X
Μοντέλα

Monteverdi 375 – το αριστούργημα του Frua

To πρώτο μοντέλο του Ελβετού Peter Monteverdi, με τον θηριώδη V8 της Chrysler, που σχεδίασε για λογαριασμό του o Pietro Frua.

Ο Peter Monteverdi γεννήθηκε το καλοκαίρι του 1934 στο Binningen της Ελβετίας, την πόλη που ξεδίπλωσε μετέπειτα τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες, καθιστώντας την και έδρα της εταιρείας κατασκευής αυτοκινήτων που έφερε το όνομά του. Ξεκίνησε τη δράση του στον κόσμο των τεσσάρων τροχών ως πωλητής αυτοκινήτων. Γοητευμένος από την ταχύτητα και τα sport μοντέλα υψηλού κύρους, γρήγορα ξεχώρισε στον τομέα αυτό, με αποτέλεσμα το 1957 να αποκτήσει την άδεια πώλησης μοντέλων της Ferrari στην Ελβετία. Παράλληλα, ανέλαβε την εισαγωγή και την πώληση στη χώρα του των αυτοκινήτων της Rolls-Royce και της Bentley. Πέντε χρόνια νωρίτερα εξωτερικεύοντας τις ιδιαίτερες ανησυχίες του είχε κατασκευάσει το πρώτο δικό του μοντέλο, που θα το χαρακτηρίζαμε ως μια παραλλαγή της Lotus Seven, με διαφορετικό ρύγχος. Εννοείται πως λάμβανε μέρος και σε αγώνες ταχύτητας κάθε είδους, τόσο στη χώρα του, όσο και στο εξωτερικό. Στο ξεκίνημα της δεκαετίας του ’60 οραματίστηκε τη συμμετοχή μιας ελβετικής ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 και δεν δίστασε, παρά τη δυσκολία του εγχειρήματος, να το αποτολμήσει.

MBM
Η Monteverdi Basel Motoren (ΜΒΜ) ξεκίνησε την αγωνιστική της δραστηριότητα το 1960, με ένα μονοθέσιο για τη Formula Junior, που χρησιμοποιούσε κινητήρα της γερμανικής DKW, τροποποιημένο κατάλληλα από τον μηχανικό Dieter Mantzel. Την επόμενη χρονιά κατασκευάστηκαν δύο αυτοκίνητα, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Formula 1 εκείνης της εποχής, για τα οποία επιλέχθηκε ο 4κύλινδρος επίπεδος κινητήρας των 1.5 λίτρων της Porsche. Με το ένα από αυτά, ο Monteverdi αγωνίστηκε σε αρκετές από τις δημοφιλείς ευρωπαϊκές αναβάσεις των καιρών εκείνων. Η ώρα για τη Formula 1 έφτασε στο εξωπρωταθληματικό GP του Solitude, όπου ο Peter εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα, στον δεύτερο κιόλας γύρο. Η συνέχεια της περιπέτειας ήταν ακόμη χειρότερη για τον Ελβετό, αφού το μονοθέσιό του καταστράφηκε σε ένα άσχημο ατύχημα στην πίστα του Hockenheim, με αποτέλεσμα να μη μπορέσει να λάβει μέρος στο Γερμανικό Grand Prix. Το περιστατικό αυτό έφερε το τέλος στην προσπάθεια της MBM, η οποία έχει στο ενεργητικό της και μια ολιγάριθμη σειρά μοντέλων (Special, Tourismo, Sport), που κατασκευάστηκαν πριν η Μοnteverdi αρχίσει να παρουσιάζει τα δικά της αυτοκίνητα (1967).

375S Coupe
Στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης έκανε την πρεμιέρα του το πρώτο μοντέλο της Monteverdi, ένα διθέσιο υψηλών επιδόσεων που άκουγε στην ονομασία 375S Coupe. To πλαίσιό του ήταν κατασκευασμένο από χάλυβα που παρείχε η Stahlbau Muttenz GmbH, ενώ το αλουμινένιο αμάξωμά του είχε σχεδιάσει ο Pietro Frua, με το αυτοκίνητο να παίρνει σάρκα και οστά στις εγκαταστάσεις της Carrozzeria Fissore. Oι ομοιότητές του με προγενέστερες δημιουργίες του Frua, όπως η ακόμη πιο σημαντική Maserati Mistral και το AC Coupe, ήταν αρκετές. Το κομψό αυτοκίνητο (που κέρδισε πολλές θετικές κριτικές και για το υψηλής αισθητικής εσωτερικό του) κινούσε ένας V8 κινητήρας της Chrysler, χωρητικότητας 7.2 λίτρων και απόδοσης 375 ίππων. Ωστόσο, μόλις 11 μονάδες αυτού του τύπου -όχι απαραίτητα ίδιου κυβισμού και ιπποδύναμης- πρόλαβαν να κατασκευαστούν την περίοδο 1968-1969, αφού η συνεργασία των Peter Monteverdi-Pietro Frua έληξε απότομα και με άκομψο τρόπο, ύστερα από σοβαρή διαφωνία των δύο πλευρών.

375C & 375L
Λίγο πριν από την εξέλιξη αυτή, ο Frua είχε χτίσει δύο coupe 2+2, αυξάνοντας κατά τι το μεταξόνιο του 375S. Αμφότερα έμειναν για αρκετό καιρό στις εγκαταστάσεις του Ιταλού σχεδιαστή, το ένα από αυτά ως 375L, ενώ το άλλο (375C) τροποποιήθηκε το 1971 και ύστερα πουλήθηκε ως one-off παραλλαγή του διάσημου sport μοντέλου AC 428.

MONTEVERDI 375S Kινητήρας: Chrysler RB-series V8 440 Κυβισμός: 7.206 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 109.73 mm x 95.25 mm Σχέση συμπίεσης: 10.1:1 Καρμπιρατέρ: 2 Carter ΑFB Ισχύς: 375 ίπποι στις 4.600 σ.α.λ. Ροπή: 650 Nm στις 3.200 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 249 χλμ./ώρα 0-100 χλμ./ώρα: 6,1 δλ. Μήκος: 4.560 χλστ. Πλάτος: 1.795 χλστ. Ύψος: 1.230 χλστ. Μεταξόνιο: 2.510 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.460 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.420 χλστ. Βάρος: 1.680 κιλά Περίοδος παραγωγής: 1968-1969 Μονάδες παραγωγής: 11

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!