70 χρόνια δημιουργίας (1933 –2003)
Η μεγάλη ιαπωνική εταιρεία συμπλήρωσε φέτος επτά δεκαετίες λειτουργίας και προσφοράς στον κόσμο της αυτοκίνησης. Σας παραθέτουμε, συντομογραφικά, τις χρονολογίες που υπήρξαν σταθμός στην ιστορία της:
1933
Ιδρύεται στην Γιοκοχάμα η Jidosha Seizo Company Ltd.
1934
H εταιρεία μετονομάζεται σε Nissan Motor Company Ltd.
1935
Ξεκινά στις εγκαταστάσεις της Γιοκοχάμα η κατασκευή αυτοκινήτων, ανάμεσα στα οποία και το Datsun Roadster Type 14.
1947
Η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων επεκτείνεται και στο εργοστάσιο Γιοσιβάρα.
1953
Η εταιρεία κατασκευάζει, ύστερα από ειδική άδεια, μοντέλα της βρετανικής Austin.
1955
Η Νissan παράγει πλέον δικούς της κινητήρες diesel, για τα δικά της φορτηγά και λεωφορεία από 5 μέχρι 10,5 τόνους.
1956
Ένα Datsun κερδίζει την κλάση του στο ράλι της Αυστραλίας, που τότε ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για όλες τις ιαπωνικές συμμετοχές.
1958
Στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Άντζελες στην Καλιφόρνια παρουσιάζεται το Datsun 1200 Pick up.
1959
Αρχίζει η εμπορική σταδιοδρομία του Datsun 310 sedan.
1960
Η Νissan Motor Corporation εισέρχεται και στην αγορά των ΗΠΑ, ενώ η Νihon Diesel Intustries μετονομάζεται επίσημα πλέον σε Νissan Diesel Motor.
1962
Το Oppama Plant ξεκινά τις εργασίες του, με την σχεδίαση, παραγωγή και συναρμολόγηση των Datsun Bluebird και Cedric.
1963
Το Datsun Bluebird παράγεται συνολικά σε 200.000 μονάδες και δημιουργεί ένα νέο ιαπωνικό ρεκόρ.
1965
To πρώτο «υπερατλαντικό» αυτοκίνητο της Νissan, το Οppama Maru, κάνει το παρθενικό του ταξίδι στις ΗΠΑ. Οι εξαγωγές της Datsun ξεπερνούν τα 200.000 αυτοκίνητα. Η παραγωγή βαρέων οχημάτων, λεωφορείων και φορτηγών μετακομίζει και εγκαθίσταται στο Zama Plant.
1966
Από την συγχώνευση της εταιρείας με την Prince Motors προκύπτει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, με μετοχικό κεφάλαιο που προσεγγίζει τα 40 δις γεν. Γίνονται γνωστά τα πρώτα σχέδια για συναρμολόγηση οχημάτων της Nissan στο Μεξικό και στο Περού, ενώ το «λαϊκό» επιβατικό μοντέλο των 1.000 κ.εκ. εισέρχεται δυναμικά στην αγορά.
1967
Τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν κυλήσει από την γραμμή παραγωγής του Οppama Plant από το 1962 και το Datsun 510 είναι πλέον ένα από τα νέα “όπλα” της εταιρείας στην εμπορική της διαδρομή.
1969
Τα αυτοκίνητα που εξήχθησαν στις χώρες του εξωτερικού έφθασαν το ένα εκατομμύριο, όσα περίπου και η συνολική παραγωγή του 1200 Pick up. Παρουσιάζεται το θρυλικό σπορ μοντέλο 240 Ζ.
1970
Ο πρώτος ιαπωνικός δορυφόρος εκτοξεύεται με επιτυχία από πυραυλικό φορέα της Νissan. Το Datsun 1600 (510) κερδίζει το ράλι Σαφάρι.
1972
Το Datsun 240 Z τερματίζει στην τρίτη θέση στο ράλι Μόντε Κάρλο και τα αυτοκίνητα παραγωγής που κατασκευάστηκαν από το Οppama Plant έγιναν πλέον 10 εκατομμύρια.
1973
Το Datsun 120 Y αναδεικνύεται, χάρις στην ιδιαίτερα χαμηλή του κατανάλωση, το οικονομικότερο αυτοκίνητο στις ΗΠΑ.
1974
Οι συνολικές εξαγωγές των αυτοκινήτων με το λογότυπο της Datsun έφθασαν τη χρονιά εκείνη τα 4 εκατομμύρια οχήματα.
1976
Το Datsun 160 J των Σέλστρομ, Άντερσον κερδίζει το ράλι Ακρόπολις.
1978
Η συνολική παραγωγή από τις εγκαταστάσεις της Γιοκοχάμα ξεπερνά τα 5.000.000 οχήματα.
1982
Αρχίζει την λειτουργία του το Kurihama Plant, με αντικείμενο την κατασκευή κινήτήρων.
1983
Η σύμπραξη με την Αlfa Romeo οδηγεί στην αλυσίδα παραγωγής το αποτυχημένο εμπορικά Αrna.
1984
Η σειρά Maxima εισέρχεται στην γκάμα της εταιρείας.
1985
Η παραγωγή των αυτοκινήτων της Νissan επεκτείνεται και στο εργοστάσιο του Τennessee, στις ΗΠΑ.
1986
«Εισβολή» στην Αγγλία, με την ίδρυση εργοστασιακών εγκαταστάσεων και εκεί. Το Pulsar (Sunny στην ευρωπαϊκή αγορά) αναδεικνύεται αυτοκίνητο της χρονιάς στην Ιαπωνία.
1988
Η Nissan παρουσιάζει στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο το πρωτότυπο ΑRC–X.
1992
Η συνολική παραγωγή των εξακύλινδρων κινητήρων της εταιρείας ξεπερνά σε αριθμό τις 3.000.000 μονάδες.
1994
Αρχίζει η παραγωγή του Cefiro.
1995
Η παραγωγή κινητήρων του Kurihama Plant υπερβαίνει τις 4.000.000 μονάδες.
1997
Η συνολική παραγωγή κινητήρων της εταιρείας αφήνει πίσω της το «όριο» των 30.000.000 μονάδων.
2000
Ξεκινά η παραγωγή των μοντέλων March και Cube.
2002
Η Renault αυξάνει το ποσοστό συμμετοχής της στην Νissan από 36.8% σε 44%. Η εταιρεία εγκαινιάζει και δεύτερο εργοστάσιο στις ΗΠΑ, ενώ αρχίζει και η εμπορική σταδιοδρομία του σπορ μοντέλου 350 Ζ.
2003
Η Νissan «εισβάλει» μέσω κοινοπραξίας και στην Κίνα, δημιουργώντας μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων. Στο σαλόνι του αυτοκινήτου του Τόκιο εντυπωσιάζει εκθέτοντας πέντε πρωτότυπα (Effis, Fuga, Serenity, C Note, Redigo).