X
Μοντέλα

Audi Avus concept – η έκπληξη του 1991

Στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1991 μια έκπληξη περίμενε τους φίλους του αυτοκινήτου, αφού το concept που με την ονομασία του παρέπεμπε στο αγωνιστικό παρελθόν της εταιρείας ήταν κάτι έξω από τα συνηθισμένα.

Με διθέσιο coupe αμάξωμα και χωροδικτύωμα από αλουμίνιο, το «Αvus» άφηνε πίσω του τις συντηρητικές φόρμες σχεδίασης, που μέχρι τότε χαρακτήριζαν την Αudi: Τολμηρό σχήμα με άφθονες καμπύλες, κινητήρας εγκαταστημένος στο κέντρο, πόρτες που άνοιγαν προς τα επάνω όπως κάθε πρωτότυπο που σέβεται τον εαυτό του και εξωτερικοί καθρέφτες τοποθετημένοι σχεδόν στην οροφή συνέθεταν ένα πολύ εντυπωσιακό σύνολο, που ήταν φανερό πως σηματοδοτούσε μια νέα εποχή για τους Γερμανούς. Παρά την υιοθέτηση του συστήματος τετρακίνησης «Quattro» και την τεχνολογία αιχμής με την οποία ήταν κατάφορτο, το αυτοκίνητο ζύγιζε μόλις 1.250 κιλά, εξαιτίας των πανάλαφρων και ιδιαίτερα ανθεκτικών υλικών κατασκευής του.

Το μηχανικό σύνολο που επιλέχθηκε να κινήσει το «Αvus» βρέθηκε επίσης στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, παρά το γεγονός ότι στο concept υπήρχε τοποθετημένο στον προβλεπόμενο χώρο μόνο ένα πολύ καλά βαμμένο αντίγραφό του, κατασκευασμένο από ξύλο και πλαστικό: O κινητήρας, που συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, βρισκόταν ακόμη στο πρόγραμμα ανάπτυξής του.

Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που τον χρησιμοποίησε λίγα χρόνια αργότερα ήταν η ναυαρχίδα της Αudi, το μεγάλο και πολυτελές «Α8». Είχε χωρητικότητα έξι λίτρων και ήταν 12κύλινδρος σε διάταξη «W», επί της ουσίας δηλαδή επρόκειτο για τρεις 4κύλινδρους σε σειρά, που ήταν οριοθετημένοι ο ένας δίπλα στον άλλον. Σύμφωνα με την εταιρεία αυτό το πανίσχυρο σύνολο των 509 ίππων είχε τη δυνατότητα να προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις στο «Avus», εκτοξεύοντας την τελική του ταχύτητα στα 340 χιλιόμετρα την ώρα. Σήμερα μπορείτε να θαυμάσετε ξανά αυτό το τόσο ιδιαίτερο και δυναμικό concept, στο Μουσείο της Αudi στο Ingolstadt της Γερμανίας, όπου βρίσκεται εδώ και αρκετά χρόνια.

To αυτοκινητοδρόμιο του Αvus βρισκόταν στο νοτιοδυτικό τομέα του Βερολίνου, μεταξύ του Charlottenburg και του Nikolassee. Πέρα από τις ειδικά κατασκευασμένες εγκαταστάσεις, χρησιμοποιούσε και ένα μέρος δημόσιων δρόμων. Η σχεδίασή του ήταν ιδιόρρυθμη, αφού ουσιαστικά επρόκειτο για δύο μεγάλες ευθείες, τις οποίες ένωναν ισάριθμες καμπύλες. Το συνολικό του μήκος άλλαξε αρκετές φορές, αρχικά ήταν 19 χιλιόμετρα. Το 1926 φιλοξένησε το πρώτο γερμανικό GP για σπορ αυτοκίνητα, το οποίο κέρδισε ο Ρούντολφ Καρατσιόλα στο τιμόνι μιας Μercedes. Δίνοντας βάρος στην ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων στην αγωνιστική του διαδρομή, το Αvus άλλαξε σημαντικά στα μέσα της δεκαετίας του ’30. Ο πολύ αντιπροσωπευτικός «καταπέλτης» που συνδέθηκε μαζί του και το διαφοροποίησε σε σύγκριση με άλλες πίστες, κτίστηκε το 1936, με την παράλειψη της βόρειας καμπύλης. Μια εξειδικευμένη κατασκευή από τούβλα με κλίση 43ο και ύψος 12 μέτρων πήρε τη θέση της, λαμβάνοντας από τους οδηγούς την ονομασία «Τείχος του Θανάτου», καθώς δεν υπήρχε κανένα εμπόδιο να τους προστατέψει αν το αγωνιστικό τους ξέφευγε από την τροχιά του.

Το 1937 είναι η χρονιά που υπενθυμίζει η Αudi στους φίλους του αυτοκινήτου, δίνοντας την ονομασία «Αvus» στο πρωτότυπο του 1991. Κι αυτό επειδή τότε αγωνίστηκαν στην κεκλιμένη πίστα τα μονοθέσια της Αuto Union, του ενός δηλαδή από τους τέσσερις κρίκους των «δακτυλιδιών» που από ανέκαθεν τη συνθέτουν. Στην εκτός πρωταθλήματος αναμέτρηση έλαβαν μέρος και τα «ασημένια βέλη» της Μercedes. Οι δύο γερμανικές εταιρείες έκλεψαν τις εντυπώσεις, καθώς οι επικρατούσες συνθήκες επέτρεψαν τη χρήση των αεροδυναμικών «streamline» αγωνιστικών τους. Ήταν ένας μοναδικός αγώνας, στην Ιστορία της Αυτοκίνησης σήμερα, που αποτέλεσε και την κορυφαία στιγμή του «Αvus».


AUDI AVUS Kινητήρας: W12 72o Κυβισμός: 5.998 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 84 mm x 90.2 mm Ισχύς: 509 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ. Ροπή: 55 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους τέσσερις τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 6 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 340 χλμ/ώρα Μήκος: 4.424 χλστ. Πλάτος: 1.976 χλστ. Ύψος: 1.174 χλστ. Μεταξόνιο: 2.800 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.700 χλστ. Mετατρόχιο πίσω: 1.700 χλστ. Βάρος: 1.250 κιλά


 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!