Την Τετάρτη 16 Ιουνίου, το 39ο ιστορικό 1000 Miglia, ο αγώνας που χαρακτηρίστηκε ως «ο πιο όμορφος αγώνας στον κόσμο» από τον Enzo Ferrari, παίρνει εκκίνηση από την Brescia. Φυσικά, η Alfa Romeo θα είναι εκεί.
Μέσα σε τρεις ημέρες, σχεδόν 400 πανέμορφα κλασικά αυτοκίνητα θα δοκιμάσουν τις αντοχές τους σε αυτή τη θρυλική διαδρομή. Από αυτά, τα 121 είναι μοντέλα των Alfa Romeo, Fiat και Lancia, κάνοντας ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της Ιταλικής αυτοκινητιστικής κουλτούρας.
Όπως πάντα, η Alfa Romeo θα συμμετέχει στον αγώνα και στην υποστήριξή του. Το τμήμα Heritage της Stellantis έχει προετοιμάσει τις: 6C 1500 Super Sport (1928), 1900 Sport Spider (1954), 2000 Sportiva (1954) και 1900 Sport Spider (1956), τέσσερα διαμάντια από τη συλλογή της, τα οποία θα οδηγηθούν από πολύ ξεχωριστά πληρώματα.
Από αυτά ξεχωρίζει εκείνο με οδηγό τον Πρόεδρο της Stellantis κ. John Elkann και τη σύζυγο του κ. Lavinia Borromeo με την 1900 Super Sprint, αλλά και εκείνο με τον επικεφαλής της Stellantis Heritage και σχεδιαστή κ. Roberto Giolito, ο οποίος θα μοιραστεί με την τηλεπαρουσιάστρια κ. Camila Raznovich την 1900 Sport Spider barchetta.
Αναμφίβολα τα βλέμματα θα τραβήξει η συγκλονιστική Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport του 1928, της οποίας το αμάξωμα δημιούργησαν οι τεχνίτες του οίκου Farina. Ένα όμοιο αυτοκίνητο κέρδισε τον αγώνα του 1928, με πλήρωμα τους Giuseppe Campari και Giulio Ramponi. Το μοντέλο εφοδιάζεται με έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 1.487κ.εκ. απόδοσης 76 ίππων στις 4.800σ.α.λ, ενώ η τελική του φτάνει τα 140χλμ./ώρα. Συνολικά μόλις 31 αυτοκίνητα του τύπου κατασκευάστηκαν από το 1928 έως και το 1929.
Όντας λάτρης του αυτοκινήτου και των αγώνων, ο Πρόεδρος της Stellantis κ. John Elkan θα έχει τον αριθμό «300» στην πανέμορφη 1900 Super Sprint του 1956, την οποία θα οδηγήσει έχοντας δίπλα του τη σύζυγο του κ. Lavinia Borromeo. Το κομψό κουπέ με αμάξωμα της Touring, αποτελεί «το οικογενειακό αυτοκίνητο που κερδίζει αγώνες», όπως ανέφερε και το σχετικό διαφημιστικό μήνυμα της εποχής. Με βάση το πλαίσιο της σεντάν έκδοσης της 1900, η κουπέ έκδοση εφοδιάζεται με 2λιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα, απόδοσης 115 ίππων στις 5.500σ.α.λ. Μέχρι και σήμερα, η Alfa Romeo 1900C Super Sprint θεωρείται ως ένας από τα πλέον όμορφα και ισορροπημένα μοντέλα της μάρκας, με τη συνολική παραγωγή να περιορίζεται μόλις στις 300 μονάδες, μεταξύ 1954 και 1955.
Εξαιρετικά πιο σπάνια, η 1900 Sport Spider του 1954, κατασκευάστηκε σε μόλις δύο αντίτυπα. Στον 4κυλινδρο κινητήρα της 1900, τοποθετήθηκε υπερσυμπιεστής, με την απόδοση να φτάνει τους 138 ίππους και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα, χάρη στο χαμηλό βάρος (880 κιλά) και την εξαιρετική αεροδυναμική. Το καινοτόμο σχέδιο του Franco Scaglione για τον οίκο Bertone ντύνει ένα από τα πιο ακριβή στη συμπεριφορά και ευέλικτα αυτοκίνητα της Alfa Romeo. Στο τιμόνι της 1900 Sport Spider με τον αριθμό «1000», θα βρεθεί ο επικεφαλής του τμήματος Heritage της Stellantis, κ. Roberto Giolito, ενώ δίπλα του θα τον συνοδεύσει η τηλεπαρουσιάστρια κ. Camila Raznovich.
Ο αγώνας εκτός από την ιστορική του αξία, αποτελεί και μια γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος της αυτοκίνησης. Λίγες ημέρες πριν τα 111α γενέθλια της Alfa Romeo, η μάρκα που ιδρύθηκε στις 24 Ιουνίου του 1910 δίπλα στα κλασσικά της αυτοκίνητα θα έχει και τις σύγχρονες Giulia και Stelvio. Περισσότερες από 30 νέες Alfa Romeo θα συνοδεύουν αυτό το ξεχωριστό κομβόι που στο πέρασμα του θα ξυπνά μνήμες από την ιστορία της αυτοκίνησης. Στην πρώτη γραμμή θα βρεθούν οι Giulia Quadrifoglio και Stelvio Quadrifoglio, ανοίγοντας το δρόμο στον «ομορφότερο αγώνα του κόσμου». Όμως παρά τους 510 ίππους και τις καταιγιστικές τους επιδόσεις, δεν θα μπορέσουν κα κερδίσουν τα φώτα της δημοσιότητας, τα οποία μοιραία θα πέσουν στις νέες, συλλεκτικές Giulia GTA and GTAm, δύο εκδόσεις που αντλούν την έμπνευση τους σε τεχνικό επίπεδο από την Giulia GTA του 1965, την “Gran Turismo Allegerita” που εξέλιξε η Autodelta με βάση την Giulia Sprint GT. Με την νέα Alfa Romeo Giulia GTA, ο θρύλος επιστρέφει και πάλι στους δρόμους. Εφοδιασμένη με τον V6 Bi-Turbo βενζινοκινητήρα των 2,9 λίτρων από την Quadrifoglio, οι GTA/GTAm έχουν αυξημένη ισχύ στους 540 ίππους, χαμηλότερο βάρος χάρη στην εκτενή χρήση συνθετικών υλικών και αεροδυναμική απόδοση με στοιχεία που προέρχονται από την εμπειρία της μάρκας στην F1. Δελτίο Τύπου