Στις 6 Μαρτίου 1971 ο Mario Andretti κατέκτησε με την Ferrari την πρώτη του νίκη στην Formula 1, με τoν ομόσταυλό του Clay Regazzoni να καταλαμβάνει την τρίτη θέση του βάθρου των νικητών και τον Jackie Stewart να τερματίζει δεύτερος.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1978 με τη Lotus, προτού συνεργαστεί με τον Colin Chapman και πάρει τον μοναδικό του τίτλο, είχε παρελθόν με τη Ferrari, την εποχή μάλιστα που οι Ιταλοί δεν ήταν στα καλύτερά τους. Ήταν το 1971, τις ημέρες που κυριαρχούσαν οι Tyrrell με τον Corsworth V8 και τον Stewart στο cockpit. Για την Ferrari ήταν μια δύσκολη χρονιά, καθώς το μονοθέσιό της (312Β) ήταν εκτός ανταγωνισμού. Ακόμη χειρότερα, το πρώτο όνομα της ομάδας (Jacky Ickx) τους παράτησε κι έφυγε απογοητευμένος. Όμως, με αυτό το μονοθέσιο ο Andretti νίκησε στην πρώτη του εμφάνιση με τη Ferrari, στο Kyalami της Νότιας Αφρικής. Ήταν η μοναδική επιτυχία της Scuderia εκείνη τη χρονιά και χάρις σε αυτούς τους βαθμούς κατάφερε να ολοκληρώσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών τρίτη και καταϊδρωμένη, έχοντας μάλιστα τους ίδιους πόντους με τη March.
Ο Αndretti είχε αγωνιστεί με τη Ferrari στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής την περίοδο 1970-1072, όπου είχε κερδίσει τους αμερικανικούς γύρους του θεσμού (Sebring, Daytona, Watkins Glenn) με τις 12κύλινδρες «512S» και «312ΡΒ».
Το 1982 και αφού είχε στεφθεί πρωταθλητής με τη Lotus, αποφάσισε να αποσυρθεί από την F1, ύστερα από μια σεζόν με την Alfa Romeo. Τον Απρίλιο της χρονιάς εκείνης έκανε μια απρόσμενη εμφάνιση, στο Long Beach με την Williams FW07, ύστερα από την ξαφνική αποχώρηση του Carlos Reutemann από την ενεργό δράση, στο τέλος του προηγούμενου αγώνα. Ένα μήνα αργότερα η Ferrari έχασε τον Gilles Villeneuve, που σκοτώθηκε στο Zolder. Τον Αύγουστο η ομάδα έχασε και τον Didier Pironi, ύστερα από τον βαρύ τραυματισμό του στο Hockenheim. Στους επόμενους δύο αγώνες, στην Αυστρία και στην Ελβετία, η ομάδα πήγε μόνο με το μονοθέσιο του Patrick Tambay. Ακολουθούσε η Monza και έπρεπε να βρεθεί λύση.
Ο Mario Andretti, που ανταποκρίθηκε στην κλήση από τη Ferrari, παρά την απουσία πέντε μηνών από το grid, κατέκτησε την pole-position και έβαλε το κόκκινο μονοθέσιο στην πρώτη θέση της σειράς εκκίνησης, ενθουσιάζοντας τους tifosi στις κερκίδες. Στον αγώνα τερμάτισε στην τρίτη θέση του βάθρου των νικητών, πίσω από το μονοθέσιο του Tambay, καθώς οι Ferrari δεν κατάφεραν εκείνη την ημέρα να νικήσουν τη Renault του Rene Arnoux.