Κατασκευασμένο από ελαφρά υλικά, σχεδιασμένο με γνώμονα τη χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση, με δίχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα των 192 κ.εκ. ισχύος 10 ίππων και με συνολικό βάρος 230 κιλά…
Μετά το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου και την ήττα των ναζιστικών στρατευμάτων δεν επετράπη στην διάσημη λόγω των μαχητικών της Messerschmitt να κατασκευάσει νέα αεροσκάφη. Η απαγόρευση αυτή ήταν προσωρινή, με αόριστο όμως χρόνο λήξης, οπότε οι άνθρωποι του εργοστασίου για να επιβιώσουν έπρεπε αναγκαστικά να βρουν ένα νέο πεδίο επιχειρηματικής δράσης. Το 1952 έπεσε στο τραπέζι η ιδέα της παραγωγής μικρών αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ιδιαίτερη ζήτηση σε εκείνους τους χαλεπούς για τη Γερμανία καιρούς. Μόλις πάρθηκε η οριστική απόφαση ξεκίνησε και η διαδικασία για την ανάπτυξη του πρώτου αυτοκινήτου της εταιρείας, με βάση τα σχέδια ενός μικρού οχήματος που είχε ετοιμάσει ο Fritz Fend.
Έτσι γεννήθηκε το KR175, με την κωδική του ονομασία να υποδηλώνει όχι μόνο τον κυβισμό του κινητήρα, αλλά και το κύριο χαρακτηριστικό της ομολογουμένως ασυνήθιστης εξωτερικής του εμφάνισης: KabinenRoller, δηλαδή «σκούτερ με καμπίνα», αφού στην πραγματικότητα αυτό ήταν. Ενώ το όνομα Messerschmitt και τα διακριτικά χρησιμοποιήθηκαν για το αυτοκίνητο, μια ξεχωριστή εταιρεία με την επωνυμία «Regensburger Stahl und Metallbau GmbH» δημιουργήθηκε για την παραγωγή του και την προώθησή του στην αγορά.
Το 1955 το KR175 έδωσε τη θέση του στο KR200, με τις διαφορές να μην εστιάζονται μόνο στην αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα. Παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκε το ίδιο βασικό πλαίσιο, το νέο μοντέλο είχε υποβληθεί σε εκτεταμένο επανασχεδιασμό. Οι αλλαγές στο αμάξωμα περιλάμβαναν βελτιωμένο κουβούκλιο και νέες εγκοπές των τροχών στα εμπρός φτερά. Επίσης, ο κινητήρας τοποθετήθηκε σε λίγο διαφορετική θέση και η πίσω ανάρτηση ήταν τροποποιημένη. Ακόμη, εγκαταστάθηκαν υδραυλικά αμορτισέρ και στους τρεις τροχούς, ενώ αυξήθηκε το μέγεθος των ελαστικών. Το νέο Messerschmitt πουλήθηκε έναντι 2.500 γερμανικών μάρκων.
Η πρώτη του χρονιά στην αγορά ήταν η πιο επιτυχημένη της εμπορικής του σταδιοδρομίας, με σχεδόν 12.000 ταξινομήσεις. Η τελική ταχύτητά του εντυπωσίαζε πολλούς, αφού τα 90 χλμ./ώρα από μόλις 10 ίππους ήταν πάρα πολλά για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο, ωστόσο το χαμηλό βάρος και η χαμηλή αεροδυναμική αντίστασή του αρκούσαν για να τη δικαιολογήσουν. Το KR200 που προοριζόταν για εξαγωγή ήταν λίγο διαφορετικό, βαμμένο συνήθως σε χρώματα δύο τόνων και με ζωγραφισμένα τάσια. Επίσης, είχε πλούσια στολισμένο εσωτερικό που μεταξύ άλλων περιλάμβανε ρολόι και ένα κάλυμμα για τον θόλο, προκειμένου να τον προστατεύει από τη βροχή.
Το 1956 η Messerschmitt απέκτησε ξανά το δικαίωμα να κατασκευάζει αεροσκάφη, με συνέπεια να χαθεί το ενδιαφέρον της για το επιτυχημένο microcar. Xωρίς να χαθεί χρόνος και χρήμα ο τομέας παραγωγής του KR200 πουλήθηκε σε άλλον επιχειρηματία, τον Valentin Knott της «Fahrzeug und Maschinenbau GmbH Regensburg», ο οποίος ανέλαβε να συνεχίσει την παραγωγή του. Ένα χρόνο αργότερα κυκλοφόρησε στην αγορά η cabriolet εκδοχή του, με σταθερά πλαϊνά και πτυσσόμενο πανί στην οροφή. Λίγο αργότερα, ακολούθησε η roadster έκδοση. Η παραγωγή του KR200 είχε αισθητά μειωθεί το 1962 και σταμάτησε οριστικά το 1964, καθώς οι πωλήσεις είχαν πτώση για λίγα χρόνια.
Η ζήτηση για τα απολύτως βασικά μέσα μεταφοράς στη Γερμανία παρουσίαζε πτώση, καθώς η οικονομία της χώρας βρισκόταν σε σταθερή άνοδο, επιτρέποντας πλέον στους κατοίκους της να αγοράζουν αυτοκίνητα μεγαλύτερα και με περισσότερες ανέσεις. Ο ίδιος αέρας έπνεε και σε άλλα μέρη της Ευρώπης, όπως στον μεγαλύτερο προορισμό των εξαγωγών του κατασκευαστή, στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι πωλήσεις επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την αυξανόμενη δημοτικότητα του Mini.
Το 1955 και προκειμένου να αποδείξει την αντοχή του KR200, η Messerschmitt ετοίμασε ένα KR200 για να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας των 24 ωρών για τα τρίκυκλα οχήματα κάτω των 250 κυβικών εκατοστών. Το ειδικά διαμορφωμένο αυτοκίνητο ήταν μονοθέσιο με χαμηλή αντίσταση στον αέρα και με ιδιαίτερα τροποποιημένο κινητήρα. Επεμβάσεις είχαν δεχτεί επίσης η ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα. Το Messerschmitt έτρεξε στα τέλη Αυγούστου της ίδιας χρονιάς στο Hockenheim για 24 ώρες, πραγματοποιώντας 22 διεθνή ρεκόρ ταχύτητας στην κατηγορία του, συμπεριλαμβανομένου και εκείνου των 24 ωρών, το οποίο κατεγράφη στα 103 χιλιόμετρα την ώρα.
MESSERSCHMITT KR200 Σχεδιαστής: Fritz Fend Kινητήρας: δίχρονος μονοκύλινδρος Fichtel & Sachs Κυβισμός: 192 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 65 mm x 58 mm Σχέση συμπίεσης: 6.6:1 Καρμπιρατέρ: Bing 1/24 Ισχύς: 10 ίπποι στις 5.250 σ.α.λ. Ροπή: 15 Nm στις 3.800 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 90 χλμ/ώρα Μέση κατανάλωση: 3,2 λτ./100 χλμ. 0-80 χλμ./ώρα: 32,9 δλ. Μήκος: 2.820 χλστ. Πλάτος: 1.220 χλστ. Ύψος: 1.200 χλστ. Μεταξόνιο: 2.030 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.080 χλστ. Βάρος: 230 κιλά Περίοδος παραγωγής: 1955-1964 Μονάδες παραγωγής: περίπου 40.000