top icon
Μοντέλα

Brütsch Mopetta – το «εαυτοκίνητο»

Το Brütsch Mopetta είναι ένας από τους προγόνους των μονοθεσίων οχημάτων που πρoτείνουν μια διαφορετική πτυχή της Αυτοκίνησης, την «εαυτοκίνηση», ίσως ο πιο αξιόλογος…

Το Brütsch Mopetta δεν ήταν παρά ένα λιλιπούτειο αυτοκίνητο με τρεις ρόδες και σχήμα αυγού, που κατασκευάστηκε σε ελάχιστες μονάδες (μόλις 14) από το 1956 μέχρι το 1958. Η Egon Brütsch Fahrzeugbau, η εταιρεία που το έφερε στον κόσμο, ιδρύθηκε το 1952 και έμεινε ενεργή για έξι μόνο χρόνια. Στο διάστημα αυτό έγινε γνωστή για τις μικροκατασκευές της, που προέκυψαν από ένα μεγάλο αριθμό διαφορετικών σχεδίων και που όλες μαζί μόλις ξεπέρασαν τις ογδόντα μονάδες.

Ο αριθμός αυτός μπορεί να προκαλεί αρκετές απορίες στους μελετητές της εποχής εκείνης, δείχνει όμως πως η κύρια ασχολία της Brütsch ήταν η ανάπτυξη και προώθηση σχεδίων, με σκοπό την πώλησή τους σε άλλες εταιρείες.

Brütsch Mopetta

Το Mopetta ήταν το μικρότερο από τα αυτοκίνητα της Brütsch. Διέθετε έναν μόνο τροχό στο εμπρός μέρος και δύο στο πίσω, όπου μεταδιδόταν και η κίνηση, μέσω αλυσίδας. Το μηχανικό σύνολο που του έδινε ζωή ήταν ένας δίχρονος μονοκύλινδρος κινητήρας της ILO, τοποθετημένος στην κάτω αριστερή πλευρά και χωρητικότητας 50 κυβικών εκατοστών, ο οποίος συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τριών σχέσεων. Με βάρος που δεν έφτανε τα 90 κιλά, μεταξόνιο λίγο μεγαλύτερο από ένα μέτρο, μέγιστη ταχύτητα τα 35 χιλιόμετρα την ώρα και μέση κατανάλωση σε καύσιμο που ανερχόταν στα 2,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, κόστιζε 200 λίρες Αγγλίας.

Brütsch Mopetta

Ενδιαφέρον για τη μαζική παραγωγή του υπήρξε, κυρίως από την Opel, το οποίο όμως περιορίστηκε τελικά σε μια σειρά από διαφημιστικά φυλλάδια. Στα χρόνια μας επιβιώνουν μόνο πέντε αυτοκίνητα αυτού του τύπου, ενώ ένα ακριβές αντίγραφό του με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει κατασκευαστεί από την Honda Μεγάλης Βρετανίας.

Brütsch Mopetta

Η απλότητα που κρύβει τις ατέλειες
Τα περισσότερα από τα ένδεκα συνολικά μοντέλα της Brütsch, ήταν απλά καλούπια δύο τεμαχίων από πολυεστέρα, ενισχυμένα με υαλοβάμβακα και συνδεδεμένα μεταξύ τους. Το πλαίσιο, όπως και η ανάρτηση, ήταν πολύ στοιχειώδη. Αυτή ήταν και η αιτία που ο ιδιοκτήτης της εταιρείας έχασε μια δικαστική διαμάχη το 1956, η οποία κατέληξε με τουλάχιστον ένα από τα προτεινόμενα σχέδια να καταδικάζεται ως επικίνδυνο.

Brütsch Mopetta

Όσο για τη δομική τους ακεραιότητα, δεν μπορούμε να πούμε τίποτα: Tα αυτοκινητάκια από τη Στουτγάρδη δεν μπορούσαν να αντέξουν το βάρος των θυρών και γι αυτό το λόγο όλα τους είχαν χαμηλές πλευρές για να διευκολύνουν την επιβίβαση και την αποβίβαση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Κατασκευαστής: Egon Brütsch Fahrzeugbau Σχεδιαστής: Egon Brütsch Αμάξωμα: convertible Κινητήρας: δίχρονος μονοκύλινδρος της ILO Κυβισμός: 50 κ.εκ. Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς Ανώτατη ταχύτητα: 35 χλμ./ώρα Μήκος: 1.765 χλστ. Πλάτος: 910 χλστ. Ύψος: 1.149 χλστ. Μεταξόνιο: 1.029 χλστ. Βάρος: 89 κιλά Περίοδος παραγωγής: 1956–1958 Μονάδες παραγωγής: 14

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ