Δεν εξελίχθηκε ποτέ σε μοντέλο παραγωγής, όμως η αύρα της ήταν τέτοια, που καθόρισε τη σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων της γαλλικής εταιρείας τη δεκαετία του ’80.
Η Citroen GS Camargue παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό του αυτοκινήτου τον Μάρτιο του 1972, στη διεθνή έκθεση της Γενεύης. Ήταν ένα ακόμη εξεζητημένο προϊόν του studio Bertone, που την εποχή εκείνη ζούσε μεγάλες στιγμές, έχοντας ως βαρύ πυροβολικό του τον αρχισχεδιαστή Marcello Gandini. Το πρώτο συνθετικό του ονόματός της υποδήλωνε το μοντέλο από το οποίο καταγόταν, την GS, ενώ το δεύτερο προερχόταν από την ομώνυμη τουριστική περιοχή της Νότιας Γαλλίας. Ουσιαστικά, ήταν μια one-off κατασκευή που εξέφραζε την άποψη του ταλαντούχου δημιουργού της για το πώς θα έπρεπε να ήταν η GS, αν διέθετε αμάξωμα 2+2 coupe. Οι επιτυχίες του Gandini ήταν ήδη πολλές εκείνη την εποχή, με αρκετές από αυτές να αποδεικνύονται διαχρονικές στους καιρούς που ακολούθησαν. Oι πιο χαρακτηριστικές, έχουν διάσημα ονόματα: Lamborghini Miura, Lancia Stratos Zero, Alfa Romeo Montreal. Ήταν επομένως αναπόφευκτο η Camargue να συγκεντρώσει επάνω της όλα τα φώτα της δημοσιότητας, έστω κι αν αυτό ήταν για λίγο.
Η σφηνοειδούς σχήματος Camargue χαρακτηριζόταν από ευκρινείς και καθαρές γραμμές, με τη γυάλινη φυμέ καταπακτή σε κίτρινο χρώμα να κλέβει τις εντυπώσεις σε τέτοιο βαθμό, ώστε κανείς να μην προσέχει πως το ταμπλό της προερχόταν αυτούσιο από τη GS παραγωγής. Από εκείνη προέρχονταν επίσης η υδροπνευματική ανάρτηση και ο 4κύλινδρος κινητήρας του ενός λίτρου, όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων. Το γαλλικό coupe ήταν εξοπλισμένο με δύο ατομικά καθίσματα εμπρός και ένα διθέσιο πάγκο πίσω, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που θύμιζε πιο ακριβά αυτοκίνητα τουρισμού. Το γραφείο Bertone δεν ανακοίνωσε ποτέ τα αναλυτικά τεχνικά στοιχεία του αυτοκινήτου. Στα χαρτιά, θα ήταν αξιοσέβαστα για τις αρχές της δεκαετίας του 1970, αλλά η GS ήταν ένα μοντέλο ιδιαίτερα βαρύ και πασίγνωστο για την ασθενική ισχύ του. Αυτός μάλλον ήταν και ο λόγος που η πλευρά Bertone δεν δημοσιοποίησε τις επιδόσεις της Camargue, αν και δεν είναι δύσκολο να υποθέσουμε πως θα ήταν πολύ καλύτερες από τις αντίστοιχες του hatchback μοντέλου παραγωγής.
Η Camargue θα μπορούσε εύκολα να εξελιχθεί σε μια μικρότερη και φθηνότερη εναλλακτική πρόταση, που θα στεκόταν ένα σκαλοπάτι παρακάτω από την μεγάλη SM με τον κινητήρα της Maserati, όμως οι εξελίξεις που μετέπειτα οδήγησαν τη Citroen στη συγχώνευση με την Peugeot απέκλεισαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Έτσι, παρέμεινε μια one-off δημιουργία, βλέποντας το όνομά της να χρησιμοποιείται από τη Rolls-Royce αρκετά χρόνια αργότερα. Δεκαεφτά χρόνια μετά το studio Bertone υιοθέτησε την απόληξη του εμπρός μέρους της για να οικοδομήσει την ΧΜ, ενώ διακρίνεται με ακρίβεια η σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων της Citroen, που καθιερώθηκε σταδιακά κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80.
Σχεδιαστής Marcello Gandini Πρώτη εμφάνιση Geneva Motor Show 1972 Κινητήρας 4κύλινδρος επίπεδος αερόψυκτος από τη GS Κυβισμός 1.015 κ.εκ. Ισχύς 55 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ. Ροπή 52 lb-ft στις 3.500 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων Χειροκίνητο 4 σχέσεων Μήκος 4.120 χλστ. Πλάτος 1.680 χλστ. Ύψος 1.150 χλστ.