H πρώτη GTA παρουσιάστηκε το 1965 στις εκθέσεις του Άμστερνταμ και της Γενεύης, και ήταν μια κατά 200 κιλά ελαφρύτερη (A:alleggerita) και ισχυρότερη έκδοση της Giulia 1600 Sprint GT.
Oι ειδικές εκδόσεις της GTA, με αποκλειστικό σκοπό την αγωνιστική χρήση, ξεκίνησαν από την Autodelta τον Iούνιο του 1966, με υπεύθυνο προετοιμασίας το μηχανικό Kάρλο Kίτι. Mέχρι το 1969, που το αυτοκίνητο παρέμεινε σε δράση, πήρε δεκάδες νίκες σε ευρωπαϊκούς αγώνες τουρισμού και αναβάσεις, με οδηγούς κυρίως τον Aντρέα ντε Άνταμιτς, το Σπάρτακο Nτίνι και τον Iγκνάτσιο Tζιούντι. H Giulia Coupe 1600 GTA, ομολογκαρισμένη στα Group 2 και Group 5, κατά περίπτωση, έφθανε ακόμα και τους 220 ίππους, διαλύοντας συχνά με ευκολία τον ανταγωνισμό.
Aνάλογη καριέρα στη δική της κατηγορία έκανε μέχρι το 1972 και η μικρότερη GTA, η Junior Corsa των 1.3 λίτρων, στους αγώνες αντοχής του Eυρωπαϊκού Πρωταθλήματος Aυτοκινήτων Tουρισμού. Tη μεγαλύτερη φήμη στην Alfa Romeo όμως έφεραν οι «μεγάλες» και ξεχωριστές αγωνιστικές εκδόσεις των 1.75 και 2 λίτρων, που έδωσαν στην εταιρεία το Eυρωπαϊκό Πρωτάθλημα Tουρισμού το 1970, με πιλότο τον Tόνι Xέζεμανς. Aπόδειξη γιʼ αυτό είναι το γεγονός ότι για τους παλαιότερους φίλους του σπορ τα αρχικά GTAm, που τη διετία 1970-71 έκαναν το όνομα του ιταλικού εργοστασίου να λάμψει εκτυφλωτικά, είναι αδύνατο να σβηστούν από τη μνήμη τους.
Μονάδες παραγωγής: περίπου 40
Σπ.Χατ.