X
Αγώνες

Team radio και στο MotoGP;

Με τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες και τις επιλογές των ομάδων την… κρίσιμη στιγμή όσον αφορά στον τύπο των ελαστικών που θα «φορούσαν» στο δεύτερο stint του αγώνα να αποτελούν στον τελευταίο γύρο του θεσμού τους πλέον καθοριστικούς παράγοντες για την τελική τους έκβαση, στο προσκήνιο έρχονται εκ νέου σενάρια για υιοθέτηση συστημάτων ενδοεπικοινωνίας ανάμεσα σε μηχανικούς και αναβάτες.

Σε αγωνιστικές συνθήκες σαν και αυτές που είδαμε την περασμένη μόλις Κυριακή στην πίστα του Sachsenring της Γερμανίας, αλλά και στο «βροχερό» επίσης Assen της Ολλανδίας πριν έναν σχεδόν μήνα, η χρήση team radio, ενός συστήματος ενδοεπικοινωνίας αλά… F1 δηλαδή, είναι σχεδόν σίγουρο πως θα «έλυνε» τα χέρια των αναβατών, μιας και η εν λόγω… παροχή θα διευκόλυνε τα μάλα την τακτική των ομάδων τους στις επιλογές ελαστικών, προφέροντας συγχρόνως τη δυνατότητα «μεταφοράς» πολύτιμων και αναλυτικών οδηγιών προς τους αναβάτες αναφορικά με την ιδανική χρονική στιγμή για αλλαγή μοτοσικλέτας.

Ωστόσο, το ενδεχόμενο να δούμε κάποια στιγμή αντίστοιχα συστήματα και στο μαγικό κόσμο του MotoGP φαίνεται να διχάζει τους πρωταγωνιστές του.

«Δεν πιστεύω πως είναι καλή ιδέα. Πιστεύω πως ήδη έχουμε επαρκή πληροφόρηση. Εμείς έχουμε ένα πλάνο και οι άνθρωποι στα πιτ είναι αρκετά επαγγελματίες ώστε να κάνουν και αυτοί το δικό τους», δήλωσε χαρακτηριστικά μετά τον πέρας του αγώνα ο δευτεραθλητής στο Sachsenring, Cal Crutchlow.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο νικητής στη Γερμανία, Marc Marquez, ο οποίος εξέφρασε με τον δικό του –εύστοχο ομολογουμένως τρόπο- την αντίθεση του:

«Δεν μπορώ να φανταστώ ότι πλαγιασμένος με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα κάποιος θα μου μιλάει. Το MotoGP δεν είναι σαν τα αυτοκίνητα».

Ο Andrea Dovizioso, ο οποίος συμπλήρωσε το βάθρο στο Sachsenring, δήλωσε:

«Νομίζω πως θα πιο είναι εύκολο να πάρεις αποφάσεις και θα είναι καλύτερα από πλευράς ασφάλειας. Αλλά το δικό μας σπορ είναι εντελώς διαφορετικό από την F1. Επομένως, πιστεύω πως είναι καλύτερα να αφήσουμε τα πράγματα όπως έχουν».

Ο Valentino Rossi, από τη μεριά, φαίνεται πιο… διαλλακτικός, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:

«Δεν είμαστε F1, αλλά αν είχαμε επικοινωνία με τα πιτ, θα ήταν πιο εύκολα. Με την πινακίδα, τα πράγματα αρκετές φορές είναι δύσκολα. Για παράδειγμα, στο Assen, αν μου είχαν πει ότι είχα προβάδισμα δύο δλ., θα είχα μειώσει ρυθμό και θα απέφευγα το λάθος».

To MotoGP, όπως εύστοχα επισημαίνουν στις δηλώσεις τους όλοι σχεδόν οι αναβάτες, δεν είναι F1, μιας και εξ ορισμού το DNA του είναι διαφορετικό από εκείνο της κορωνίδας των μηχανοκίνητων σπορ. Στο MotoGP, οι ομάδες σχεδιάζουν την τακτική που θα ακολουθήσουν στον αγώνα από πριν και με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων στην αφετηρία εκκίνησης-τερματισμού, τα ηνία στις αποφάσεις έχουν, πριν από οποιονδήποτε άλλο, οι ίδιοι οι αναβάτες. Κατά την προσωπική μας άποψη, ακριβώς σε αυτή τη «λεπτομέρεια» κρύβεται ένα μεγάλο μέρος της όποιας υπεροχής του συγκεκριμένου σπορ σε σχέση με την F1 για το μέσο θεατή. Για ποιο λόγο, λοιπόν, να διαταράξει κανείς την πετυχημένη αυτή συνταγή, με ρίσκο μάλιστα να δημιουργήσει περαιτέρω «ζητήματα», σαν αυτά που είδαμε πρόσφατα στην περίπτωση του Nico Rosberg και των «παράνομων» οδηγιών της Mercedes στο φετινό Silverstone;_Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!