top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Miura P 400 S-Dino 246 GT

Oκτώβριος 1971: To περιοδικό έκλεινε ένα χρόνο ζωής και με την ευκαιρία αυτή φιλοξενούσε στις σελίδες του πέντε αυτοκίνητα Μεγάλου Τουρισμού.

Oκτώβριος 1971: To περιοδικό έκλεινε ένα χρόνο ζωής και με την ευκαιρία αυτή φιλοξενούσε στις σελίδες του πέντε αυτοκίνητα Μεγάλου Τουρισμού: Lamborghini Miura P 400 S, Ferrari Dino 246 GT, Maserati Mexico, Lamborghini Espada και Μaserati Ghibli. Για τους καιρούς εκείνους αυτό ήταν περίπου εξωφρενικό, καθώς δεν είχε προηγούμενο στον Ειδικό Τύπο, ο οποίος βέβαια μόλις τότε αποκτούσε «σάρκα και οστά». Στα χρόνια που θα ακολουθούσαν οι 4Τροχοί θα επαναλάμβαναν το «εξωφρενικό» τόσες φορές, όσες χρειάζονταν ώστε να μπουν τελικά ανάλογα εγχειρήματα στο DNA του Έλληνα αναγνώστη και να γίνουν γι αυτόν μια αναμενόμενη με προσμονή επιθυμία.
 
Στην υλοποίηση του άρθρου ο Κώστας Καββαθάς στάθηκε περισσότερο στη Lamborghini Miura και στη Ferrari Dino, χωρίς φυσικά να υποτιμήσει και τα άλλα τρία ξεχωριστά μοντέλα. Στη διαδικασία της φωτογράφισης πολύτιμη ήταν η συμβολή του πρωταθλητή αγώνων μοτοσικλέτας Νίκου Γκουντούφα, που έλαβε μέρος σε αυτή με μια Ducati των 250 κ.εκ. Μάλιστα, το εξώφυλλο του περιοδικού είχε ακριβώς αυτό το θέμα, με τον Έλληνα πρωταθλητή να οδηγεί τη Ducati του εμπρός από την κίτρινη Miura. Συμβολή στην ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας είχε ο Τάκης Πιρπιρής, τόσο συμμετέχοντας στο γράψιμο του άρθρου, όσο και οδηγώντας το αυτοκίνητο υποστήριξης (Triumph TR2) στο οποίο ήταν ανεβασμένος ο Νίκος Γραμματικόπουλος, προκειμένου να φωτογραφίσει.   
 
«Εκείνο το πρωί μας έκαναν ένα πολύ άσχημο αστείο. Μας είπαν ότι μπορούμε να οδηγήσουμε μια Lamborghini Μiura και μια Ferrari Dino. Και το αστείο έγινε αληθινό όνειρο το ίδιο απόγευμα, όταν εκτός από αυτά τα θαυμάσια μηχανήματα με τον κινητήρα στη μέση είχαμε επίσης μια Maserati Ghibli, μια Lamborghini Espada και μια Maserati Mexico! Με λίγα λόγια είχαμε τα καλύτερα αυτοκίνητα του κόσμου στην κατηγορία Μεγάλου Τουρισμού και στις σελίδες που ακολουθούν τα περιγράφουμε, ελπίζοντας να εκτιμήσετε την προσπάθειά μας.»
 
«Η εκκίνησις είναι κι αυτή μια μικρή ιεροτελεστία. Πατάς το γκάζι τρεις ή τέσσερις φορές για να στείλεις βενζίνη στις χοάνες των Weber και μετά ανοίγεις το κύκλωμα και… Έχεις ένα θαυμάσιο, διακριτικό ρελαντί να σου κάνει παρέα πίσω από τα αυτιά σου…»
 
«Είναι απίστευτο το πώς προσπερνάς τα άλλα αυτοκίνητα και ξαναγυρίζεις πίσω, στη δεξιά λωρίδα, μακριά από κάθε άλλον και μακριά από κάθε κίνδυνο…»
 
«Τι θα έλεγε ο Μεγάλος Αδελφός για όλα αυτά… Πόσο θα ένοιωθε άρρωστος και απογοητευμένος που υπάρχουν μέλη του ανθρώπινου γένους που σκέπτονται έτσι… Είναι καθαρά πρόβλημα τοποθετήσεως. Είτε είσαι κατσαρίδα και επιζείς μέσα από τις θεομηνίες, τις καταστροφές και τους σεισμούς, είτε είσαι αδιόρθωτος ιππότης, πνευματικό και τρισάθλιο απομεινάρι μιας παλιάς εποχής και σου αρέσουν οι Μiura, τα βουνά και οι ελεύθερες πτώσεις σε μια εποχή που το «μότο» είναι «ευτυχισμένος και παχύς». Υπάρχει πάντα το πρόβλημα της επιστροφής στην πραγματικότητα μετά από μια τέτοια εμπειρία και η αντιμετώπισις του κρεβατιού σου, της δεξιάς παντόφλας σου και της υπεραυτόματης κουζίνας, αλλά το αντιμετωπίζεις κάνοντας μια τρελή κι επικίνδυνη δουλειά, όπως είναι η έκδοσις ενός περιοδικού ή το… διάβασμα ενός περιοδικού!»  
 

Εκτυπώστε τα αρχεία JPEG που συνοδεύουν το αφιέρωμα, για να έχετε αυτούσιο το άρθρo, όπως αυτό δημοσιεύθηκε στο τεύχος Oκτωβρίου 1971.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ