Ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα στην ιστορία, η σπάνια Lancia Aurelia B20 του 1951, με τη βοήθεια του τμήματος Heritage της Stellantis επέστρεψε στο φυσικό της χώρο για το 39ο Cesana-Sestriere, έναν από τους πλέον σημαντικούς αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Περισσότεροι από 120 οδηγοί, πίσω από το τιμόνι πραγματικών κοσμημάτων της ιστορία του αυτοκινήτου, βρέθηκαν στη σειρά εκκίνησης την Κυριακή 11 Ιουλίου, στο πλαίσιο του 39ου Cesana-Sestriere.
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις του είδους, η οποία αποτελεί μέρος του Ευρωπαϊκού και του Ιταλικού πρωταθλήματος ταχύτητας κλασσικών αυτοκινήτων.
Ο αγώνας αποτελείται από μια γεμάτη κλειστές στροφές ανηφορική διαδρομή, όπου σε μόλις 10,4χλμ., τα αυτοκίνητα ανεβαίνουν από τα 1.300μ. στα 2.035μ. Η εκκίνηση από το Cesana Torinese οδηγεί τα κλασσικά αυτοκίνητα μέσα από τα «Βουνά του Ολύμπου», μια πανέμορφη περιοχή κοντά στις Γαλλικές Άλπεις, για να καταλήξει στα 2.035μ. του Sestriere, ορεινού θέρετρου που είναι ιδιαίτερα δημοφιλές τόσο το χειμώνα, όσο και το καλοκαίρι.
Μια από τις πιο σπάνιες και όμορφες συμμετοχές του φετινού αγώνα, ήταν η διάσημη Lancia Aurelia B20, η οποία ανήκει στη συλλογή του τμήματος Heritage της Stellantis.
Βασικός σκοπός του τμήματος Heritage είναι η διατήρηση και προώθηση της πλούσιας ιστορικής κληρονομιάς των Abarth, Alfa Romeo, Fiat και Lancia. Με περισσότερα από 600 κλασσικά αυτοκίνητα στην κατοχή του, το τμήμα Heritage έχει τους μηχανικούς και τις γνώσεις ώστε να επαναφέρει – με απόλυτα αυθεντικό τρόπο- στην αρχική τους λάμψη μοναδικά από κάθε άποψη κλασικά αυτοκίνητα.
Στα «Βουνά του Ολύμπου» δημιουργήθηκε ένας άρρηκτος δεσμός με την Lancia Aurelia, όταν στο Sestriere Rally του 1951 οι Ascari και Villoresi κέρδισαν τον αγώνα στο τιμόνι της σεντάν έκδοσης B10, ενώ ένα χρόνο αργότερα οι Gino Valenzano και Mario Poltronieri επανέλαβαν την επιτυχία, αυτή τη φορά οδηγώντας την επίσης πανέμορφη B20 coupé.
Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί την 70η επέτειο από την παρουσίαση της Lancia Aurelia. Η παραγωγή της διήρκησε από το 1951 έως και το 1958 και γνώρισε σημαντική εμπορική επιτυχία, παρά το γεγονός ότι η τιμή της ήταν αρκετά υψηλή για τα δεδομένα της εποχής. Εφοδιασμένη με τον πρώτο V6 κινητήρα μαζικής παραγωγής στην ιστορία του αυτοκινήτου, τον οποίο σχεδίασε ο Francesco De Virgilio, η Aurelia αμέσως ξεχώρισε από τον ανταγωνισμό, τόσο για το στιλ, όσο και τις επιδόσεις της. Το αυτοκίνητο που πήρε μέρος στον αγώνα είναι μια από τις πρώτες 90 Aurelia που κατασκευάστηκαν τον Απρίλιο του 1951. Η «Αυρηλία» κέρδισε και το δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις το 1958, με οδηγό τον γνωστό μας από τη Formula 1 της δεκαετίας του ’50 Luigi Villoresi.