Η Kymco έχει μεγάλα σχέδια για το μέλλον και το «επετειακό» ΑΚ550 είναι ένα από αυτά. Δεν την αδικούμε, το βήμα ήταν αναγκαίο και μετά τη πρώτη μας επαφή κρίνεταιπετυχημένο.
Οι Κινέζοι υποστηρίζουν ότι ακόμα και το μεγαλύτερο ταξίδι αρχίζει με ένα μικρό βήμα. Εμείς πάντως θα προσθέταμε ότι όλα τα βήματα δεν είναι ίδια, και εν προκειμένω αυτό εδώ είναι ένα μεγάλο βήμα – άλμα θα υποστηρίζαμε!
Η ιστορία άρχισε το 1964 όταν υπογράφεται η συνεργασία της Kymco με τον Soihiro Honda για τη μεταφορά τεχνογνωσίας. Από εκείνη την ημέρα η Kymco δεν κοίταξε πίσω και σήμερα είναι από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές scooter.
Όμως το 2014, οπότε και θα γιόρταζε τα 50 χρόνια της πλησίαζε γρήγορα και έτσι το 2012 δόθηκε το πράσινο φως για την παρουσίαση ενός επετειακού «πενηντάχρονου» μοντέλου! Και ένα τέτοιο βήμα δεν γίνεται ποτέ… στο πλάι, αλλά πάντα προς τα πάνω.
Το ΑΚ550, δηλαδή το Anniversario Kymco, παρουσιάστηκε σαν πρωτότυπο το 2014 και σήμερα το έχουμε στα χέρια μας. Φυσικά για ένα επετειακό μοντέλο τόσο μεγάλης αξίας βάζεις τα δυνατά σου.
Super touring
Κατευθείαν στη κορυφή της κατηγορίας λοιπόν, δεν υπήρχε άλλος δρόμος και τρόπος. Και ο δρόμος αυτός απαιτούσε δικύλινδρο κινητήρα και φυσικά αλουμινένιο πλαίσιο!
Το Kymco ΑΚ550 τα έχει όλα. Και δικύλινδρο κινητήρα 550 κ. εκατ. με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τετραβλάλβιδους θαλάμους καύσης που αποδίδει 53,5 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. στην sport φάση, ενώ αν θέλετε να αποφύγετε τα γλιστρήματα όταν βρέχει υπάρχει και χαρτογράφηση «βροχής» που μειώνει την απόδοση στους 46,5 ίππους για πιο προοδευτική απόκριση. Σε αυτό γενικά βοηθά και ο cross-play στρόφαλος και η ανάφλεξη κατά 270 μοίρες που κάνει τον παράλληλο δικύλινδρο κινητήρα να αισθάνεται V”!
Η μετάδοση γίνεται με αρχικά με φυγοκεντρικό ιμάντα (CVT) πριν καταλήξει σε ακόμα ένα φυγοκεντρικό συμπλέκτη που διαθέτει και φρένο για ακόμα πιο ομαλή μετάδοση. Από εκεί η τελική μετάδοση γίνεται με οδοντωτό ιμάντα και κανονικό ψαλίδι. Να τονίσουμε λοιπόν ότι όλος ο κινητήρας είναι σταθερά συνδεδεμένος στο πλαίσιο και έτσι μειώνεται το φερόμενο βάρος της ανάρτησης, κάτι που βοηθά πολύ την οδική συμπεριφορά, χωρίς τα «πάνω-κάτω» του πίσω τροχού που μας έχουν συνηθίσει τα κλασικά σε διάταξη scooter. Επίσης θα πρέπει να τονίσουμε ότι χάρη στην οριζόντια θέση του κινητήρα η κατανομή βάρους είναι 50/50 και αυτή η αναλογία με τη σειρά της ρίχνει αρκετό βάρος στον εμπρός τροχό. Οι τροχοί είναι 15 ιντσών με τα εμπρός φρένα να αποτελούνται από δύο πολύ δυνατούς δίσκους 270 χιλ. της Brembo και ακόμα ένα 260 χιλ. πίσω που συνεργάζονται με το εξελιγμένο ABS 9,1M της Bosch. Τα φρένα αυτά όμως δεν θα είχαν καμία αξία αν δεν τα στήριζε εμπρός ένα στιβαρό τηλεσκοπικό ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 41 χλστ.(!) και πίσω αλουμινένιο ψαλίδι με ένα αμορτισέρ τοποθετημένο σχεδόν σε οριζόντια θέση, αλλά χωρίς μοχλικό σύστημα.
Στα νούμερα να προσθέσουμε ότι το μεταξόνιο φτάνει τα 1.580 χλστ.(που βρίσκεται στον μέσο όρο) και το ύψος της σέλας τα 785 χιλ. που κρίνεται πολύ λογικό.
Το δεύτερο στοιχείο είναι το αλουμινένιο πλαίσιο, που είναι περιμετρικό και δύο δοκών και που βοηθά και αυτό στην κατανομή βάρους και στην ακαμψία, ενώ κρατά τα κιλά στα λογικά 226.
Τέλος σε ,ότι να κάνει με τον εξοπλισμό η… είσοδος γίνεται χωρίς κλειδί, η TFT οθόνη είναι συνδεδεμένη με το internet μέσω του noodoe και προσφέρει πληροφορίες όπως ο καιρός ή μπορεί να πάρει τη μορφή πυξίδας. Επίσης υπάρχει ένδειξη πίεσης ελαστικών, θύρα usb και θερμαινόμενες χειρολαβές. Τέλος κάτω από τη σέλα χωρούν δύο κράνη, ένα full-face και ένα τύπου jet και ο ανεμοθόρακας είναι ρυθμιζόμενος σε δύο θέσεις.
Έτσι φτάνουμε στην οδική συμπεριφορά toy Kymco ΑΚ550. Το να παρουσιάσεις μια μοτοσυκλέτα, γιατί περί μοτοσυκλέτας πρόκειται σε μια τόσο απαιτητική κατηγορία δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα, όμως η πρώτη μας εντύπωση ήταν παραπάνω από θετική. Παρά τις διαστάσεις του κρίνεται ευέλικτο για κίνηση μέσα στη πόλη, αλλά το ψωμί του είναι οι πιο ανοιχτοί δρόμοι, όπου θα… απλώσει τις χάρες του δικύλινδρου κινητήρα ο οποίος θα ανεβάσει στροφές χωρίς κραδασμούς, χάρη και στον αντικραδασμιακό άξονα που διαθέτει. Η ιπποδύναμη έρχεται ομαλά και δεν τρομάζει. Είναι όμως αρκετή και το ΑΚ500 μπορεί όχι μόνο να προσπερνά με ασφάλεια, αλλά και να ταξιδεύει στα 150+ χλμ./ώρα εύκολα, με τον οδηγό προστατευμένο από τον αέρα. Η σέλα είναι μεγάλη και άνετη, οι αναρτήσεις αρκετά σφιχτές για πιο επιθετική οδήγηση και τα φρένα εξαιρετικά.
Ένα πραγματικό super-touring, που προσφέρεται στην πάρα πολύ καλή τιμή των 9.580 ευρώ..
Η Kymco επιχείρησε, λοιπόν, ένα πολύ μεγάλο βήμα, αλλά όχι στο κενό!_Κώστας Λούβαρης