To Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (Deutsche Tourenwagen Masters) είναι ένας από τους σημαντικότερους θεσμούς αγώνων αυτοκινήτου στον κόσμο.
To Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (Deutsche Tourenwagen Masters από το 2000 και Deutsche Tourenwagen Meisterschaft ως το 1996) είναι, σε εθνικό επίπεδο και όχι μόνο, ένας από τους σημαντικότερους θεσμούς αγώνων αυτοκινήτου στον κόσμο.
Το DTM είναι διοργάνωση που διεξάγεται τόσο στη Γερμανία, όσο και σε άλλες χώρες, κυρίως της Ευρώπης. Θεωρείται ένα από τα δημοφιλέστερα και ανταγωνιστικότερα πρωταθλήματα αυτοκινήτων τουρισμού.
Volker Strycek BMW
Κατά καιρούς έχουν αγωνιστεί στο DTM γνωστά ονόματα των αγώνων, όπως οι πρωταθλητές της Formula 1 Μίχαελ Σουμάχερ, Μίκα Χάκινεν και Κέκε Ρόσμπεργκ, αλλά και ο πολυνίκης των «24 Ωρών του Λε Μαν» Τομ Κρίστενσεν.
Τη δική τους μεγάλη ιστορία έχουν από πλευράς οδηγών γράψει οι Κλάους Λούντβιγκ και Μπερντ Σνάιντερ, ενώ από πλευράς αυτοκινήτων νίκες και πρωταθλήματα έχουν κατακτήσει οι αγωνιστικές εκδόσεις των BMW, Mercedes, Audi και Opel. Kυρίως οι δύο πρώτες, έχουν αφήσει εποχή στο DTM με τις 635 CSi, M3, 190E Evo2 και AMG-CLK.
Ο θεσμός ξεκίνησε ακολουθώντας τους κανόνες του Group Α, τη δεκαετία του ʼ80. Με το πέρασμα του χρόνου όμως οι κανονισμοί χαλάρωσαν, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να είναι σε επίπεδο πρωτοτύπου, με συνθετικό αμάξωμα και αεροδυναμικά βοηθήματα σχεδιασμένα σε αεροσήραγγα. Τα σημερινά αγωνιστικά έχουν κινητήρες μεγάλους, των 500+ ίππων. Τα αυτοκίνητα είναι κατά κανόνα πισωκίνητα, χωρίς να έχουν λείψει στο παρελθόν και τετρακίνητα κυρίως από τον «συνήθη ύποπτο», την Audi, αλλά και την Opel.
Στο μουσείο του Hockenheim, από όπου ξεκινά ο θεσμός αυτό το Σαββατοκύριακο, φιλοξενούνται κατά καιρούς διάφορα μοντέλα που έχουν γράψει ιστορία στη διοργάνωση. Εκτός από την απόλυτα επιτυχημένη Alfa Romeo 155 V6 DTM υπάρχουν τα Opel Calibra V6 DTM, αλλά και τα Mercedes και ΒΜW της εποχής. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το Calibra (πρωταθλητής το 1996 με πιλότο τον M. Reuter) με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Από την αναγέννηση του DTM έρχεται το Audi TT, του 2002. Το ξεχωριστό coupe σήμανε και την άκρως επιτυχημένη επιστροφή της εταιρείας στο θεσμό, με το πρωτάθλημα του Aiello την ίδια χρονιά.
Το DTM έχουν κοσμήσει με την παρουσία τους πολλοί ακόμη διακεκριμένοι πιλότοι της Formula 1 όπως οι R. Schumacher, D. Coulthard, J. Alesi, To ίδιο βέβαια κάνουν και γόνοι διασήμων, όπως ο Mathias Lauda, γιός του Νiki. Να προσθέσουμε οτι στα paddock φιλοξενούνται συχνά και άλλες παλιές δόξες του γερμανικού πρωταθήματος, όπως η Mercedes CLK DTM του 2002, η Mercedes C-Klasse DTM 2008 του Σκωτσέζου Paul Di Resta, το Audi V8 quattro του Η. J. Stuck, αλλά και μιας Ford Mustang που αγωνίστηκε τη δεκαετία του ʼ80.
DTM 1984-2011
ΟΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ
1984: Volker Strycek, BMW 635 CSi
1985: Per Stureson, Volvo 240
1986: Kurt Thiim, Rover SD1 Vitesse
1987: Eric van de Poele, BMW M3
1988: Klaus Ludwig, Ford Sierra Cosworth
1989: Roverto Ravaglia, BMW M3
1990: Hans-Joachim Stuck, Audi V8
1991: Frank Biela, Audi V8
1992: KlausLudwig, Mercedes 190E Evo2
1993: Nicola Larini, Alfa Romeo 155 V6 Ti
1994: Klaus Ludwig, Mercedes C-Class V6
1995: Bernd Schneider, Mercedes C-Class V6
1996: Manuel Reuter, Opel Calibra V6
2000: Bernd Schneider, AMG-Mercedes CLK
2001: Bernd Schneider, AMG-Mercedes CLK
2002: Laurent Aiello, ABT-Audi TT-R
2003: Bernd Schneider, AMG-Mercedes CLK
2004: Mattias Ekström, Audi A4
2005: Gary Paffett, AMG-Mercedes C-Class
2006: Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Class
2007: Mattias Ekström, Audi A4
2008: Timo Scheider, Audi A4
2009: Timo Scheider, Audi A4
2010: Paul Di Resta, AMG-Mercedes C-Class
2011: Martin Tomczyk, Audi A4
DTM 1984-2011
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1984: BMW
1985: BMW
1986: BMW
1987: BMW
1988: BMW
1989: BMW
1990: BMW
1991: Mercedes-Benz
1992: Mercedes-Benz
1993: Mercedes-Benz
1994: Mercedes-Benz
1995: Mercedes-Benz
1996: Opel
2000: Mercedes-Benz
2001: Mercedes-Benz
2002: Mercedes-Benz
2003: Mercedes-Benz
2004: Audi
2005: Mercedes-Benz
2006: Mercedes-Benz
2007: Audi
2008: Mercedes-Benz
2009: Mercedes-Benz
2010: Mercedes-Benz
2011: Audi