top icon
Κατασκευαστές

F1 – Σαν σήμερα: H Porsche κερδίζει το Γαλλικό Grand Prix

Στις 8 Ιουλίου 1962 ο Dan Gurney με την Type 804 κέρδισε το Γαλλικό Grand Prix για λογαριασμό της Porsche, δίνοντας στη γερμανική εταιρεία την μοναδική της νίκη στη Formula 1 ως κατασκευαστής.

Το 1962 το Γαλλικό GP επέστρεψε στη Ρουέν για πρώτη φορά ύστερα από πέντε χρόνια. Το Σαββατοκύριακο πριν από τη διοργάνωση οι περισσότεροι από τους τακτικούς οδηγούς της F1 έλαβαν μέρος σε ένα μη πρωταθληματικό Grand Prix της Reims, το οποίο κέρδισε ο Bruce McLaren με το Cooper του. Στη Ρουέν, συμμετείχε και πάλι η Porsche, η οποία είχε χάσει το Βελγικό Grand Prix λόγω απεργίας. Επίσης, η Ferrari δεν εμφανίστηκε λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων στην Ιταλία. Στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Jim Clark σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο για τη Lotus, με την BRM του Graham Hill και το Cooper της McLaren δίπλα του στην πρώτη σειρά. Στη δεύτερη σειρά η ιδιωτική Lotus του Jack Brabham ήταν δίπλα στη Reg Parnell Lola του John Surtees, ενώ στην τρίτη σειρά ήταν η Porsche του Dan Gurney και οι δύο Lotus της «British Racing Partnership»: Το μονοθέσιο του Masten Gregory με κινητήρα BRM ήταν ελαφρώς ταχύτερο από το μονοθέσιο του Innes Ireland, με κινητήρα Climax.

Dan Gurney - Porsche 804

Dan Gurney – Porsche 804

Ο Graham Hill πήρε την πρωτοπορία με τους Surtees, Clark, McLaren και Brabham να τον καταδιώκουν. Ο McLaren εγκατέλειψε μετά από 10 γύρους, λόγω προβλήματος επιλογής ταχυτήτων. Ο Brabham εγκατέλειψε την ίδια στιγμή, όταν η ανάρτησή του έπαθε βλάβη, αλλά ο McLaren κατάφερε να ξαναμπεί σε λειτουργία και πέρασε αρκετή ώρα στα πιτς για να επισκευαστεί το μονοθέσιό του. Στον 13ο γύρο ο Surtees εγκατέλειψε το μονοθέσιο λόγω προβλημάτων τροφοδοσίας καυσίμου και έπεσε στην όγδοη θέση, αφήνοντας τον Hill να τον κυνηγούν οι Clark, Gurney, Gregory και Jo Bonnier (Porsche). Οι Gregory και Bonnier σύντομα έμειναν εκτός αγώνα με μηχανικά προβλήματα.

Dan Gurney - Porsche 804

Στον 30ο γύρο ο Hill χτυπήθηκε από τον Jack Lewis που ήταν πίσω του, όταν ο οδηγός της ιδιωτικής Cooper υπέστη βλάβη στα φρένα. Ο Jim Clark ανέλαβε την πρωτοπορία, αλλά είχε πρόβλημα με την ανάρτησή του και σταμάτησε τρεις γύρους αργότερα. Αυτό έφερε τον Hill ξανά στην κορυφή, αλλά στους τελευταίους γύρους η BRM του άρχισε να μην λειτουργεί σωστά και έπεσε γρήγορα στην κατάταξη, αφήνοντας τον Gurney να πάρει την πρωτιά. Ο Αμερικανός οδηγός εκείνη την ημέρα κατέκτησε την πρώτη του νίκη και την πρώτη νίκη της Porsche στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ο Tony Maggs άντεξε για να πάρει τη δεύτερη θέση με το Cooper του, ενώ την τρίτη θέση πήρε η BRM του Ritchie Ginther, ο οποίος οδήγησε τους τελευταίους γύρους ελέγχοντας το γκάζι με το χέρι, αφού το καλώδιο λύθηκε από το πεντάλ.

Ο Surtees δυσκολεύτηκε να περάσει τη γραμμή με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων και στη συνέχεια επιβράδυνε δραματικά, ενώ ο Maurice Trintignant αιφνιδιάστηκε από αυτό και αναγκάστηκε να στρίψει τη Lotus του Rob Walker για να αποφύγει να χτυπήσει τη Lola. Με αυτόν τον τρόπο, ο Γάλλος μπήκε στην πορεία της Lotus του Trevor Taylor και προκλήθηκε ένα ατύχημα. Οι δύο οδηγοί γλίτωσαν χωρίς τραυματισμό.

Lotus 25

1962: Η χρονιά που παρουσιάστηκε η Lotus 25
O C. Chapman έλεγε κάποτε στον D. Phipps πως το μόνο που τον απασχολούσε μετά την επιλογή του να τοποθετήσει τον κινητήρα πίσω, ήταν η αυξημένη αδράνεια του αμαξώματος στις στροφές. Ο ιδιοφυής μηχανικός αυτό το πρόβλημα ίσως θέλησε να λύσει εγκαταλείποντας το χωροδικτύωμα της νέας Lotus 24 και παρουσιάζοντας στα Grand Prix το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο με αυτοφερόμενο πλαίσιο. Το νέο μονοθέσιο ονομάστηκε Lotus 25 και άλλαξε για πάντα την σχεδιαστική αντίληψη των κατασκευαστών.

Stirling Moss

Mια λαμπερή αποχώρηση
Στο Goodwood Glover Trophy Race του 1962 o St. Moss τραυματίστηκε άσχημα προσπαθώντας να προσπεράσει την Lola V8 του τελικού νικητή J. Surtees. Δεν ήταν η πρώτη φορά που ο μεγάλος άσσος βρισκόταν για πολλές ημέρες στο νοσοκομείο λόγω ατυχήματος, με την ζωή του να κρέμεται από μια κλωστή. Μετά από έντονη σκέψη και συλλογισμό ο πιο δοξασμένος μετά τον J. Fanzio μηχανοκίνητος αθλητής, αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να αποσυρθεί.

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΟΙ 10 ΠΡΩΤΟΙ
1 Dan Gurney Porsche 804
2 Tony Maggs Cooper-Climax T60
3 Richie Ginther BRM P57
4 Bruce McLaren Cooper-Climax T60
5 John Surtees Lola-Climax MK 4
6 Carel Godin de Beaufort Porsche 718
7 Maurice Trintignant Lotus-Climax 24
8 Trevor Taylor Lotus-Climax 25
9 Graham Hill BRM P57
10 Jo Bonnier Porsche 804

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ