Η εκδήλωση-θεσμός που κλείνει το ετήσιο πρόγραμμα του ΣΙΣΑ υπήρξε για μια ακόμη φορά επιτυχημένη, συγκεντρώνοντας αρκετό κόσμο στην ανατολική παραλία της Βάρκιζας, όπου οδηγοί και αυτοκίνητα πρόσφεραν άφθονο θέαμα.
Ξεκινώντας, χαρακτηρίζοντας ένα γεγονός (όπως μια εκδήλωση ιστορικών αυτοκινήτων) ως επιτυχημένο, εννοούμε τα εξής: Μεγάλο αριθμό συμμετοχών, έναρξη και λήξη στον προβλεπόμενο χρόνο, εναλλακτικό σχέδιο αν κάτι «στραβώσει» με τον καιρό ή με ο,τιδήποτε άλλο για να μην κάνει «κοιλιά» το πρόγραμμα, άριστη γνώση της διαδικασίας και απρόσκοπτη διατήρηση της ροής της, σημαντικός αριθμός θεατών, παρουσία περιπολικού και ασθενοφόρου για κάθε ενδεχόμενο.
Για όλους αυτούς τους λόγους, η εκδήλωση που ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ιστορικών Αυτοκινήτων έχει ονομάσει «Grand Prix» χαρακτηρίζεται για ακόμη μια φορά επιτυχημένη.
Το «Grand Prix» του ΣΙΣΑ άφησε άριστες εντυπώσεις από τις πρώτες κιόλας διοργανώσεις του. Εμείς είχαμε την πρώτη επαφή μαζί του στους ασφάλτινους εσωτερικούς δρόμους των πρώην Ολυμπιακών εγκαταστάσεων στον Φαληρικό Όρμο, όπου μπορούσες να φωτογραφήσεις πολύ καλύτερα τα αυτοκίνητα και από σχετικό ύψος, ανεβασμένος σε έναν εξώστη ή σε κάποιο κτίριο. Ωστόσο, και στην ανατολική παραλία της Βάρκιζας μπορείς να κάνεις καλή δουλειά.
Παρά το γεγονός ότι ο καιρός ήταν άστατος, ήρθε αρκετός κόσμος. Η συνέχεια ήταν αρκετά ευνοϊκή από πλευράς καιρικών συνθηκών, καθώς υπήρχε ένα «παράθυρο ήλιου» σχεδόν όλες τις ώρες που είμασταν εκεί. Όσο για τα αυτοκίνητα, είδαμε πολλά από όσα αγωνίζονται συχνά στις Regularity κατηγορίες και στα πρωταθλήματα.
Πάντα θα ξεχωρίζουν στα μάτια μας οι εξαιρετικές δημιουργίες των δεκαετιών του ’60 και του ’70, είδαμε πολλά μοντέλα των δεκαετιών του ’80 και του ’90 σε άριστη κατάσταση και τα ερωτευτήκαμε ξανά.
Ειδικά όταν είδαμε ορισμένα από αυτά να κάνουν «donuts» για να ευχαριστήσουν τους θεατές, βλέποντας τον καπνό και μυρίζοντας το καμένο λάστιχο, αναπολήσαμε κι εμείς τις παλιές και λιγότερο αποστειρωμένες εποχές του άλλοτε. Τι να κάνουμε, ο κόσμος πρέπει να πηγαίνει μπροστά.
Η εκδήλωση διεξήχθη στην ανατολική παραλία Βάρκιζας, σε µία υπερειδική διαδροµή µήκους 1.000 µέτρων, όπου αγωνίστηκαν 90 πληρώματα, εκτελώντας με δεξιοτεχνία την υπερειδική τρεις φορές. Η εκδήλωση τελούσε υπό την αιγίδα του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.
Δικαίωμα συμμετοχής είχαν ιστορικά αυτοκίνητα κατασκευής ως και το 1994 (Historic) και αυτοκίνητα από το 1995 έως & το 2004 (Potentially Historic-«Youngtimer»). Οι συμμετέχοντες κατόπιν επιλογής τους διαγωνίστηκαν είτε στην κατηγορία Super Sport (με μέση ωριαία ταχύτητα ως 50 χλμ) ή στην κατηγορία Regularity (με μέση ωριαία ταχύτητα ως 40 χλμ).