Με έναν υποδειγματικό γύρο στις πιο κρίσιμες κατατακτήριες δοκιμές της φετινής χρονιάς, ο Jorge Lorenzo κατάφερε να πάρει την πολυπόθητη pole position για τον αυριανό «τελικό» στην ισπανική πίστα Ricardo Tormo.
Αυτή, μάλιστα, ήταν και η πρώτη pole position στη συγκεκριμένη πίστα στη μέχρι σήμερα αγωνιστική παρουσία του Ισπανού αναβάτη της Movistar Yamaha, ο οποίος κατάφερε με την επίδοσή του αυτή να συντρίψει συγχρόνως και το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου, που κατείχε από το 2013 μέχρι τώρα ο Marc Marquez, σταματώντας τα χρονόμετρα στο άκρως εντυπωσιακό 1’31.011.
Από το parc ferme, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της 15λεπτης διαδικασίας των κατατακτηρίων δοκιμών, ο Jorge Lorenzo χαρακτήρισε περιχαρής τον συγκεκριμένο γύρο ως «τον καλύτερο της ζωής του», προσθέτοντας χαρακτηριστικά πως «50 ή 100 φορές να προσπαθούσα, τέτοιο γύρο δεν θα κατάφερνα ποτέ ξανά!». Έτσι, ο Lorenzo θα ξεκινήσει τον αυριανό αγώνα που θα κρίνει αν τελικά αυτός ή ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών, Valentino Rossi, θα προσθέσει ένα ακόμα τίτλο (τον 3ο στη μεγάλη κατηγορία και τον 5ο συνολικά) στο παλμαρέ του, από την πρώτη θέση της σχάρας εκκίνησης.
Με την 61η pole position της καριέρας του, την 5η τη φετινή σεζόν και συνολικά την 35η στην κατηγορία MotoGP, ο Lorenzo βάζει πλέον πλώρη για την κατάκτηση μιας ακόμα νίκης σε… εγχώρια ύδατα, καθώς φέτος ο Ισπανός αναβάτης πήρε την καρό σημαία του τερματισμού τόσο στην Άραγκον και τη Βαρκελώνη, όσο και στη Χερέθ.
Από τη μεριά του, ο Valentino Rossi δεν κατάφερε στο Q2 να αποσπάσει τίποτα καλύτερο από την 12η θέση, επίδοση που θυμίζουμε πως έχει ελάχιστη πρακτική σημασία, καθώς ο Ιταλός υποχρεούται να εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την τελευταία θέση του grid, εξαιτίας της γνωστής τιμωρίας που του επέβαλε η Επιτροπή Αγώνα μετά τα επίμαχα «περιστατικά» ανάμεσα στον ίδιο και τον Marc Marquez στον αγώνα της Μαλαισίας. Λίγα λεπτά, μάλιστα, πριν την ολοκλήρωση των κατατακτηρίων δοκιμών, ο «Γιατρός» έκανε λάθος, όπως και ο ίδιος παραδέχτηκε, στην είσοδο της στροφής 8, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα μια ανώδυνη πτώση από την Yamaha M1 (σ.σ: αυτή ήταν μόλις η πρώτη πτώση, με δική του αποκλειστικά ευθύνη, μέσα στο 2015). Αξίζει να αναφέρουμε πως ο εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε λίγες ώρες νωρίτερα ξεκινήσει την προσπάθεια του μέσα στην πίστα με εξαιρετική επιτυχία σημειώνοντας τον δεύτερο καλύτερο χρόνο στις Ελεύθερες Δοκιμές 3, πίσω από τον συμπατριώτη του Andrea Ianonne με την εργοστασιακή Ducati, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε στο FP3 με τον καλύτερο τρόπο το πλεονέκτημα που του χάρισε η μαλακή γόμα των ελαστικών της Bridgestone.
Τις επόμενες δύο θέσεις της… ισπανικής πρώτης σειράς για την εκκίνηση του αυριανού #TheGrandFinale, κατέκτησαν οι αναβάτες της Repsol Honda, με τον Marquez να υπολείπεται σε απόλυτη ταχύτητα από τον Lorenzo κατά μισό περίπου δευτερόλεπτο. Πίσω του βρέθηκε ο νικητής του επεισοδιακού αγώνα της Μαλαισίας, Dani Pedrosa, ο οποίος αντιμετώπισε, όπως και ο ομόσταυλός του, έντονα προβλήματα με την θερμοκρασία λειτουργίας των ελαστικών της μοτοσικλέτας του. Όπως όλα δείχνουν, πρόκειται για ένα τεχνικής φύσεως ζήτημα που εν πολλοίς θα κρίνει και την έκβαση του αγώνα της Κυριακής, καθώς αν οι μηχανικοί της ιαπωνικής ομάδας δεν λύσουν την εν λόγω «δυσλειτουργία» της RC213V σε συνεργασία με τους συναδέλφους τους στη Bridgestone, τότε ο Lorenzo, ο οποίος αποδεικνύεται εκρηκτικός εκκινώντας από την πρώτη θέση της αφετηρίας, μάλλον θα έχει ένα… εύκολο έργο στην ισπανική πίστα.
Την τέταρτη θέση του grid απέσπασε ένας ακόμα Ισπανός και συγκεκριμένα ο Aleix Espargaro με την Suzuki Ecstar, σημειώνοντας μετά το Άσεν την καλύτερη φετινή επίδοσή του στις κατατακτήριες δοκιμές. Την πρώτη 6άδα συμπληρώνουν οι Βρετανοί αναβάτες, Cal Crutchlow (LCR Honda) και Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3 M1).
Σενάρια τίτλου
Lorenzo #1: Αν ο Ισπανός πάρει στη Βαλένθια την 7η φετινή του νίκη, ο Rossi πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί στο 2ο σκαλί του βάθρου.
Lorenzo #2: Με τη 2η θέση, ο Ιταλός πρέπει να έρθει 3ος. Αν τερματίσει 4ος, τότε οι δύο αναβάτες ισοβαθμούν με 325 βαθμούς, αλλά το πρωτάθλημα πηγαίνει στον Lorenzo, ο οποίος έχει τις περισσότερες νίκες μέσα στο 2015 (6 έναντι 4).
Lorenzo #3: Ο Rossi πρέπει να έρθει τουλάχιστον 6ος κερδίζοντας έτσι τον τίτλο για 1 βαθμό.
Lorenzo #4: Μια 9η θέση αρκεί για τον Ιταλό για να στεφθεί για μια ακόμα φορά πρωταθλητής. Με την 10η θέση οι δύο αναβάτες ισοβαθμούν και φυσικά ο Lorenzo παίρνει και με αυτό το σενάριο το πρωτάθλημα.
Lorenzo #5: Ο «Γιατρός» χρειάζεται την 11η θέση της γενικής κατάταξης. Με την 10η, μια ακόμα ισοβαθμία ανάμεσα στους δύο και ένα πρωτάθλημα ακόμα στο παλμαρέ του Ισπανού.
Lorenzo #6: Με 315 συνολικά βαθμούς στο ενεργητικό του Ισπανού, ο Ιταλός χρειάζεται 4 επιπλέον βαθμούς. Ήτοι, την 12η θέση της γενικής κατάταξης.
Lorenzo #7: Ο Lorenzo προσθέτει στους 305 βαθμούς, 9 επιπλέον. Σε αυτό το ενδεχόμενο, ο Valentino Rossi πρέπει οπωσδήποτε να καταταγεί τουλάχιστον στην 13η θέση.
Lorenzo #8: O «99» παίρνει 8 ακόμα βαθμούς, φτάνοντας τους 313. Ο Rossi χρειάζεται στην περίπτωση αυτή εκείνους της 14ης θέσης.
Lorenzo #9: Ο Lorenzo ισοβαθμεί με τον Rossi (312 βαθμοί). Η 15η θέση για τον τελευταίο και ο μόλις 1 βαθμός στην οποία αντιστοιχεί, αρκούν για το 10ο παγκόσμο πρωτάθλημα του «Γιατρού».
Lorenzo #10 έως #15: Πρωτάθλημα για τον Rossi, ακόμα και σε περίπτωση εγκατάλειψης ή τερματισμού του Ιταλού εκτός 15άδας.
Δύο ακόμα σενάρια ανακηρύσσουν πρωταθλητή τον Rossi: αν τερματίσει σε οποιαδήποτε θέση εμπρός από τον Ισπανό ή, φυσικά, σε περίπτωση εγκατάλειψής του.
Για τους… εγχώριους τηλεοπτικούς λάτρεις του Πρωταθλήματος MotoGP, το ραντεβού ανανεώνεται για τελευταία φορά φέτος για αύριο το μεσημέρι στις 14:30 στη συνδρομητική αθλητική συχνότητα sport5HD του OTE TV._Χ.Α.