top icon
Αγωνιστικά αυτοκίνητα

Ford Capri RS 2600 & RS 3100 – Ένας ευρωπαϊκός θρύλος…

Το Ford Capri έχει στο ενεργητικό του μια μακρά και θεαματική καριέρα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχοντας αφήσει και την ανεξίτηλη σφραγίδα του στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού.

Το Capri δεν έκανε την έκπληξη μόνο στον εμπορικό στίβο, αλλά και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Μόλις δύο μήνες μετά την παρουσίασή του έτρεξε στον πρώτο του αγώνα, το ράλλυ Solitude/Charbonnières. Τον Ιούνιο του 1969 στη Γερμανία εγκαινιάστηκε ένα νέο τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού, στο οποίο οι αγωνιστικές εκδόσεις του μοντέλου θα είχαν τον πρώτο λόγο. Στον αντίποδα, στη Μεγάλη Βρετανία μάλλον υποτίμησαν το Capri στον νέο του ρόλο, καθώς θεωρούσαν πως η αγωνιστική του λειτουργία δε θα είχε πλεονεκτήματα έναντι των αντιπάλων του. Κι όμως, το προσιτό κουπέ που είχε τη φιλοδοξία να γίνει «η Mustang της Ευρώπης» τα κατάφερε πολύ καλά και σε αυτό.

Ford Capri RS

Στην κορυφή της Ευρώπης
Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (ΕΠΑΤ) έζησε τις καλύτερες ημέρες του από τα μέσα της δεκαετίας του ’60 έως τις αρχές της δεκαετίας του ’70. Την εποχή εκείνη έλαμψαν στις πίστες που το φιλοξενούσαν αυτοκίνητα «γεννημένοι νικητές». Πάνω από όλα βέβαια οι αγωνιστικές BMW, και κυρίως η 2800 CS και η 3.0 CSL, που για χρόνια μονοπώλησαν τις νίκες στα μεγάλα ευρωπαϊκά αυτοκινητοδρόμια. Και στην περίοδο 1971-1974, ο μόνος αντίπαλος που τις κοιτούσε στα μάτια και συχνά τις νικούσε ήταν το Capri. Το 1971 ο μετέπειτα οδηγός της McLaren στην F1, Jochen Mass, κέρδισε το Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού με Capri RS, με τον Dieter Glemser με το Capri RS 2600 να αναδεικνύεται Πρωταθλητής Ευρώπης Αυτοκινήτων Τουρισμού στην κατηγορία άνω των 2,0 λίτρων. Στη διοργάνωση του 1972 ο κραταιός ευρωπαϊκός θεσμός έζησε την κυριαρχία του RS 2600, καθώς δεν κέρδισε σε μόλις δύο αγώνες, δίνοντας στον Jochen Mass τον τίτλο του Πρωταθλητή Ευρώπης.

Ford Capri RS

Την ίδια χρονιά, ο Hans Stuck ο νεότερος έγινε πρωταθλητής Γερμανίας με το Capri RS. Το 1973 η BMW ανέκτησε τα πρωτεία με την πρωτοεμφανιζόμενη 3.0 CSL και με οδηγούς πολύ σημαντικούς, όπως τον Niki Lauda, τον Chris Amon, τον Toni Hezemans και τον Dieter Quester. Το 1974 το Ford Capri εφοδιάστηκε με μεγαλύτερο κινητήρα, και ως RS 3100 απάντησε στους Γερμανούς, από την ισχύ των 320 ίππων πλέον. Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς αυτό που έπρεπε• ο τίτλος των Κατασκευαστών στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού και μια ξεχωριστή νίκη στο Zandvoort, με δίδυμο τους Jochen Mass και Rolf Stommelen.

Ford Capri Turbo

Μια ξεχωριστή επταετία…
Στο τέλος του 1974 η Ford διαλύει το τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού, αν και το Capri RS 3100 εξακολουθεί να έχει κάποιες εμφανίσεις μέχρι το τέλος του 1975. Στη συνέχεια, η εταιρεία έκανε ό,τι και η Porsche, αφήνοντας τους επιτυχημένους ιδιώτες οδηγούς να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό στην πίστα. Όμως έκανε και κάτι άλλο, πολύ ριζοσπαστικό: ένωσε τις δυνάμεις της με τη Zakspeed, και μαζί παρουσίασαν τον Ιούλιο του 1978 μια έκδοση τούρμπο των 1,4 λίτρων με απόδοση από 380 έως 460 ίππους, η οποία πιστoποιήθηκε στο ιδιαίτερα δυναμικό Group 5. Το 1981 το υπερτροφοδοτούμενο αγωνιστικό ψηφίστηκε ως «Motorsport Automobile of the Year». Την ίδια χρονιά ο Klaus Ludwig κέρδισε με αυτό το Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού, που τότε ονομαζόταν «DRM». Το 1982 οι αγωνιστικές φιλοδοξίες της Ford απομακρύνθηκαν οριστικά από το Capri, που μέχρι τότε εμφανιζόταν σποραδικά στους αγώνες, καθώς έφτασε το τέλος της εποχής του, ενώ ύστερα από δεκαεπτά μεγάλες ευρωπαϊκές νίκες και τρεις τίτλους στον αντίστοιχο θεσμό δεν υπήρχε και τίποτε άλλο να αποδείξει._ Σ. Χατ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ