Ξεκινά σε λίγες ώρες το 26ο Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αναβιώνοντας με λαμπερό τρόπο το ένδοξο παρελθόν της Αυτοκίνησης. Επτά ελληνικά πληρώματα, οι «Les Grecs» όπως τους γνωρίσαμε από τις προηγούμενες συμμετοχές τους στο πριγκιπάτο, θα είναι εκεί.
Τρεις μόλις ημέρες μετά τον τερματισμό του 92ου Ράλλυ Μόντε Κάρλο, τα 234 πληρώματα που θα συμμετάσχουν στο 26ο Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα έχουν να αντιμετωπίσουν επίσης μια πολύ επιλεκτική διαδρομή. Όπως πάντα, η ιστορική έκδοση του διάσημου αγώνα WRC θα προορίζεται για τα παλαιότερα αυτοκίνητα που έχουν συμμετάσχει σε προηγούμενες εκδόσεις του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, από το 1911 έως το 1983. Η εκκίνηση θα δοθεί την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου, για τη διαδρομή συγκέντρωσης με αφετηρία τη Γλασκώβη. Στη συνέχεια, την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου, θα ακολουθήσουν το Bad Homburg, το Reims και το Μιλάνο, με κοινό στόχο το πριγκιπάτο του Μονακό. Ένα σημείο συγκέντρωσης όπου αναμένονται τα πρώτα πληρώματα την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου το απόγευμα. Τα πρώτα χρονομετρημένα τμήματα έχουν προγραμματιστεί ήδη για το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, για το σκέλος κατάταξης μεταξύ Μονακό (το πρώτο πλήρωμα ξεκινά στις 7 π.μ.) και Valence (δείτε εδώ τις συμμετοχές του 26ου Ιστορικού Ράλλυ Μόντε Κάρλο)
Το Ιστορικό Ράλλυ του Μόντε Κάρλο που φέτος διεξάγεται από τις 31 Ιανουαρίου ως τις 7 Φεβρουαρίου 2024, προσελκύει κάθε χρόνο εκατοντάδες συμμετοχές, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και καταξιωμένοι καταξιωμένων οδηγών αγώνων. Οι πιο γνωστοί από αυτούς που δίνουν φέτος το παρών είναι ο παλαιός πρωταθλητής Ευρώπης Maurizio Verini, γνωστός μας από τις επιτυχίες του με τα αγωνιστικά της Fiat τη δεκαετία του ’70 (124 Abarth). Στο πριγκιπάτο ο Verini, που λατρεύει το Ιστορικό Μόντε, θα λάβει μέρος με ένα Fiat x1/9 του 1976. Εκεί θα είναι επίσης και ο γνωστός μας από το WRC Bruno Saby, που θα συμμετάσχει με ένα Ford Capri 2300 S του 1970. Ένας ακόμη γνωστός μας, ο John Buffum από την εποχή των Audi Quattro, θα λάβει μέρος με Ford Escort RS 2000 MKII του 1980 και θα ξεκινήσει από τη Reims.
Πολυνίκες του Ιστορικού Ράλλυ Μόντε Κάρλο, που διεξήχθη για πρώτη φορά το 1998, είναι οι Βέλγοι Jose Lareppe και Josheph Lambert με τρεις επιτυχίες. Αξιοσημείωτο είναι πως στις δύο από αυτές (2010, 2012) ήταν μαζί, με ένα Opel Kadett GTE του 1978. Νωρίτερα, τον «χορό» των νικών άρχισε ο δεύτερος το 2007 με Porsche 911 Carrera 2.7 του 1974, ενώ ο πρώτος τον «ισοφάρισε» το 2014 (πάλι με το Kadett, επίσης πολυνίκης από πλευράς αυτοκινήτων). Οι κατασκευαστές με τις περισσότερες νίκες στο Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο είναι η Porsche και η Opel (από 4). Υπενθυμίζουμε ασφαλώς και τη μεγαλύτερη μέχρι τώρα ελληνική επιτυχία, την κατάκτηση της δεύτερης θέσης το 2018, από τους Γιώργο Δελαπόρτα και Σπύρο Μουστάκα με Volkswagen Golf GTI του 1979.
Αρχής γενομένης από το 2019, ελληνικά πληρώματα (αυτά που ονομάζουμε «Les Grecs») πηγαίνουν οργανωμένα σε μια από τις πιο σημαντικές ιστορικές εκδηλώσεις αυτοκινήτου στον κόσμο, παρακινημένοι σημαντικά από την επιτυχία των Δελαπόρτα-Moυστάκα με το Volkswagen Golf το 2018, που ολοκλήρωσαν τον διάσημο αγώνα στη δεύτερη θέση. Από τότε και μετά η παρουσία Ελλήνων στο Rally Monte Carlo Historique μονιμοποιήθηκε, με εξαίρεση την αναστάτωση που έφερε ο Covid-19 και παρά το γεγονός ότι η Αθήνα δεν περιλαμβάνεται πλέον στις πόλεις, από τις οποίες εκκινεί το Ιστορικό Μόντε.
Οι Έλληνες συμμετέχοντες, με αρκετά μέλη της ΦΙΛΠΑ φέτος, που εκκινούν από το Μιλάνο την Πέμπτη 1/2 στις 18.00 με τα αντίστοιχα νούμερα εκκίνησής τους, είναι:
Νο 99 – Αλέξανδρος Χριστοδούλου, Άρης Γεωργοσόπουλος (Ford Fiesta XR2)
Νο 102 – Γεράσιμος Κατοχιανός, Δημήτρης Σταυρόπουλος (Ford Fiesta 1600)
Nο 105 – Γιώργος & Θανάσης Σπηλιόπουλος (Lancia Beta Coupe 2000)
Nο 107 – Δημήτρης Καλογεράς, Χρήστος Διαμαντόπουλος (Renault 5 Alpine Turbo)
No 226 – Γιώργος Αλεβιζόπουλος, Νίκος Παλυβός (Fiat 28 Rally)
Nο 227 – Γιώργος Γεωργακόπουλος, Τάσος Δούρος (Moris Mini 1100)
Nο 232 – Κυριάκος Κοφινάς, Άκης Abastado (Austin Mini Cooper S)
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του αγώνα θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://acm.mc/en/edition/26th-rallye-monte-carlo-historique/. Μπορείτε επίσης να παρακολουθείτε την εξέλιξη του αγώνα και τα live αποτελέσματα των 17 ειδικών δοκιμασιών που ξεκινούν το Σάββατο 3/2 το πρωί, κατεβάζοντας από το Apple store το application «ACM Live».
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Σάββατο 3 Φεβρουαρίου
Classification stage
RS 1 – Soleilhas / Castellane 16,087 km
RS 2 – Chaudon-Norante / Digne-les-Bains 16,085 km
RS 3 – Ventavon / Chabestan 20,292 km
RS 4 – La Cîme du Mas / Col de Gaudissart 17,535 km
Κυριακή 4 Φεβρουαρίου
Common stage 1
RS 5 – Lyas / Pourchères 20,398 km
RS 6 – Freyssenet / Saint-Martial 28,245 km
RS 7 – Saint-Bonnet-le-Froid / Saint-Bonnet-le-Froid 27,193 km
RS 8 – Lalouvesc / Labatie d’Andaure 24,025 km
Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου
Common Stage 2
RS 9 – Valdrôme / La Piarre 13,930 km
RS 10 – Laborel / Montauban-sur-l’Ouvèze 20,865 km
RS 11 – Sainte-Jalle / Rémuzat 16,673 km
RS 12 – Recoubeau-Jansac / Pennes-le-sec 16,282 km
Tρίτη 6 Φεβρουαρίου
Common Stage 3
RS 13 – Saint-Nazaire-le-désert / La Motte Chalancon 19,987 km
RS 14 – Roussieux / Laborel 19,932 km
RS 15 – Collongues / Col Saint-Raphaël 19,738 km
Tρίτη 6 και Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου
RS 16 – Sospel / Col de Turini 19,774 km
RS 17 – La Cabanette / Col de Braus 13,811 km