Με αφετηρία την Βυτίνα και κέντρο την Σπάρτη διεξήχθη το Σαββατοκύριακο 17-18 Φεβρουαρίου το 3οMoreas Winter Trial Historic Regularity Rally, όπως ήταν η ακριβής ονομασία του, αγώνας των Ac3 και Regularity Master, διά χειρός των Αποστόλη Λακασά και Σπύρου Μουστάκα.
Ο αγώνας περιλάμβανε τρεις κατηγορίες με ξεχωριστή κατάταξη για κάθε μια από αυτές. Συγκεκριμένα την Regularity με 18 δοκιμασίες μέσης ωριαίας ταχύτητας, την Touring Sport με τις ίδιες δοκιμασίες αλλά με ιδανικό χρόνο και απόσταση και τέλος την Classic Regularity με δοκιμασίες μέσης ωριαίας ταχύτητας κι αυτή, αλλά με μικρότερη διαδρομή, ιδανική για παλαιότερα οχήματα. Το πρωί του Σαββάτου, 43 πληρώματα και των τριών κατηγοριών, από τα πλέον έμπειρα του χώρου, βρέθηκαν στην Βυτίνα για να πάρουν εκκίνηση στον διήμερο αγώνα των 480 συνολικά χιλιομέτρων σε μια υπέροχη διαδρομή, όπου την πρώτη ημέρα κινήθηκε στην κεντρική και ανατολική Πελοπόννησο, από το Μαίναλο και τον Πάρνωνα μέχρι τις ανατολικές ακτές της Λακωνίας και από εκεί στον ορεινό Κοσμά και την φιλόξενη Σπάρτη όπου και η διανυκτέρευση. Στην εκδήλωση είχαμε ως συμμετέχοντα για 1η φορά σε regularity τον δημοσιογράφο -παλιό πρωταθλητή sporting συνοδηγό Γιάννη Σταυρόπουλο (motori.gr).
Την Κυριακή το πρωί ξεκίνησε μια κυκλική διαδρομή από το εμβληματικό άγαλμα του Λεωνίδα, προς βορρά και γύρω από τον Ταύγετο και στη συνέχειa νότια μέσω του γραφικού Taygetospass και του Μυστρά κατέληξε και πάλι στην Σπάρτη. Η ανοιξιάτικη διάθεση του καιρού, με λιακάδα και υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες, βοήθησαν τους συμμετέχοντες και θεατές ν απολαύσουν τόσο την διαδρομή όσο και την απονομή στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης.
Στο καθαρά αγωνιστικό μέρος, στην κατηγορία Regularity υπήρξε αρκετός συναγωνισμός και ανακατατάξεις της προτελευταίας κυριολεκτικά στιγμής με τελικούς νικητές, μετά από 18 ε.δ. και 145 μετρήσεις, τους Χρήστο Χατζηκωνσταντίνου – Μανώλη Δημακαρέα με VW GolfMk II Gti (1985) που κέρδισαν και το ξεχωριστό έπαθλο για την ε.δ. “Ανάβαση Αναβρυτής”. Τη δεύτερη θέση κατέλαβαν οι Άρης Γεωργοσόπουλος – Νίκος Κοντοπός με Citroen AX Sport (1989) με τρίτους τους Χρήστο Διαμαντόπουλο – Κωνσταντίνο Πιπέρο με VW GolfMk II Gti (1988).
Στις εγκαταλείψεις φιγουράρουν το ζεύγος Adonof – Adonova με Volvo 244 GLE που όντας ψηλά στη γενική κατάταξη, μια λανθασμένη εκκίνηση τους φόρτωσε πολλούς βαθμούς ποινής με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν την προσπάθεια, αλλά και το ζεύγος Παλαβίδη που μία μηχανική βλάβη στο Renault 5 GT Turbo που μοιράζονται τους στέρησε την εκκίνηση.
Στην κατηγορία Touring Sport την νίκη πήραν οι Ιωσήφ Λαγάκης -Νικήτας Τσαλίκης με Subaru Legasy (1991) με δεύτερους τους Δημήτρη Ποριώτη – Ιωσήφ Μακρυωνίτη με Toyota Starlet KP60 (1979) και τρίτους τους Ηλία Λαλούση – Νίκο Ευσταθίου με SubaruLegasy RS Turbo (1991). Το ξεωριστό έπαθλο για την βραδυνή ειδική διαδρομή “Κοσμάς” κέρδισαν οι Ιωάννης Κυρανάς – Akis Abastado με Toyota Corolla GTI 16V (1988).
Τέλος στην κατηγορία Classic Regularity το πρώτο σκαλί του βάθρου κατέλαβαν οι Γιάννης Χόλης – Λεωνίδας Νασόπουλος με Alfa Romeo Alfetta 1.8 (1976) το δεύτερο οι Λυμπέρης Παπάζογλου – Μαρία Νικολοπούλου με Alfa Romeo Alfasud (1977) και το τρίτο οι Στάθης και Χάρης Φίλης με Toyota Celica GT (1972).
Ήταν ένας ωραίος αγώνας, από αυτούς που ξεχωρίζουν και κοσμούν το καλεντάρι της ΕΟ ΦΙΛΠΑ και όχι μόνο!
Μας άρεσε:
– Το αλάνθαστο RoadBook
– Η πολύ καλή ατμόσφαιρα μεταξύ πληρωμάτων και οργανωτών
– Ο συναγωνισμός και οι ανατροπές στην κατάταξη μέχρι τέλους
– Η φιλοξενία της νέας Δημοτικής Αρχής της Σπάρτης
– Η ευκαιρία που είχαμε μιας και δεν συμμετείχαμε να χαρούμε την ομορφιά της διαδρομής σε συνδυασμό με τον υπέροχο καιρό
– H πολύ χαμηλή κατανάλωση του Toyota Yaris Cross
Μας προβλημάτισε:
– Η ειδική διαδρομή Λογγάστρα που περνούσε μέσα από το ομώνυμο χωριό με πολύ κίνηση λόγω Κυριακής που αν και είχε πρόβλεψη για χαμηλή ταχύτητα και απουσία χρονομέτρησης εν τούτοις άγχωσε τα πληρώματα.
– Που συνοδηγός-πρωταγωνιστής σ ένδειξη δυσαρέσκειας αρνήθηκε να παραλάβει το κύπελλό του.
Εκδήλωση πολλών αστέρων από τον AC3. Περιγραφή από τον πάλαι ποτέ συνεργάτη μας Μαθιό Μανσόλα, που την παρακολούθησε ως απεσταλμένος μας. Όπως την εποχή του rally. gr, αυτή τη φορά με συνοδηγό του τη διαχρονικά γοητευτική κ. Μαργαρίτα Μανσόλα, δίπλα του στο Τογιότα Yaris Cross, που φυσιολογικά το λάτρεψαν. Οι φωτογραφίες από τον συνεργάτη μας action studio.gr, δια χειρός Λυκούργου Ντουζέπη και συνεργατών του.