Με την ονομασία R-Type ήταν γνωστό το δεύτερο μεταπολεμικό μοντέλο της Bentley, που διαδέχθηκε την Mark VI και κατασκευαζόταν από το 1952 μέχρι το 1955, χρονιά που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η S-Type.
Ακολουθώντας την πρακτική της προκατόχου της, εκτός από το βασικό αμάξωμα που προσφερόταν από το εργοστάσιο, ήταν επίσης διαθέσιμη σε ολιγάριθμες σειρές επιμελημένες από σημαντικές στην εποχή τους ανεξάρτητες καροσερίες, για όσους από τους αγοραστές της το επιθυμούσαν. Τέτοιες ήταν η H. J. Mulliner & Co., η Park Ward, η Harold Radford, η Freestone and Webb και η Abbott. Τον καιρό εκείνο η βρετανική εταιρεία βρισκόταν υπό τον έλεγχο (ή μάλλον κάτω από τη βαριά σκιά) της Rolls-Royce και τα μοντέλα της είχαν ελάχιστες εξωτερικές διαφορές από τα δικά της. Έτσι λοιπόν η R-Type ήταν η δίδυμη αδελφή της Silver Dawn. Περισσότερο διακριτική και δημοφιλής λόγω της χαμηλότερης τιμής της από το αντίστοιχο μοντέλο της Rolls-Royce, του οποίου η συνολική παραγωγή αρίθμησε 760 μονάδες, ήταν γνωστή στο στάδιο της προετοιμασίας της ως Bentley 7. Kι όπως κάθε πολυτελές μοντέλο εκείνο των καιρών, είχε πολλά πρόσωπα χάρις στους εξαιρετικούς καροσερίστες που αναλάμβαναν την διαμόρφωσή της: Αν την ήθελες σχεδόν εξωτική και με ευμεγέθεις ρέουσες επιφάνειες μπορούσες να την παραγγείλεις από τον Freestone, αν τα γούστα σου ήταν συντηρητικά και αναπολούσες τα προπολεμικά σχήματα υπήρχε ο Webb κι αν επιζητούσες πρακτικές μετατροπές έπρεπε να απευθυνθείς στον Harold Radford για να έχεις μεταξύ άλλων και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα.
Όλες οι εκδόσεις της R-Type χρησιμοποιούσαν τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 4.5 λίτρων, με το σιδερένιο μπλοκ και τις αλουμινένιες κυλινδροκεφαλές. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων και προαιρετικά με αυτόματο, με τέσσερις επίσης επιλογές σχέσεων. Η εμπρός ανάρτηση του αυτοκινήτου ήταν ανεξάρτητη και τα φρένα ήταν ταμπούρα σε όλους τους τροχούς, διαστάσεων 311 χλστ.
Ένα τετράθυρο saloon με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δοκιμάστηκε από το περιοδικό The Motor το 1953. Με βάση τα στοιχεία εκείνων των μετρήσεων, η R-Type μπορούσε να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 13,25 δλ. και να αναπτύξει τελική ταχύτητα 164 χλμ./ώρα. Όσο για την μέση κατανάλωση σε βενζίνη, προκαλεί… τρόμο στις ημέρες μας, αφού έφτασε τα 18,2 λτ./100 χλμ. Η ισχυρότερη έκδοση του αυτοκινήτου, η οποία μετά τις απαραίτητες αναβαθμίσεις του κινητήρα της από τους μηχανικούς της Rolls-Royce, έφτασε την τελική ταχύτητα του μοντέλου στα 190 χλμ./ώρα. Ως αποτέλεσμα, η R-Type Continental όπως ονομάστηκε, ήταν για ένα χρονικό διάστημα το ταχύτερο τετράθυρο στον πλανήτη.
ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ R Type: 2.323 μονάδες (295 από τους ανεξάρτητους αμαξοποιούς) R Type Continental: 208 μονάδες
BENTLEY R-TYPE STANDARD SPORTS SALOON (1952) Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά Rolls-Royce Κυβισμός: 4.566 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 92 mm x 114.3 mm Σχέση συμπίεσης: 6.75:1 Καρμπιρατέρ: 2 SU Ισχύς: 137 ίπποι Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων Μήκος: 5.067 χλστ. Πλάτος: 1.778 χλστ. Ύψος: 1.676 χλστ. Μεταξόνιο: 3.048 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.442 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.486 χλστ. Βάρος: 1.880 κιλά