Η πρώτη γενιά ενός από τα πιο διαχρονικά μοντέλα της αμερικανικής βιομηχανίας αυτοκινήτου...
Το Camaro είναι ένα μοντέλο που κατασκευάζεται από την General Motors (GM) με το εμπορικό σήμα της Chevrolet. Ως πρόσφατα αριθμούσε πέντε γενιές αυτοκινήτων (1967-1969, 1970-1981,1982-1992, 1993-2002, 2010-2015), όμως από τον Μάιο του 2016 εμφανίστηκε στον κόσμο της Αυτοκίνησης και η έκτη γενιά, η οποία παράγεται μέχρι σήμερα. Γυρνώντας πίσω στα μέσα της δεκαετίας του ’60 και στα όσα οδήγησαν στη δημιουργία της πρώτης γενιάς του, διαπιστώνουμε ότι το γεγονός που επέβαλε την παραγωγή του ήταν η μεγάλη επιτυχία της Ford Mustang, στην οποία έπρεπε να απαντήσει η General Motors με κάτι εξίσου επιτυχημένο.
Παράλληλα, τα στελέχη της Chevrolet συνειδητοποίησαν τότε ότι το συμπαγές σπορ αυτοκίνητό τους, το Corvair με τον εξαιρετικό σχεδιασμό και την ασυνήθιστη επιλογή της τοποθέτησης του κινητήρα πίσω, δεν ήταν σε θέση να φθάσει τον όγκο των πωλήσεων του Mustang.
Η είσοδος της Camaro στον κόσμο της Αυτοκίνησης έλαβε χώρα για πρώτη φορά στο Detroit του Michigan, στις 12 Σεπτεμβρίου 1966. Μια εβδομάδα αργότερα παρουσιάστηκε και στο Los Angeles, στην πολιτεία της California. Στις αίθουσες των πωλήσεων κατέφθασε στις 29 Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς, με διάχυτη την αισιοδοξία στα πρόσωπα των υπεύθυνων της Chevrolet, που για ερμηνεύσουν χιουμοριστικά την προέλευση της ονομασίας έλεγαν πως «το Camaro είναι ένα μικρό και βίαιο ζώο που τρώει Mustangs».
Βασισμένη στο ίδιο πάτωμα που χρησιμοποιούσε και η Pontiac Firebird, η πρώτη γενιά της Camaro κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις αμαξώματος (δίθυρο Coupe, Convertible 2+2) και σε τέσσερις διαφορετικές εκδοχές (Base, Super Sport, Rally Sport, COPO, Z28), με την τελευταία να προσφέρεται αποκλειστικά με coupe διαμόρφωση. Για την ανάρτηση του μοντέλου είχαν υιοθετηθεί διπλά ψαλίδια εμπρός, ενώ πίσω υπήρχε άκαμπτος άξονας και ημιελλειπτικά φύλλα σούστας με τηλεσκοπικά αμορτισέρ (ράβδο στρέψης απέκτησε μετά το 1968).
Τον επόμενο χρόνο η πρώτη γενιά της Camaro αποσύρθηκε αφήνοντας χώρο στη διάδοχό της, η οποία βασιζόταν σε νέα πλέον πλατφόρμα, αριθμώντας συνολικά 701.401 μονάδες παραγωγής σε όλες της τις εκδόσεις.
CHEVROLET CAMARO SPORT COUPE 230 TURBO-THRIFT Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός: 3.768 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 98.42 mm x 82.55 mm Σχέση συμπίεσης: 8.5:1 Καρμπιρατέρ: Rochester Ισχύς: 140 ίπποι στις 4.400 σ.α.λ. Ροπή: 30,6 χλγμ. στις 1.600 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 3 σχέσεων Saginaw Muncie SM326 Ανώτατη ταχύτητα: 168 χλμ/ώρα 0-100 χλμ./ώρα: 12,3 δλ. Μήκος: 4.691 χλστ. Πλάτος: 1.842 χλστ. Ύψος: 1.308 χλστ. Μεταξόνιο: 2.743 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.496 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.499 χλστ. Βάρος: 1.315 κιλά Περίοδος παραγωγής: Σεπτέμβριος 1966-Σεπτέμβριος 1967
CHEVROLET CAMARO SS 350 SPORT COUPE Kινητήρας: GM Chevrolet Small-Block V8 350 Κυβισμός: 5.733 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 101.6 mm x 88.39 mm Σχέση συμπίεσης: 10.25:1 Καρμπιρατέρ: Rochester Ισχύς: 295 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ. Ροπή: 52,5 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 3 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 186 χλμ/ώρα 0-100 χλμ./ώρα: 6,4 δλ. Μήκος: 4.691 χλστ. Πλάτος: 1.842 χλστ. Ύψος: 1.308 χλστ. Μεταξόνιο: 2.743 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.496 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.499 χλστ. Βάρος: 1.417 κιλά Περίοδος παραγωγής: Σεπτέμβριος 1966-Σεπτέμβριος 1967
CHEVROLET CAMARO Z28 Kινητήρας: GM Chevrolet V8 302 Κυβισμός: 4.942 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 101.6 mm x 76.2 mm Σχέση συμπίεσης: 11.0:1 Καρμπιρατέρ: Holley Ισχύς: 290 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ. Ροπή: 40 χλγμ. στις 4.200 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων Muncie M21/M22 Ανώτατη ταχύτητα: 216 χλμ./ώρα 0-100 χλμ./ώρα: 8,1 δλ. Μήκος: 4.691 χλστ. Πλάτος: 1.842 χλστ. Ύψος: 1.308 χλστ. Μεταξόνιο: 2.743 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.496 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.499 χλστ. Βάρος: 1.390 κιλά Περίοδος παραγωγής: Σεπτέμβριος 1966-Σεπτέμβριος 1967