Υπέρβαση που εξελίχθηκε σε συνήθεια. Έλληνες πρέσβεις στον πλέον λαμπερό αγώνα -ασχέτως θεσμού στον οποίο διεξάγεται-, στο «Μόντε Κάρλο».
Dream team η ελληνική ομάδα στο Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο. H παρουσία τους ξεπερνάει τα αποτελέσματα, συνδέεται με την εμπειρία που αποκτάται κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες και, εν προκειμένω, το σχόλιο αφορά και τις επτά ελληνικές συμμετοχές. Σημαντικός και ο ρόλος της ομάδας υποστήριξης, και ήταν όμορφη η εικόνα στο Μιλάνο, στο Μονακό, στη Βαλένς και ξανά στο Μονακό, όπου ειδικά στην απονομή η ελληνική ομάδα σφράγισε την παρουσία της με ανεπανάληπτο στυλ.
Η παρουσία Ελλήνων στο Πριγκιπάτο έχει εξελιχθεί σε συμμετοχή με διαχρονική αξία, όπου αντικατοπτρίζεται περίφημα η σε βάθος αναβάθμιση της κοινότητας του Ιστορικού Αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Με διεθνείς προεκτάσεις, και μπορεί η ελληνική ομάδα, που ξεκίνησε εντυπωσιακά, να μην ολοκλήρωσε με θέσεις εντός δεκάδας -που τους ταιριάζει-, αλλά επικοινώνησε σε πολύ υψηλό επίπεδο την κουλτούρα μας αναφορικά με το Ιστορικό Αυτοκίνητο. Όπως και την ευφυΐα του Έλληνα όταν συναγωνίζεται ακόμα και κάτω από άνισους όρους• επιλέγοντας σοφά αυτοκίνητο και συνεργάτες.
Ελληνική Εθνική Ομάδα, έστω άτυπα, με τους θεσμούς να κοιτούν περισσότερο λόξα και διακριτικά, παρά αποφασιστικά και δημιουργικά. Άλλωστε, τους εκλεγμένους της καρέκλας τούς τρομάζουν οι πρωτοβουλίες.
Στο φετινό Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο δεν παρευρέθηκε ο Πρόεδρος του ΣΙΣΑ, Μιχάλης Μουζούκης, που για πολλά χρόνια έκανε την επίπονη δουλειά της επικοινωνίας. Η ευαισθησία και το ενδιαφέρον μας, όπως και του ειδικού Τύπου γενικότερα, συνδέονται άμεσα με την παρουσία του, όπως και με την επίδοση των Δελαπόρτα-Moυστάκα το 2018. Στη συνέχεια, ο «δικός μας», ο Γιώργος Δελαπόρτας, έφερε το Μόντε στην Αθήνα, με επίσημη αφετηρία κάτω από τον Ιερό Βράχο. Με διαδικασία κλάσης WRC, που τότε, το 2019, αποτελούσε ακόμη όνειρο…
Από τότε εξελίχθηκαν πολλά, και φέτος φτάσαμε να έχουμε και ενημέρωση από το εξαιρετικό Historic Forum του μετρ Μάνου Παλαβίδη, που μακάρι να βρει χρόνο να διδάξει επικοινωνία στη ΦΙΛΠΑ.
Store Your Car-Μιλάνο-Μονακό In-Οut
Ουσιαστικά αφετηρία για τους Les Grecs αποτέλεσε το Store Your Car, ένας εξαιρετικός χώρος στον Κηφισό, που παραπέμπει σε… έκθεση ιδεών με αυτοκίνητα-κοσμήματα, όπου οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Άρης Γεωργοσόπουλος δίδαξαν φιλοξενία. Με υψηλούς καλεσμένους τους δώδεκα συνοδοιπόρους τους, τα μέλη της ομάδας υποστήριξης και άλλους σημαντικούς με ευαισθησία για το ΙΑ. Εκδήλωση που τίμησε με την παρουσία της η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου. Πολιτικός με όραμα για την οδική ασφάλεια.
Η συνέχεια στο Μιλάνο για την τυπική αφετηρία και μετά στο Μόντε Κάρλο, στην πλατεία του Μονακό, για την πανηγυρική εκκίνηση του ονείρου.
Με τη γλώσσα των αριθμών
Οι 243 συμμετέχοντες από 29 χώρες εκκίνησαν από τέσσερις διαφορετικές αφετηρίες για να οδηγήσουν αυτοκίνητα 43 διαφορετικών κατασκευαστών σε 17 ειδικές διαδρομές• με μ.ω.τ. τα 49 χλμ./ώρα, τιμή που έκρυβε παγίδες, παρά το κατά συντριπτική πλειοψηφία στεγνό οδόστρωμα, και με τις νυχτερινές αναμετρήσεις να προσθέτουν αγωνία και γοητεία. Όπως αγωνία γεννούν και τα μαλακά λάστιχα παντός καιρού, που ζεσταίνονται από νωρίς στην καλή άσφαλτο, σαν αυτή στη Γαλλία. Αγωνία όμως και για τα όρια ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα στις κατοικημένες περιοχές, κάτι που στοίχισε σε βαθμούς ποινής στα ελληνικά πληρώματα. Υπολογίστε 10 βαθμούς για κάθε επιπλέον χιλιόμετρο, και ειδικά ο γιατρός μας, ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, πλήρωσε ακριβά την καθυστέρηση στη ρύθμιση του ηλεκτρονικού οργάνου, δημιουργία και εξέλιξη «Σπύρου Μουστάκα». Σημαντικό εργαλείο στον υπολογισμό της μ.ω.τ., στην κυριολεξία εφεύρεση του Regularity Master. Άλλωστε, δεν πρωταγωνίστησαν συμπτωματικά οι Έλληνες την πρώτη ήμερα.
Ειδικότερα, σε μεγάλα κέφια βρέθηκε ο Νικόλας Παλυβός, ο οποίος καθοδήγησε υποδειγματικά τον Γιώργο Αλεβιζόπουλο με το λευκό Fiat 128 1.3 by Stathis Magos, με αποτέλεσμα οι δυο τους να πλασαριστούν ψηλά στη γενική κατάταξη. Κοντά τους και άλλοι, με σταθερούς τα δύο εξαιρετικά πληρώματα με τα Ford Fiesta. Ο λόγος για τους αξιοπρεπείς Καλογερά-Διαμαντόπουλο και Κοφινά-Αμπαστάδο. Τα μηχανικά προβλήματα και αναμενόμενες αστοχίες στην πλοήγηση, παρά τα προσεγμένα roadbook από διαφορετικούς δημιουργούς, περιόρισαν την ελληνική προσπάθεια. Κάτι που πάντως δεν μπορεί να μετριάσει τη δεδομένη ποιότητά τους, που στο Μόντε αποδείχθηκε με ανταγωνιστικές επιδόσεις όταν όλα λειτουργούν σωστά.
Les Grecs: Καταγράφουμε με τη σειρά που τερμάτισαν στη γενική κατάταξη, όπου οι Decremer-Hugo με Opel Ascona 400 φιγουράρουν στην 1η θέση.
19 Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Άρης Γεωργοσόπουλος, Ford Fiesta XR2 (1978)
Οικοδεσπότες στο SyC, έχουν πλέον τέσσερα Μόντε ως πλήρωμα. Τους συνδέει φιλία και η αμοιβαία εμπιστοσύνη, που απαιτείται σε τέτοιες ειδικές ασκήσεις. Συνδυάζονται αποδεδειγμένα αποτελεσματικά, όπως άλλωστε φάνηκε όποτε δεν αντιμετώπιζαν προβλήματα με το CarCenter-Ford Fiesta. Σε φουλ spec και χρώματα του πολέμου, έργο «Γιώργος Καρανικόλας». Στην υποστήριξη της συμμετοχής ο αδελφός του, Νικόλας, τεχνικός κορυφαίου επιπέδου, με τον Μπάμπη Γεωργόπουλο.
28 Κυριάκος Κοφινάς-Άκης Αμπαστάδο, Mini Cooper S (1973)
Στο πηδάλιο ο chief e-mobility-ΔΕΗ, δημιουργός του «ΔΕΗBlue». Συνοδηγός του ο πολύπειρος, συχνά και οδηγός Άκης Αμπαστάδο, από τα βαριά χαρτιά του ΣΙΣΑ. Το κόκκινο Mini, σημείο αναφοράς σε Μόντε, από τον Mr Mini-Γιώργο Κοτζιά, και εντυπωσίασαν με εξαιρετικές επιδόσεις, μη αναμενόμενες. Σε πολλές περιπτώσεις, πιστοποιώντας πως δεν ήταν σύμπτωση.
40 Γεράσιμος Κατοχιανός-Δημήτρης Σταυρόπουλος, Ford Fiesta 1600 (1981)
Ο «ΜάκΧινεν» έχει πλέον έξι Μόντε, ενώ ο Δημήτρης «Huffy» είναι σίγουρο ότι θα επιστρέψει οδηγώντας. Αντιμετώπισαν προβλήματα με το Fiesta τους (η προετοιμασία του από τον Γιώργο Κοτζιά), αλλά δεν έχασαν ποτέ το ρυθμό και το χιούμορ τους. Οι «βιταμίνες» τους από τον Σάββα Τζιλάβη. Ο συνδυασμός!
72 Δημήτρης Καλογεράς-Χρήστος Διαμαντόπουλος, Renault 5 Alpine Turbo (1982)
Συνδυασμός με στυλ. Ο Δημήτρης ενθουσιώδης, ο Χρήστος μεθοδικός, και δεν έχουν καταλήξει τυχαία στο Renault 5 Alpine Τurbo, με προετοιμασία από τον Παυλίδη και τους αδελφούς Μανουσιάδη. Φέτος απέφυγαν τα λάθη, ήταν συχνά ψηλά στην κατάταξη και προβλήματα τους στέρησαν τη διάκριση. Σημαντικό ότι την προσπάθειά τους υποστήριξε ο Πέτρος Βασιλόπουλος, και επικοινωνεί η ελληνική έκδοση του Quattroruote!
92 Γιώργος Αλεβιζόπουλος-Νίκος Παλυβός, Fiat 128 Rally (1974)
Ουσιαστικά στο τρίτο τους Μόντε, και δε συμμετείχαν εθιμοτυπικά ή για να φορτώσουν ιδέες για καλύτερες, πιο ψαγμένες και λαμπερές εκδηλώσεις από τη ΦΙΛΠΑ. Αποδείχθηκαν ανταγωνιστικοί, και κρίμα που αντιμετώπισαν προβλήματα και βρέθηκαν πίσω στη Γενική. Η υποστήριξή τους από τον πολύπειρο Πέτρο Βασιλόπουλο και τον χαρισματικό Σταμάτη Χαλιδιά.
95 Γιώργος και Θανάσης Σπηλιόπουλος, Lancia Beta Coupe 2000 (1976)
Ο «professor Spilio», χρυσοχέρης του Ιατρικού, με τρία Μόντε στο παλμαρέ του, και το παλικάρι του ο Θανάσης, οικονομολόγος. Ο Γ.Σ., ένας Porschista της PetroRetro. Η απαιτητική Lancia Beta ετοιμοπόλεμη χάρη στον Γρηγόρη Δεσποτόπουλο. Δέχτηκαν δύο φορές ποινή για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, ενώ είναι σαφές πως συμμετέχουν για τη διασκέδαση, αδιαφορώντας για το αποτέλεσμα.
128 Γιώργος Γεωργακόπουλος-Τάσος Δούρος, Morris Mini 1000 (1967)
Λάτρεις του Mini, αμφότεροι εξαιρετικοί και στους δύο ρόλους. Ξεκίνησαν χαλαρά, ξεπέρασαν τα προβλήματα, βρήκαν ρυθμό και αποδείχθηκαν ανταγωνιστικοί στο τελευταίο σκέλος. Το σίγουρο είναι ότι θα επιστρέψουν, ενώ είχαν ενδιαφέρον τα σχόλια του οδηγού κάθε μέρα μέσω του Historic Forum. Στην υποστήριξή τους οι έμπειροι Βαγγέλης Παναρίτης και Κωσταντίνος Πιπέρος.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: 2024 RALLYE MONTE-CARLO HISTORIQUE