το Golf GTI II από το ex-Κώστα Αποστόλου Store-Your-Car θησαυροφυλάκιο στου Ρέντη, με κατεύθυνση προς τον Ασπρόπυργο, στη διαδρομή Ανάβαση της Micro Cars, όπου και η συνάντηση με το σύγχρονο κόκκινο. Να αφήσουμε όμως τον παλιό φίλο και πιστό αναγνώστη Αλέξη Δρουλίσκο, έναν αριστούχο της τάξης «Α112 Abarth», με δεκαοκτώ συμμετοχές στο Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο, να σχολιάσει τη σχέση του με το μαύρο Golf GTI-ΙΙ. Διακριτικό της διαφοράς, οι ζάντες της ΒBS.

VW Golf GTI MK2 & MK8

Από το μπάκετ
«Το αυτοκίνητο βρέθηκε στα χέρια πρωταγωνιστή εκδηλώσεων τύπου Regularity, που ψήφισε Peugeot 205 αντί του Golf. Το “μαύρο” που ήρθε στην Ελλάδα από τη Αμερική, είναι ένα από τα τελευταία MkII που χτίστηκαν στο Μεξικό για την αμερικανική αγορά, όντας φορτωμένο με όλα τα έξτρα της εποχής. Αγορά με συναίσθημα, και αμέσως ανέλαβαν οι τεχνικοί της Store Your Car το πρώτο ψάξιμο. »Αποδείχθηκε σε εξαιρετική κατάσταση και με την προσθήκη ενός οργάνου από τον Regularity master συμμετείχαμε στο διεθνές Ράλλυ της ΦΙΛΠΑ. Όμως προέκυψαν κάποια προβλήματα από την ακινησία, που διορθώθηκαν αργότερα στο “L. Service” στη Φιλαδέλφεια. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο αποδείχθηκε πολύ χαμηλό για τις διαδρομές εκδηλώσεων της ΦΙΛΠΑ, και στο “Χειμερινό” εγκαταλείψαμε από σπασμένο ψυγείο λαδιού». Με την ευκαιρία, αγαπητοί της οργάνωσης, να υπενθυμίσουμε ότι συμμετέχουμε αναμένοντας διαδρομές Regularity, και όχι τύπου Dakar Classic… Ούτε στους πάγους του Monte τόσες “φόλες”…».

VW Golf GTI MK2 & MK8

Ασπρόπυργος In-Οut
Με τον Μάριο Κουσκούτη στους φακούς και τον Μαθιό Μανσόλα στην υποστήριξη…
Το Golf MkII, ο διάδοχος του MkI, ήταν το πιο επιτυχημένο σε πωλήσεις μοντέλο της Volkswagen από το 1983 μέχρι το 1992. Συγκριτικά με το MkI, το μεταξόνιό του αυξήθηκε ελαφρώς (+75 χλστ.), όπως και οι εξωτερικές διαστάσεις του (μήκος +180 χλστ., πλάτος +55 χλστ., ύψος +5 χλστ). Το βάρος αυξήθηκε αντίστοιχα κατά περίπου 120 κιλά. Ο εξωτερικός σχεδιασμός, που αναπτύχθηκε από τον διευθυντή σχεδιασμού της VW, Herbert Schafer, διατήρησε τις γενικές γραμμές του προκατόχου του, που ήταν σχεδιασμένο από τον Giugiaro και την Ital Design. Τον Οκτώβριο του 1991 η παραγωγή του MkII έφτασε στο τέλος της. Λίγο αργότερα, τον Φεβρουάριο του 1992, η Volkswagen το αντικατέστησε με το MkIII. Συνολικά κατασκευάστηκαν περίπου 6,3 εκατομμύρια Volkswagen Golf δεύτερης γενιάς.

Η έκδοση GTI προστέθηκε στην γκάμα του ΜkII το 1984. Διέθετε αρχικά έναν ατμοσφαιρικό 8βάλβιδο κινητήρα 1.781 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε 110 ίππους, όπως και στο ΜkΙ. Τον Αύγουστο του 1986 παρουσιάστηκε το Golf GTI 16V με απόδοση 137 ίππων, με τα διακριτικά «16V» εμπρός και πίσω. Τα GTI της βορειοαμερικανικής αγοράς εξοπλίστηκαν αργότερα με κινητήρες 2,0 λίτρων 16V, οι οποίοι ήταν διαθέσιμοι και στα Passat και Corrado. Το 1990 το GTI ανανεώθηκε, με χαρακτηριστικό στοιχείο τον μεγαλύτερο προφυλακτήρα.

VW Golf GTI MK2 & MK8

Σαράντα χρόνια μετά
Έχοντας ξεπεράσει τα 2,3 εκατ. πωλήσεων, το Golf GTI παραμένει ένα από τα εμβληματικότερα μοντέλα της VW. Όντας στο μέσον της 8ης γενιάς, τo σύγχρονο μοντέλο υπέστη ένα facelift. Παράλληλα με αυτό το τελευταίο GTI, η VW διαθέτει και το Clubsport (300 ίπποι) και το τετρακίνητο «R» (330 ίπποι). Εξωτερικά το ανανεωμένο GTI ξεχωρίζει από το επιθετικότερο ρύγχος, με το κυψελοειδές μοτίβο να καλύπτει τη μεγάλη εισαγωγή στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Το ανανεωμένο μοντέλο είναι το πρώτο GTI στο οποίο το σήμα της VW φωτίζεται, πλαισιωμένο από τη νέα φωτιστική υπογραφή ημέρας με τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Στο πλάι, πίσω από τους εμπρός θόλους των τροχών, φιλοξενούνται για πρώτη φορά τα γράμματα της έκδοσης. Στο εσωτερικό, πέρα από το νέο τιμόνι (όπου συμβατικά κουμπιά αντικατέστησαν τους απτικούς διακόπτες) και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Digital Cockpit Pro των 10,2 ιντσών, δεσπόζει η ανεξάρτητη, μεγαλύτερη οθόνη των 12,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, με τη βελτιωμένη διεπαφή χειρισμού. Κάτω από το καπό βρίσκεται η τελευταία γενιά του περίφημου ΕΑ888 TSI βενζινοκινητήρα, ο οποίος στην περίπτωση του GTI απέκτησε επιπλέον 20 ίππους, φτάνοντας συνολικά τους 265, χωρίς αλλαγή στις επιδόσεις των 5,9 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και την τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα. Τη ραχοκοκαλιά του συστήματος κίνησης αποτελούν τέσσερα βασικά εξαρτήματα: το κέντρο ελέγχου Vehicle Dynamics Manager, το στάνταρντ ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, το σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος (στάνταρντ) και το έξτρα σύστημα μεταβολής της απόσβεσης (DCC). Για την ουσία της άσκησης, σε εκδόσεις GTΙ το Golf IIδεν ξεπερνάει τα 900 κιλά, ενώ το VIII πλησιάζει τα 1.500 κιλά. Απλώς χαοτικές οι διαφορές σε κάθε μέτρηση.

VW Golf GTI MK2 & MK8

Συναισθημάτων το… ανάγνωσμα
Το κόκκινο, το «8άρι» του 2024, είναι φιλικό και γρήγορο, ως ένα έντιμο GTΙ που μόνο από τη VW προκύπτει. Ψάξε και τυπικά ψεγάδι δε θα βρεις, ακόμα και αν πιέσεις άγαρμπα. Σε προστατεύει, χωρίς να τσαλακώνει την απόλαυση και χωρίς ρίσκο. Τη διαχρονική του αξία την τοποθετούμε σε επίπεδα Porsche 911. Πολύ ψηλά ο πήχης ώστε να αναδείξεις τη φιλοσοφία του Βόλφσμπουργκ, που βρίσκεται σε παράλληλη διαδρομή με το εξαιρετικό ID.3 GTX, το μόνο αυτοκίνητο του γκρουπ που τοποθετείται στα ίσια απέναντι στο αντίστοιχο Cupra. Όσο για τον παλιό; Λογικά και με το σύνδρομο της συνήθειας που εδώ διαπρέπει, είναι «αλλιώς». Ακριβώς όπως συμβαίνει και σε περιπτώσεις «911» και Μ3, που βρίσκονται σε αντίστοιχα καλή κατάσταση, πιστοποιείται και ως «ωραίος». Πατάει εξαιρετικά, με τον κινητήρα να λειτουργεί υπέροχα από χαμηλά μέχρι και τις υψηλές στροφές, όπου ξεδιπλώνονται και τα χαρακτηριστικά του. Το τιμόνι είναι όπως το θέλεις, ενώ τα φρένα κρύβουν την ηλικία του συνόλου, με σημείο αναφοράς το χαμηλό βάρος. Αρκεί μια ρύθμιση του επιλογέα ώστε να απολαύσεις τη στιγμή ταξιδεύοντας στο παρελθόν χωρίς συμβιβασμούς.

VW Golf GTI MK2 & MK8

Κακά τα ψέματα
Για αγωνιστικές δραστηριότητες επιλέγεις το MΚII. Ό,τι αξιοποιούν ο Έλληνας… electrification Κυριάκος Κοφινάς, o γ.γ. της ΦΙΛΠΑ Χρήστος Χατζηκωνσταντίνου και άλλοι gentlemen του χώρου, όπως ο Θέμης Κονταράτος. Σε αγώνες τύπου Sporting «γκολφάρουν» με σεβασμό στην ιστορία του μοντέλου ο πρωταθλητής Σωτήρης Σκαλτσάς και ο Γιώργος Δελαπόρτας, με τα σήματα του περιοδικού σε περίοπτη θέση. Για το… σαλόνι, το Golf GTΙ Ι σε έκδοση παραγωγής, χωρίς παρεμβάσεις. Για κάθε μέρα; Το «8άρι» θα πείτε; Προφανώς για τον πετυχημένο μάνατζερ ή τη σύζυγό του. «Παραμένει ανταγωνιστικό, ακόμα και σε μια εποχή όπου η αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά το βηματισμό της σε θολό τοπίο, με άλλοθι την προστασία του περιβάλλοντος».

Εμείς πάντως θα επιλέξουμε το Golf V σε GT ή σε GTΙ. Χαλάει; Εξαρτάται. Απλώς, θέλει τον μάστορά του, όπως οι Κατσαρέλιας και Καμπύλης, και είναι απολαυστικοί με τον έντιμο τρόπο με τον οποίο λύνουν προβλήματα, εξασφαλίζοντας χιλιόμετρα με ένα αυτοκίνητο σημείο αναφοράς, του οποίου η αξία στην ουσία και σε συναίσθημα αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου. Ειδικά όσο ο νέος, που είναι ωραίος, αποδεικνύεται και «υπέρβαρος», στοιχείο που μετριάζει την αρχική φιλοσοφία της δημιουργίας μιας ολόκληρης κατηγορίας, έργο VW._ Σ. Χ

VW Golf GTI MK2 & MK8

VOLKSWAGEN GOLF GTI MK 2 16V (1987) ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.781 κ.εκ. ΙΣΧΥΣ: 129 ίπποι/5.800 σ.α.λ. ΡΟΠΗ: 168 Nm/4.250 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 5 σχέσεων ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.040×1.680×1.400 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.480 χλστ. ΒΑΡΟΣ: 933 κιλά 0- 100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα

VW GOLF GTI 265 PS ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.984 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 265 ίπποι ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 370 Nm ΚΙΒΩΤΙΟ: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/ Τεσσάρων συνδέσμων ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.289×1.789×1.471 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.627 χλστ. ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 374-1.230 λίτρα ΒΑΡΟΣ: 1.454 κιλά 0-100 ΧΛΜ./ ΩΡΑ: 5,9 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,7 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 163 γρ./χλμ. ΤΙΜΗ: 49.850 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

VW Golf MK2 GTI G60 – Ένας «έφηβος» 37 ετών

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ