Λίγες ημέρες πριν την διεξαγωγή του Διεθνούς Historic Acropolis Regularity Rally, που διοργανώνεται από το ΑΣΜΑ στις 12-13 Ιουνίου σε διαδρομές της Αττικοβοιωτίας, βρεθήκαμε με τον Νίκο Ποριώτη, Αλυτάρχη του αγώνα και μας ανέλυσε τις σκέψεις του για το σπουδαίο αυτό γεγονός αλλά και για το πως μπορούν να συνδυαστούν οι αγώνες αυτοί προς όφελος της χώρας μας.
Το ραντεβού μας είχε δοθεί στην πλατεία της Κηφισιάς, όπου ως κάτοικος της περιοχής, ο Νίκος Ποριώτης μας καλωσόρισε με εγκαρδιότητα και χαμόγελο. Βλέποντας να κρατά μια ατζέντα που έγραφε “History of Regularity Rally”, χαμογελάμε και ξεκινάμε χωρίς καθυστέρηση την πολύ όμορφη κουβέντα μας!
Συνέντευξη: Γιάννης Τσινάβος
Έχουμε και πάλι έναν διεθνή αγώνα στην χώρα μας, το Historic Acropolis Regularity Rally, που διοργανώνεται από το Αθλητικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Α.Σ.Μ.Α.). Πόσο σημαντικό είναι αυτό;
“Είναι αυτονόητο ότι κάθε διεθνής αγώνας είναι εξαιρετικά σημαντικός για την χώρα μας, τόσο σε επίπεδο προβολής όσο και σε επίπεδο γοήτρου. Αυτά είναι θέματα που θα πρέπει, εκτός από όσους ασχολούμαστε με τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, να γίνουν κατανοητά και από την Πολιτεία, κάτι που φαίνεται πως αρχίζει να ισχύει, αν κρίνουμε από την επιτυχημένη προσπάθεια να ξαναγυρίσει φέτος το Ράλλυ Ακρόπολις στο Π.Π.Ρ.”.
Έχεις μεγάλη εμπειρία από αγώνες Regularity, πιστεύεις πως υπάρχει άνθηση αυτού του είδους των αγώνων τα τελευταία χρόνια;
“Αυτή η κατηγορία αγώνων είχε μία σταθερά ανοδική πορεία η οποία, όμως, ανακόπηκε κάποια στιγμή τόσο λόγω της οικονομικής κρίσης που έπληξε, γενικά την χώρα όσο και εξαιτίας των ειδικών προβλημάτων που είχε, συνολικά ο χώρος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Το θετικό είναι ότι τα προβλήματα αρχίζουν να υποχωρούν και ευελπιστώ, ότι η πορεία των αγώνων Rally Regularity από εδώ και μετά θα είναι ανοδική”.
Μπορεί να συνδυάσουμε το Historic Acropolis Regularity Rally, ως τρόπο προβολής και διαφήμισης της χώρας μας;
“Προφανώς! Εφόσον ο φετινός αγώνας σημειώσει την επιτυχία που ελπίζουμε, στους επόμενους αγώνες οι οποίοι θα είναι μεγαλύτεροι (τριήμεροι ή και τετραήμεροι) θα καταβληθεί προσπάθεια, κατά το σχεδιασμό, να διέρχονται από όσο το δυνατόν περισσότερα σημαντικά τοπόσημα, τόσο ιστορικά (Ολυμπία, Δελφοί, κλπ.) όσο και σημαντικά για τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό (παλιές Ακροπολικές διαδρομές)”.
Έχεις αναλάβει χρέη αλυτάρχη σε έναν σημαντικό αγώνα, εξήγησε μας τις αρμοδιότητες σου.
“Ο Αλυτάρχης ενός αγώνα είναι ότι και ο μαέστρος σε μια ορχήστρα. Έχει την ευθύνη να συντονίζει όλους τους εμπλεκόμενους στον σχεδιασμό και την οργάνωση του αγώνα και να δίνει τις κατάλληλες οδηγίες στα αγωνιζόμενα πληρώματα για την ομαλή, ευχάριστη και κυρίως, ασφαλή διεξαγωγή του αγώνα”.
Πίσω από εσένα βρίσκεται μια μεγάλη ομάδα που εργάζεται πυρετωδώς για τον αγώνα, πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το σύνολο;
“Όσοι εμπλέκονται στον σχεδιασμό και την διεξαγωγή του αγώνα λειτουργούν σαν μια συμπαγής ομάδα. Όπως σε κάθε ομάδα, αν ένας παίκτης δεν αποδίδει καλά στον ρόλο του, αυτό έχει αντίκτυπο σε όλη την ομάδα. Ευτυχώς η δική μας ομάδα, μετά από πολλά χρόνια συνεργασίας, δεν έχει τέτοια προβλήματα και λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένο ρολόι”.
Γνωρίζουμε πως το Historic Acropolis Regularity Rally, θα κινηθεί σε διαδρομές της Αττικοβοιωτίας, ποια ήταν η σκέψη πίσω από την επιλογή των συγκεκριμένων διαδρομών;
“Όταν σχεδιάζεται ένας αγώνας σε αυτή την περιοχή, οι επιλογές των Ειδικών Διαδρομών είναι σχετικώς περιορισμένες. Εντούτοις προσπαθήσαμε να δώσουμε στους αγωνιζόμενους μια όσο γίνεται πιο ενδιαφέρουσα διαδρομή η οποία, ταυτοχρόνως, να περιλαμβάνει και κάποιες κλασικές Ακροπολικές Διαδρομές όπως ο Άγιος Μερκούριος, η Φυλή, η Αλυκή και η Ριτσώνα”.
Προσωπικά έχεις ξεχωρίσει κάποια διαδρομή που θα ήθελες και εσύ να οδηγήσεις;
“Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να διαλέξω, άλλωστε ένας “γονιός αγαπά όλα τα παιδιά του”!”
Αν δεν ήσουν Αλυτάρχης του αγώνα θα ήθελες να λάβεις μέρος και αν ναι με τι αυτοκίνητο;
“Την ερώτηση την έχω απαντήσει στην πράξη: Από το 1ο Ιστορικό Ακρόπολις μέχρι σήμερα, σε όποιον αγώνα δεν ήμουν Αλυτάρχης, ήμουν αγωνιζόμενος με ένα από τα αγαπημένα μου αυτοκίνητα, την Alfa Romeo 1750 του 1968 ή το Autobianchi A 112 του 1978”.
Κλείνοντας, ευελπιστείς ότι με την επιστροφή και του Ράλλυ Ακρόπολις θα υπάρξει μια νέα σελίδα συνολικά στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό της χώρας μας;
“Θεωρώ πως θα υπάρξει μια γενικότερη αλλαγή σελίδας στον χώρο. Κυρίως γιατί το επίσημο κράτος δείχνει επιτέλους να αφυπνίζεται και να κατανοεί τον σημαντικό ρόλο αυτών των Θεσμών (γιατί το Ράλλυ Ακρόπολις είναι Θεσμός) στην προβολή της χώρας και στον εμπλουτισμό με αυτό, του συνολικού τουριστικού προϊόντος”. _Γ.Τ.