X
Αγώνες

MotoGP: Τι νέο φέρνει η Michelin στις πίστες για το 2024 και τι έχει στα σκαριά

Η Michelin, ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στο MotoGP, ανακοίνωσε τι νέο θα έχουν τα ελαστικά της για το 2024 αλλά και τι ετοιμάζει για το 2025.

Εκτός από τη μάχη των κατασκευαστών στον τομέα της αεροδυναμικής, εξίσου σημαντικός παράγοντας για καλύτερο θέμα και υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας στους αγώνες του MotoGP είναι και εκείνος που αφορά το πολύτιμο… μαύρο υλικό που φέρνει σε απευθείας επαφή τις μοτοσικλέτες με την πίστα.

Για το 2024, η Michelin, ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του MotoGP, εισάγει μια σειρά βελτιώσεων, ενώ ακόμα περισσότερες αναμένονται το 2025.

Έως τότε, η Michelin φέρνει για το 2024, για όλους τους αναβάτες του grid, ένα ανανεωμένο εμπρός σλικ ελαστικό, το οποίο διαθέτει νέα στοιχεία στη σύσταση του.  Όπως ανακοινώθηκε, είναι πιο άκαμπτο από εκείνο που χρησιμοποιήθηκε πέρσι με δεδομένες της υψηλότερες απαιτήσεις που επιβάλει το ολοένα και πιο υψηλό φορτίο -αεροδυναμικό και μηχανικό- που ασκείται στον εμπρός τροχό των σύγχρονων μοτοσικλετών του MotoGP.

Νέο θα είναι και το πίσω ελαστικό, το οποίο έχει σχεδιαστεί με στόχο τόσο την σταθερότητα στην απόδοση, όσο και τη μείωση της φθοράς του γύρο με τον γύρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο εμπρός ελαστικό σε σύγκριση με το επίσης νέο ελαστικό στον πίσω τροχό των μοτοσικλετών του 2024 έχει διαφορετική σύνθεση.

Και για τα δύο, η Michelin θα διαθέτει το portfolio της και φέτος τρεις γόμες: τις Soft, Medium και Hard. Μεταξύ τους, ωστόσο, θα υπάρχουν 7 διαφορετικές διαβαθμίσεις σκληρότητας του πέλματος, που θα επιλέγονται από τον Γάλλο κατασκευαστή ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε πίστας.

Για κάθε ένα από τα 21 αγωνιστικά τριήμερα του 2024, η Michelin θα φέρνει τρεις διαφορετικές γόμες για το εμπρός ελαστικό και δύο για το πίσω – στην πλειοψηφία των περιπτώσεων για το πίσω ελαστικό θα διατίθενται οι επιλογές Soft-Medium και Medium-Hard.

Κάθε αναβάτης θα έχει να επιλέξει ανάμεσα σε 15 εμπρός ελαστικά (5 από κάθε γόμα), από τα οποία όμως θα επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει μόνο τα 10, καθώς και σε 12 πίσω ελαστικά (7 από την πιο μαλακή και 5 από την σκληρότερη γόμα), τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς περιορισμό.

Στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα πίσω ελαστικά θα είναι ασύμμετρα, διαθέτοντας πιο μαλακή/πιο σκληρή γόμα στο πέλμα σε κάθε τους πλευρά.

Ειδικά για τους αγώνες σε Phillip Island, Sachsenring και Βαλένθια, το εμπρός ελαστικό της Michelin θα είναι και αυτό ασύμετρ0, με το 1/3 της επιφάνειες του πέλματος να είναι πιο μαλακό ή πιο σκληρό σε σχέση με υπόλοιπο.

Τέλος, αυτό που εξετάζεται από τους ανθρώπους της Michelin πριν το άνοιγμα της φετινής αγωνιστικής αυλαίας στο Κατάρ στις αρχές του επόμενου μήνα, είναι η μείωση το κατώτερου ορίου πίεσης του εμπρός ελαστικού. Θυμίζουμε ότι το 2024, με βάση τους έως τώρα κανονισμούς, όποιος αναβάτης «συλληφθεί» μετά το πέρας του sprint ή/και του GP με χαμηλότερη πίεση από την επιτρεπόμενη στο εμπρός ελαστικό για περισσότερους από τους μισούς γύρους, θα αποκλείεται από τον αγώνα.

Στις περισσότερες πίστες του φετινού καλεντάρι το όριο αυτό είναι τα 1,88 bar.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!