Στο δεύτερο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première 2023, παρουσίαστηκε η νέα Ducati Monster SP, η οποία εφοδιάζεται με ένα πακέτο τεχνικού εξοπλισμού εξελιγμένο για εκείνους που λατρεύουν την σπορ οδήγηση.
Η Ducati επεκτείνει την γκάμα της Monster με μία ακόμα πιο σπορ και διασκεδαστική έκδοση, την SP.
Η παρουσίαση έγινε στα πλαίσια του φεστιβάλ Ducati World Première 2023.
Έχοντας παρουσιαστεί το 2021, η Monster ξεχώρισε με το σύγχρονο compact design και το ιδιαίτερα χαμηλό βάρος της. Η συνταγή της επιτυχίας του παραμένει ίδια και είναι αυτή που έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο club φανατικών Monteristi και πηγαίνει πίσω στο 1993: Ένας σπορ κινητήρας, αλλά απόλυτα προσαρμοσμένος για χρήση στον δρόμο, σε συνδυασμό με ένα πλαίσιο που προέρχεται από την κατηγορία των superbikes. Όλα όσα χρειάζεται δηλαδή ένας οδηγός μοτοσυκλέτας για να μπορεί να απολαμβάνει την σπορ οδήγηση στις καθημερινές του διαδρομές.
Η καρδιά της Monster είναι ο κινητήρας Testastretta 11°, ένας υδρόψυκτος V2 με 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων και απόδοση 111 ίππων. Το εμπρός τμήμα του πλαισίου, εμπνευσμένο από το αντίστοιχο της Panigale V4, είναι ένα εξαιρετικά ελαφρύ και συμπαγές πλαίσιο αλουμινίου, το οποίο εδράζεται απευθείας στις κεφαλές του κινητήρα.
Η νέα Ducati Monster SP χαρακτηρίζεται από μια σειρά εξαρτημάτων υψηλής ποιότητας, που κάνουν τη μοτοσυκλέτα ακόμα πιο ελαφριά, πιο αποτελεσματική και πιο διασκεδαστική στην σπορ οδήγηση, καθώς και πιο επιθετική σε εμφάνιση.
Ο σπορ χαρακτήρας της Monster SP γίνεται αμέσως εμφανής χάρη στα χρώματα που δανείζεται από την Desmosedici GP της ομάδας Ducati Lenovo του 2022, τη χρυσή ανοδίωση του πιρουνιού Öhlins NIX30 και την ύπαρξη ενός εγκεκριμένου τελικού της Termignoni ως στάνταρ εξοπλισμό. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν κάποιες χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, όπως η κόκκινη σέλα, το λογότυπο Monster SP στο κάλυμμα της σέλας του συνοδηγού και το λογότυπο Ducati στο ρεζερβουάρ, το οποίο είναι μεγαλύτερο και εμπνευσμένο από τα γραφικά που υπάρχουν στην Panigale V4.
Με την νέα Monster SP ο αναβάτης απολαμβάνει την σπορ οδήγηση με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Αυτή η έκδοση έχει αποτελεσματικότερα φρένα, μειωμένες μεταφορές φορτίου, αυξημένη ικανότητα ελιγμών σε κλειστές διαδρομές και περισσότερη ακρίβεια σε κάθε σενάριο σπορ οδήγησης.
Η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Öhlins, με πιρούνι που είναι κατά 0,6 κιλά ελαφρύτερο από αυτό που χρησιμοποιείται στα Monster και Monster+, αυξάνει την αίσθηση που φθάνει στον αναβάτη, ενώ μεγαλώνει και την απόσταση από το έδαφος και κατά συνέπεια τη γωνία κλίσης που μπορεί να πάρει η μοτοσυκλέτα στις στροφές. Το σύστημα της ανάρτησης έχει ακόμα πιο σπορ ρυθμίσεις, κάτι που βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά της Monster SP κατά την οδήγηση σε μικτούς δρόμους. Και παράλληλα ανοίγει πολλές νέες δυνατότητες για ακόμα περισσότερη διασκέδαση κατά την οδήγηση μέσα σε μία πίστα.
Σε αυτή την εξελιγμένη σπορ εκδοχή της Monster SP έρχονται να προστεθούν το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με δαγκάνες Brembo Stylema® και οι αλουμινένιες βάσεις για τους εμπρός δίσκους των 320 mm (κατά 0,5 kg ελαφρύτερες από τον βασικό εξοπλισμό της Monster). Όλα αυτά καθιστούν την Monster SP ακόμα πιο αποτελεσματική στο φρενάρισμα και ταυτόχρονα κάνουν τη μοτοσυκλέτα πολύ πιο ευέλικτη, χάρη στη μείωση της αδράνειας στο μπροστινό σύστημα. Η γενικότερη μείωση του βάρους της Monster SP επιτυγχάνεται επίσης με την ενσωμάτωση μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου, η οποία οδηγεί σε μία συνολική εξοικονόμηση κατά 2 κιλά σε σύγκριση με το κανονικό μοντέλο (το οποίο είναι ήδη σημείο αναφοράς στην κατηγορία του για το χαμηλό του βάρος). Και παρά το γεγονός ότι έχουν προστεθεί εξαρτήματα όπως το αμορτισέρ τιμονιού και μία μικρή ζελατίνα στο εμπρός μέρος για προστασία από τον αέρα.
Οι σπορ δυνατότητες της Monster SP ενισχύονται ακόμα περισσότερο τόσο από το αμορτισέρ τιμονιού, το οποίο βελτιώνει την σταθερότητα κατά την φάση της επιτάχυνσης και στις στροφές, όσο και με την παρουσία ως στάνταρ εξοπλισμού των ελαστικών Pirelli Diablo Rosso IV, τα οποία αποτελούν την κορυφαία πρόταση του κατασκευαστή ελαστικών για σπορ οδήγηση εκτός πίστας. Επιπλέον, υπάρχουν νέες ρυθμίσεις στα Προγράμματα Οδήγησης και συνεπώς σε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα, έτσι ώστε να αξιοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό οι αλλαγές που έγιναν στο πλαίσιο. Τα riding modes Sport, Touring και Wet – το οποίο προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια κατά την κίνηση της μοτοσυκλέτας σε βρεγμένους δρόμους- επιτρέπουν στον αναβάτη να διαμορφώσει τον οδηγικό χαρακτήρα της Monster ανάλογα με τις επιθυμίες του και τις ανάγκες της κάθε διαδρομής.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ηλεκτρονικά συστήματα Cornering ABS, Ducati Traction Control και Ducati Wheelie Control, όλα ρυθμιζόμενα σε διάφορες βαθμίδες παρέμβασης και παραμετροποίησης. Ο σπορ χαρακτήρας της νέας Monster SP υπογραμμίζεται ακόμα περισσότερο από το Launch Control το οποίο εξασφαλίζει αστραπιαίες εκκινήσεις χωρίς προβλήματα. Αυτός ο κορυφαίος εξοπλισμός επιτρέπει στη Monster SP να αποδίδει στο μέγιστο των δυνατοτήτων της και των επιδόσεών της παρέχοντας πλήρη ασφάλεια για τον αναβάτη.
Τα πάντα ρυθμίζονται ιδιαίτερα εύκολα μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού και της έγχρωμης οθόνης TFT 4,3 ιντσών. Η οθόνη διαθέτει αγωνιστικά γραφικά που θυμίζουν εκείνα της Panigale V4, με μεγάλο στροφόμετρο και ένα πλήρες σύνολο πληροφοριών για την οδήγηση.
Η νέα Ducati Monster SP αναμένεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2023, ενώ οι παραγγελίες ανοίγουν από τον Οκτώβριο.
Μεχρι τότε μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο της παρουσίασης.
** Σημειώνουμε ότι σε επιλεγμένες αγορές θα διατίθεται και σε έκδοση σε χαμηλότερη ισχύ για τα διπλώματα κατηγορίας Α2.