Συνάντηση στο Διαδρόμιο, με «μηχανές» που μας ταξιδεύουν στο πάντα μαγευτικό αγωνιστικό παρελθόν...
Βρεθήκαμε στο Διαδρόμιο, στη χωμάτινη πίστα στο Σπαθοβούνι, για την παρουσίαση Ιστορικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, ενόψει Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Προσιτές κατασκευές, όλες τους με σημαντικό παλμαρέ στους ελληνικούς αγώνες, που σεβόμαστε. Πρόκειται για το γνωστό στους αναγνώστες μας ex-Ερωτόκριτος Skoda Favorit, στα χρώματα και της Βιαμάρ, με προδιαγραφές ανάλογες των εργοστασιακών του 1994. Σήμερα, ως… όπλο του Λυμπέρη Παπάζογλου το είδαμε στο Φθινοπωρινό Ράλλυ και θα το δούμε στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Ο Λυμπέρης, αντιπρόεδρος του ΠΑΣΜΑ, στέλεχος της «Ταξιαρχίας των Συντρόχων», με πίστη στη σημαντικότητα των αγώνων με Ιστορικά αυτοκίνητα, δίπλα του έχει τη δραστήρια κ. Μαρία Νικολοπούλου, ενώ την προετοιμασία, την εξέλιξη και την τεχνική υποστήριξη έχει αναλάβει η ομάδα «Tsagaras», και ειδικότερα οι Λεωνίδας και Ηλίας, τα παλικάρια του αείμνηστου Μιχάλη Τσαγκαρά. Ελληνικό project, λοιπόν, το συγκεκριμένο Skoda Favorit Group A, με το σωστό αγωνιστικό 6άρι κιβώτιο και εξελιγμένη ανάρτηση, με συνολικό πλεονέκτημα τη δεμένη καρότσα.
Επιστροφή στο χώμα για τον Παπάζογλου, που θα… ξεναγήσει με τον τρόπο του τη συνοδηγό του στο ιδιαίτερο περιβάλλον του ΙΡΑ. Τη συμμετοχή υποστηρίζουν οι SpTableware, Karlis Work, Glitter MS Beauty Nails Art και Prime Optics. Ευθύνη μας η επικοινωνία και, με «κλειδί» την κουλτούρα του Γιάννη Εμιρζά, ίσως εξασφαλιστεί και η διακριτική υποστήριξη της Kosmocar.
Στο ίδιο έργο θεατές
Κληρονομιά της κλάσης Α5, και στη λίστα με το παλιό, καλό επιβάλλεται η παρουσία τουλάχιστον ενός Toyota Starlet. Για την περίσταση, σε προσθιοκίνητη εκδοχή. Το Toyota Starlet 1.3 S-ΕΡ 71, που έλαμψε και στο ΙΡΑ του 2023 με τους Κώστα Αργυρίου-Σταμάτη Λάσκο. Το «δικό μας», το σκουρόχρωμο, που το είδαμε σε πτήση στη Λειβαδιά με τον Άγγελο Ζήβα, το έχει προετοιμάσει ο οδηγός του, σε συνεργασία με τον Κώστα Αργυρίου. Στο ΙΡΑ του 2024 την αξιοπιστία και τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου με λογικό κόστος θα απολαύσουν οι Βασίλης Mπατής-Μίνωας Μιχελάκης. Στο Διαδρόμιο το οδήγησε ο Γιάννης Παράβαλος, ο οποίος κατέχει και την τέχνη της εξέλιξης. Μαζί του ο Διονύσης Κολοτούρος. Στο ΙΡΑ θα βρεθούν στην τέντα της Autorace – με υπεραξία από το πάθος και τη γνώση του Σταμάτη Παντιέρα.
Το αυτοκίνητο βρέθηκε στη Βοιωτία, ξεχασμένο σε αχυρώνα, αγοράστηκε αμέσως από τον Ζήβα και μετακινήθηκε στο «ατελιέ» του με την υποστήριξη συναθλητών του. Στη φάση της προετοιμασίας ο Μάρκος Μαυρίδης προσάρμοσε το roll cage της OMP. Απαραίτητη η αλουμινένια ποδιά για τον κινητήρα και για το ρεζερβουάρ, ενώ η ανάρτηση της Bilstein είναι ρυθμισμένη από τον Ζήβα. Ο Άγγελος έχει επιλέξει και την τελική σχέση μετάδοσης (4,3), ώστε να συνδυάζεται με το κιβώτιο με τις κλειστές σχέσεις της TRD. Τα ηλεκτρικά είναι παραγωγής, ενώ έχει δοθεί βάρος στην ασφάλεια του πληρώματος. Τα σύγχρονα καθίσματα είναι Sparco και τα καλούδια του αγωνιστικού εξοπλισμού έχουν προμηθευτεί από τον Δημήτρη Αμαξόπουλο, της Racing Star.
Peugeot 205 Rallye
Διαχρονικά, απέναντί τους όλα τα παραπάνω βρίσκουν το Peugeot 205 Rallye. Στην περίπτωσή μας, στο Διαδρόμιο βρίσκεται o τρομοκράτης, το full specs APR-205 Rallye Maxi. Το μαύρο ματ, βιτρίνα της τέχνης και της γνώσης των Χρήστου και Βασίλη Αναγνωστόπουλου. Αυτοκίνητο που έχουν οδηγήσει τέρμα γκάζι σε άσφαλτο και χώμα οι GEO, Χρυσόστομος Καρέλλης και Γρηγόρης Πιερρουτσάκος. Χρόνια πριν, το 1994, το κόκκινο 205 Rallye της LION Hellas με Σωτήρη Κοκκίνη-Στάθη Μόκα έβαλε δύσκολα στους Σιμπέρα και Τρίνερ με τα εργασιακά Skoda σαν αυτό του Λυμπέρη Παπάζογλου.
Στο μπάκετ έπειτα από τριάντα χρόνια
Σαν να μην πέρασε μια μέρα από τη δοκιμή του κόκκινου 205 Rallye της LION. Πρόκληση σήμερα η πρόσκληση του Βασίλη να δοκιμάσουμε το «μαύρο». Δεν το σκέφτεσαι δεύτερη φορά. Απλώς δένεσαι στο μπάκετ.
Με το κεφάλι η είσοδος, και «έλα, Λάμπρο» (Ζωγράφος), στα δεξιά να θυμηθούμε λίγο απ’ όλα. O 30χρονος Λάμπρος Ζωγράφος, αριστούχος της σχολής Μανουσαρίδη, πιθανότατα θα δηλώσει το «παρών» με τον Σωτήρη Σκαλτσά στο ΙΡΑ, με Golf II.
«Φονιάς» το μαύρο «205», και αξιοποιείς συνολικά την ποιότητά του χωρίς να χρειάζεται να ανεβάσεις τον κινητήρα των 140 ίππων στις 8.000 σ.α.λ. για να το απολαύσεις. Η προετοιμασία του αμαξώματος και η τοποθέτηση του roll cage είναι ευθύνη της Enishisi-Αφοί Καραταρούκ.
Η ανάρτηση είναι της Ohlins, ρυθμισμένη από τον Πάνο Κωνσταντάκο, τα φρένα της AP, χωμάτινων προδιαγραφών, ενώ το πηδάλιο διαθέτει υποβοήθηση – απαραίτητη για τον παλιό. Μαζί μας ο Στέλιος Πρινέας, ένας… περίπου παλιός, σχολίασε ότι το κιβώτιο κάνει τη διαφορά. «Συνολικά» η απάντησή μας, με ατού την ευχαρίστηση όταν το οδηγείς. Η μαγεία του βαλς στο χώμα, που εναλλάσσεται σε τανγκό, αξιοποιώντας τους τροχούς των 14 ιντσών οι οποίοι αποδεικνύονται ιδανικοί για το αμάξωμα, που δε φτάνει τα 800 κιλά.
Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2024
Διεθνής αγώνας από την ΟΜΑΕ, έργο της κ. Φωτεινής Ψαρράκου, σημαντικό αγωνιστικό γεγονός με χρώμα-Nissan Χαλκιάς, που υπενθυμίζει με πρόταση την ιστορία της. Αγώνας ουσιαστικά δύο ημερών, με έντεκα ειδικές διαδρομές και επίκεντρο την Ιτέα. Η εκκίνηση θα δοθεί κάτω από την Ακρόπολη στις 8 Νοεμβρίου. Ένα δυνατό κοκτέιλ με συντονιστή τον πολύπειρο Τάσο Αθανασίου, με στοιχεία από το παρελθόν και σύγχρονες προσαρμογές που δεν τραυματίζουν την ιστορία. Σε σχέση με το συναγωνισμό, αγώνας δύο ταχυτήτων: οι 4WD και οι «άλλοι», με δυνατά 2WD, τύπου Escort, σε χέρια ικανών. Η χαρά του θεατή και σε ακούσματα.
Πυρήνας των συμμετοχών οι Έλληνες, με στοιχεία… έντιμου θάρρους, αφού δεν προκύπτουν χορηγοί – κάτι που άλλωστε χαρακτηρίζει την πλειονότητα των ελληνικών πληρωμάτων. Αντίστοιχα, να η ευκαιρία και για τον Έλληνα τεχνικό να καταθέσει γνώση πιστοποιώντας την εμπειρία του, ώστε να προσαρμόσει στον ελληνικό κακό χωματόδρομο το κουρασμένο σασί, με δεδομένη και τη δυσκολία στην εξασφάλιση εξαρτημάτων.
Ανεβάζει όλο αυτό τον βαθμό συμμετοχής του μηχανικού σε αυτή την προσπάθεια, και δε βρεθήκαμε τυχαία στο Διαδρόμιο με τους αδελφούς Τσαγγαρά, τον Βασίλη Αναγνωστόπουλο και τον Άγγελο Ζήβα. Αναρωτιόμαστε μάλιστα τι άλλο ετοιμάζεται στο Περιστέρι, όπου… ο οίκος «Tsagaras», όπως και αντίστοιχα στους Θρακομακεδόνες, όπου αναμένεται oι ΑPR να ολοκληρώσουν το 205 GTi 1.9 του ονείρου.
Κουίζ: Ποιο θα είναι το επόμενο project του Άγγελου Ζήβα;
Με κοινό παρoνομαστή
Μας άρεσε πολύ όλο αυτό που εξελίχθηκε στο Διαδρόμιο, στην πάντα φιλόξενη προς τους 4Τ «ειδική» διαδρομή. Ο χώρος του Ηρακλή Καλομοίρη βρίσκεται σε υγιέστατη πτήση, χάρη στον Άρη Τσατσαρή. Εξελίσσεται, και μάλιστα πολύ γρήγορα, όπως ακριβώς και όταν δημιουργήθηκε. Έντιμα και με προοπτική, ειδικά για τον νέο που θέλει να μυηθεί στη μαγεία της οδήγησης στο χώμα, οπότε εκεί θα πάει και εκεί θα μείνει._ «Στρατισίνο»
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΝΗΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις – Η κατηγορία Sporting έχει 61 συμμετοχές
Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις – Η κατηγορία Regularity έχει 57 συμμετοχές
Γνωρίστε τις Ειδικές Διαδρομές του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις