Με την πειστική νίκη του σήμερα στη Μαλαισία, ο Andrea Dovizioso καθίσταται ο 9ος φετινός νικητής στο MotoGP, αλλά και ο 25ος σε όλες της κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος για το 2016.
Ο Ιταλός, που στις Κατατακτήριες Δοκιμές του Σαββάτου πήρε με εντυπωσιακό τρόπο στο βρεγμένο τερέν της πίστας της Sepang την πρώτη θέση στη γραμμή της αφετηρίας, έκανε σήμερα την απαιτούμενη… υπομονή μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων και, εν συνεχεία, εκμεταλλευόμενος την πτώση του ομόσταυλού του, την «πτώση» της απόδοσης του εμπρός ελαστικού του Valentino Rossi στους τελευταίους γύρους, αλλά και την πολύ καλή συμπεριφορά της Desmosedici GP16 στο δεύτερο μισό του αγώνα, έκανε τλικά τη διαφορά έναντι των αντιπάλων του.
Αυτή είναι η δεύτερη νίκη του συμπαθούς αναβάτη της Ducati Team στην πολυετή του καριέρα στη μεγάλη κατηγορία (σ.σ.: η πρώτη νίκη του Ιταλού έγινε στον βρεγμένο επίσης αγώνα του Donington Park το 2009), αλλά και η δεύτερη για το ιταλικό εργοστάσιο μέσα στο 2016, ύστερα από την πειστική επικράτηση του Andrea Iannone στην Αυστρία.
Η εκκίνηση βρήκε τον Jorge Lorenzo στην πρώτη θέση και πίσω του τους Marquez, Dovizioso και Rossi. Ωστόσο, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2015, που από του χρόνου «μετακομίζει» για δύο τουλάχιστον χρόνια στη Ducati, δεν είχε αντίστοιχα ανταγωνιστικό ρυθμό στο βρεγμένο τερέν της πίστας της Sepang σε σχέση με τους αντιπάλους του, πέφτοντας έτσι σταδιακά στην έκτη θέση. Από τον τρίτο γύρο και εξής, όλα έδειχναν πως ο υπόλοιπος αγώνας θα ήταν, όπως και οι Κατατακτήριες Δοκιμές του Σαββάτου, ακόμα μία «ιταλική υπόθεση», με την Ducati του Andrea Iannone και την Yamaha M1 του εννέα φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Valentino Rossi, να δίνουν μια όμορφη μάχη στην κορυφή για αρκετούς γύρους. Τρίτος πίσω τους ακολουθούσε σε απόσταση… βολής ο Andrea Dovizioso, με τις Honda των Crutchlow και Marquez να δίνουν πίσω του τη δική τους μάχη για τις θέσεις 4 και 5.
Το «χορό» των πτώσεων άνοιξε ο Crutchlow πέφτοντας με την RC213V της LCR Team στη στροφή 1 και στη συνέχεια ο Marquez, ο οποίος έχασε το μπροστινό της δικής του Honda στη στροφή 11 στον ίδιο μάλιστα γύρο. Σε αντίθεση με τον Βρετανό, ο 23χρονος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2016 κατάφερε να σηκώσει τη μοτοσικλέτα του και να συνεχίσει τερματίζοντας τελικά, ύστερα από 19 γύρους, στην 11η θέση της τελικής κατάταξης του αγώνα. Κατόπιν, ήταν η σειρά του Andrea Iannone -που εν τω μεταξύ είχε πέσει στην τρίτη θέση, χάνοντας την πρωτιά τόσο από το «Γιατρό», όσο και από τον ομόσταυλό του- να απωλέσει την πρόσφυση του μπροστινού της Desmosedici GP16 στη στροφή 9, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τον «τραυματισμό» της τελευταίας και την εγκατάλειψη του Ιταλού, που από το 2017 αλλάζει στρατόπεδο φορώντας την αγωνιστική φόρμα της Suzuki στη θέση του Maverick Vinales.
Έτσι, στη μάχη για την κατάκτηση της καρό σημαίας έμειναν ανενόχλητοι οι Rossi και Doviziosio, με τον πρώτο να κάνει ένα μικρό λάθος στα φρένα της στροφής 1, κάτι που έδωσε στο δεύτερο τη δυνατότητα να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα σε μια πίστα με ολοένα και λιγότερο νερό στην «αναγεννημένη» επιφάνειά της. Από τη στιγμή εκείνη και εξής, ο Dovizioso δεν απειλήθηκε ποτέ, καθώς η M1 του Valentino Rossi είχε ήδη αρχίσει να… υποφέρει εξαιτίας προβλημάτων πρόσφυσης του εμπρός ελαστικού της Michelin, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σε δηλώσεις του ο «Γιατρός» μετά το πέσιμο της καρό σημαίας. Ύστερα από όλα αυτά, την προνομιούχα τρίτη θέση του βάθρου «κληρονόμησε» ο Jorge Lorenzo, ο οποίος τερμάτισε με διαφορά 9 σχεδόν δλ. από το Rossi και 12 δλ. από τον «Dovi».
Την πρώτη 6άδα συμπλήρωσαν οι δύο αναβάτες της Avintia Racing –Hector Barbera, Loriz Baz– καθώς και ο Maverick Vinales, που ουδέποτε κατάφερε στο βρεγμένο να βρει το ρυθμό που θα επιθυμούσε στη σέλα της εργοστασιακής Suzuki GSX-RR.
Με την ολοκλήρωση του 17ου και προτελευταίου αγώνα της φετινής χρονιάς, οι μόνες… εκκρεμότητες αφορούν στα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και Ομάδων, τα οποία μένουν ανοιχτά μετά τους πολύτιμους βαθμούς που συγκέντρωσαν από τις θέσεις 2 και 3 οι Rossi και Lorenzo για λογαρισμό της Yamaha και της Movistar Yamaha MotoGP, αντίστοιχα. Σε αντίθεση και με τον Marc Marquez να έχει ήδη εξασφαλίσει το Πρωτάθλημα Οδηγών από το Motegi της Ιαπωνίας, ο Rossi πήρε με τη δεύτερη θέση του βάθρου στη Μαλαισία τη δεύτερη θέση στο αντίστοιχο Πρωτάθλημα, εμπρός από τον ομόσταυλό του, ο οποίος στη Valencia της Ισπανίας σε δύο εβδομάδες από σήμερα, θα σφραγίσει, εκτός απροόπτου, την τρίτη._Χ.Α.
Όλη η μάχη των Κατατακτηρίων Δοκιμών του Σαββάτων, εδώ.