Η Lamborghini Countach ξεκίνησε να κατασκευάζεται πριν 50 χρόνια και έμεινε στην παραγωγή από το 1974 ως το 1990, αριθμώντας συνολικά 1.983 μονάδες.
H Lamborghini Countach είναι ένα από τα πολλά εξωτικά σχέδια που ανέπτυξε ο ιταλικός σχεδιαστικός οίκος Bertone, ο οποίος πρωτοστάτησε και διέδωσε το σχήμα «ιταλική σφήνα» (πρώτος διδάξας το 1970 το concept car Lancia Stratos Zero). Η πρώτη παρουσίαση του πρωτότυπου Countach έλαβε χώρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1971, ως Lamborghini LP500 concept.
Η ανάπτυξη της Countach ξεκίνησε από τον Ferruccio Lamborghini, με στόχο τη δημιουργία του διαδόχου της Miura, η οποία γνώρισε ευρεία αποδοχή μετά την παρουσίασή της το 1966, αλλά μέχρι το 1970 νέοι ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένης της Ferrari Daytona, είχαν έρθει στην αγορά και η Miura είχε αρχίσει να δείχνει την ηλικία της.
Ο επικεφαλής μηχανικός Paolo Stanzani και το προσωπικό του ξεκίνησαν τις εργασίες για τον διάδοχο της Miura το 1970 (κωδικός έργου LP112). Από την αρχή στους συνεργάτες του Stanzani περιλαμβάνονταν ο οδηγός δοκιμών Bob Wallace, ο βοηθός μηχανικός Massimo Parenti και ο σχεδιαστής Marcello Gandini της Bertone.
Ο Stanzani και ο Lamborghini συμφώνησαν ότι ο διάδοχος της Miura απαιτούσε έναν σχεδιασμό που επέτρεπε τις μεγαλύτερες δυνατές επιδόσεις, καθώς και ένα αμάξωμα που ήταν τόσο αεροδυναμικά αποδοτικό όσο και αισθητικά τολμηρό. Αυτές οι αρχές είχαν διαμορφώσει την εξέλιξη της Miura και επέτρεψαν την εμπορική επιτυχία της.
Παρά την προτίμηση του Lamborghini στα grand tourers, αναγνώρισε την εμπορική αξία ενός πιο ασυμβίβαστου σπορ αυτοκινήτου (όπως ήταν η Miura) και έδωσε στην ομάδα του Stanzani την άδεια να διευρύνει περαιτέρω τα όρια με το σχέδιο LP112.
Η Countach που προέκυψε ενσωμάτωσε επιτυχημένες πτυχές της Miura, όπως η διάταξη του κινητήρα και η κίνηση στους πίσω τροχούς, μαζί με πολλές νέες μηχανικές και στιλιστικές καινοτομίες. Όπως προείπαμε, μετά από ένα χρόνο εντατικών εργασιών εξέλιξης, το πρώτο πρωτότυπο Countach με την ονομασία LP500, παρουσιάστηκε στο κοινό στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1971. Στη συνέχεια, η ομάδα μηχανικών της Lamborghini πέρασε τρία χρόνια βελτιώνοντας το πρωτότυπο στην έτοιμη για παραγωγή LP400 Countach, η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 1974.
Τα περισσότερα ονόματα αυτοκινήτων της Lamborghini συνδέονται με διάσημους ταύρους και ταυρομαχίες, αλλά η Countach δεν τηρεί αυτή την παράδοση. Το όνομα προήλθε από τη λέξη contacc, ένα αυθόρμητο επιφώνημα έκπληξης στη γλώσσα του Πιεμόντε. Ο Marcello Gandini, ο σχεδιαστής της Countach, εξήγησε την προέλευση του ονόματος: Υπήρχε ένας που δούλευε μαζί μας και έφτιαχνε τις κλειδαριές.
Ήταν δύο μέτρα ψηλός με δύο τεράστια χέρια και έκανε όλες τις μικρές δουλειές. Μιλούσε σχεδόν μόνο πεδεμοντέζικα, δεν μιλούσε καν ιταλικά. Τα πεδεμοντέζικα είναι πολύ διαφορετικά από τα ιταλικά και ακούγονται σαν γαλλικά. Ένα από τα πιο συχνά επιφωνήματά του ήταν το countach, που χρησιμοποιείται περισσότερο για να εκφράσει την έκπληξη ή ακόμα και τον θαυμασμό. Από εκεί πήραμε την ιδέα για το όνομα, μαζί με τον Bob Wallace. Αμέσως, σκεφτήκαμε τη γραφή και την κολλήσαμε.
Lamborghini Countach: 50 χρόνια ιστορίας
Για να γιορτάσει την περίσταση, η Lamborghini έφερε το μοντέλο LP 400 πίσω εκεί όπου γεννήθηκε. Η ίδια γραμμή παραγωγής, στην ίδια τοποθεσία, στην Sant’Agata Bolognese, εξακολουθεί να είναι ενεργή, αν και τα πράγματα φαίνονται κάπως διαφορετικά σήμερα. Η εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα επίσης vintage φωτογραφίες της γραμμής παραγωγής της Countach, που δείχνουν τα μοντέλα LP 500s και LP 5000s να συναρμολογούνται.
Επίσης, η Lamborghini αφιέρωσε χρόνο για να πραγματοποιήσει μια φωτογράφηση με το σύγχρονο υπεραυτοκίνητο της, την Revuelto. Αν και σίγουρα έχουν αλλάξει πολλά στον κόσμο της αυτοκίνησης, και τα δύο αυτοκίνητα εξακολουθούν να διαθέτουν V12 κινητήρα. Και είναι και τα δύο βαμ,ένα στο εντυπωσιακό πράσινο χρώμα που μπορείτε να δείτε και εσείς στις σχετικές φωτογραφίες.
Lamborghini Countach
Αριθμοί παραγωγής
LP500 Prototype: 1
LP400: 157
LP400 S: 237
LP500 S: 321
5000 QV: 610
25 Anniversary: 657