Το 1973 σηματοδοτήθηκε από την εμφάνιση της «Stratos», που παρήχθη σε 500 μόλις μονάδες, προκειμένου να πιστοποιηθεί ένα από τα καλύτερα αγωνιστικά όλων των εποχών.
Το 1973 σηματοδοτήθηκε από την εμφάνιση της Lancia «Stratos», που παρήχθη σε 500 μόλις μονάδες, προκειμένου να πιστοποιηθεί ένα από τα καλύτερα αγωνιστικά όλων των εποχών. Εκτός των άλλων, ο V6 κινητήρας του των 2.4 λίτρων προερχόταν από την Dino και είχε σχεδιαστεί από τον μεγάλο μηχανικό Αουρέλιο Λαμπρέντι.
Racing…
Tο πρώτο αυτοκίνητο για τα ράλλυ με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο κατασκευάστηκε ειδικά για αγωνιστική χρήση, ακολουθώντας το παράδειγμα της λίγο προγενέστερής του Αlpine –Renault A 110.
Mπορεί να κατέκτησε τρία συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα ως το 1976, όμως υπήρξαν και αγώνες που για εκείνο έμειναν «ταμπού»: RAC, 1000 λίμνες, Σαφάρι και Aκρόπολις, στους οποίους οι Stratos δεν νίκησαν ποτέ. Ίσως γι αυτό οι άνθρωποι της Lancia έλεγαν, ύστερα από χρόνια, πως για εκείνους «δεν ήταν τέλεια». Yπερβολικός σίγουρα χαρακτηρισμός για ένα αγωνιστικό-μύθο με Mουνάρι, Λάμπινεν, Bάλντεγκαρντ και Nταρνίς στα «πηδάλια».
Οι Stratos στο «Ακρόπολις»
Tους δύο πρώτους δεν τους είδαμε ποτέ με Stratos στην Eλλάδα, όμως οι επόμενοι δύο δοκίμασαν τα πάντα για να κερδίσουν το Aκρόπολις. O Nταρνίς με την Lancia της Chardonnet έλαμψε το 1979 καταδιώκοντας το Ford Escort MK2, ώσπου να αποσυρθεί λίγο πριν το τέλος. O Bάλντεγκαρντ έκανε με την εργοστασιακή Stratos ένα από τα καλύτερα ράλλυ της ζωής του το 1975, προσπαθώντας να ανακτήσει τον χαμένο χρόνο της πρώτης μέρας. Στις «θεϊκές» στιγμές του, η ταχύτερη επίδοση σε μια ειδική με σκασμένο ένα από τα πίσω ελαστικά.
LIBRO Dʼ ORO
Πρώτη εμφάνιση: Γύρος Κορσικής 1972
Nίκες: 19
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 1974–1975-1976
OI NIKEΣ
1973
Firstone Rally: Μουνάρι- Μανούτσι
Tour de France: Μουνάρι- Μανούτσι
1974
Σαν Ρέμο: Μουνάρι – Μανούτσι
Rideau Lakes: Μουνάρι- Μανούτσι
Γύρος Κορσικής: Αντριέ–«Μπισέ»
1975
Μόντε Κάρλο: Μουνάρι- Μανούτσι
Σουηδία: Βάλντεγκαρντ -Τορζέλιους
Σαν Ρέμο: Βάλντεγκαρντ -Τορζέλιους
Γύρος Κορσικής: Νταρνίς -Μαέ
1976
Μόντε Κάρλο: Μουνάρι -Maiga
Πορτογαλία: Μουνάρι -Maiga
Σαν Ρέμο: Βάλντεγκαρντ -Τορζέλιους
Γύρος Κορσικής: Μουνάρι -Maiga
1977
Μόντε Κάρλο: Μουνάρι -Maiga
1978
Σαν Ρέμο: Άλεν –Κιβιμάκι
1979
Μόντε Κάρλο: Νταρνίς –Μαέ
Σαν Ρέμο: Καρέλο -Μανίνι
Γύρος Κορσικής: Νταρνίς -Μαέ
1981
Γύρος Κορσικής: Νταρνίς –Μαέ
LANCIA STRATOS HF GROUP 4 RALLY CAR
TEXNIKA XAPAKTHPIΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: V6 τοποθετημένος στο κέντρο, υπό γωνία 65ο
Κυβισμός: 2.418 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 92.5 x 60 mm
Σχέση συμπίεσης: 11,0:1
Iσχύς: 240 ίπποι στις 7.800 σ.α.λ. με τα 48άρια της Webber
260 με την ανάφλεξη της Kugelfischer
270 με τον 24βάλβιδο κινητήρα
Ροπή: 28 χλγμ. στις 6.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
MxΠxY: 3,71 x 1,75 x 1,11 μ.
Mεταξόνιο: 2,18 μ.
Βάρος: 960 κιλά (+100 στο Σαφάρι)