Όλες οι ενδείξεις προμηνύουν έναν… ηλεκτρισμένο αγώνα στην αυλαία του φετινού Πρωταθλήματος MotoGP, που αισίως θα πέσει το προσεχές Σαββατοκύριακο στην πίστα Ricardo Tormo στη Βαλένθια της Ισπανίας. Εκεί, δηλαδή, όπου και θα κριθεί, εν αναμονή της απόφασης της CAS για αναστολή ή μείωση της ποινής που επεβλήθη στον Valentino Rossi μετά τα γνωστά και μη εξαιρετέα, πλέον, συμβάντα ανάμεσα στον Ιταλό αστέρα του θεσμού και τον Marc Marquez στη Sepang της Μαλαισίας, ποιος από τους δύο οδηγούς της Yamaha Movistar θα στεφθεί Πρωταθλητής.
Η απαιτητική πίστα Ricardo Tormo στη Βαλένθια της Ισπανίας θα φιλοξενήσει το προσεχές Σαββατοκύριακο τον 18ο και τελευταίο για το 2015 γύρο του συναρπαστικού, εντός και εκτός πίστας, φετινού Πρωταθλήματος MotoGP. Πρόκειται για το 17ο grand prix στα πλαίσια της μεγάλης κατηγορίας που πραγματοποιείται στην εν λόγω πίστα, η οποία και «μετέχει» στο αγωνιστικό «καλεντάρι» του θεσμού ανελλιπώς από το 1999 μέχρι και σήμερα. Αυτή, μάλιστα, είναι η 14η φορά που η Βαλένθια θα φιλοξενήσει τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ο οποίος αναμένεται, ειδικά για την περίσταση, με μεγάλη ανυπομονησία, αλλά και με μπόλικη… ανησυχία, ύστερα από την ένταση που έχει προκληθεί μέσα και έξω από τις πίστες στις σχέσεις των Rossi, Marquez και Lorenzo μετά το αγωνιστικό συμβάν των δύο πρώτων στη Μαλαισία και τις δηλώσεις-καταγγελίες του Ιταλού πριν τον συγκεκριμένο αγώνα, από τους αναρίθμητους ομολογουμένως λάτρεις του συναρπαστικού αυτού σπορ.
Διαβάστε τι πραγματικά έγινε στη Sepang της Μαλαισίας ανάμεσα σε Rossi και Marquez
Μόλις χθες, η Honda Racing Corporation (HRC), τοποθετήθηκε και επισήμως επί των γεγονότων, αλλά και επί των ισχυρισμών του Valentino Rossi (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ), δηλώνοντας την απερίφραστη υποστήριξή της στον δικό της, ασφαλώς, αναβάτη. Συγχρόνως, η HRC ξεκαθάρισε πως στόχος της Repsol Honda στη Βαλένθια, αλλά και των δύο ταλαντούχων αναβατών της, Marc Marquez και Dani Pedrosa, είναι μόνο η νίκη, γεγονός που θα χαρίσει στην ομάδα την τέταρτη σερί καρό σημαία, αλλά και την όγδοη μέσα στο 2015. Συγχρόνως, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο αντιπρόεδρος της HRC, «εφόσον και οι δύο [αναβάτες της ομάδας] βρεθούν εμπρός από τον Jorge και τον Valentino, το αποτέλεσμα δεν θα επηρεάσει τη μάχη για το πρωτάθλημα».
Σήμερα, η Movistar Yamaha, σε μια δήλωση-απάντηση, που επιχειρεί εν γένει να μη ρίξει περαιτέρω… λάδι στη φωτιά, διευκρινίζει μεταξύ άλλων τα εκής:
«H Yamaha επιθυμεί να εκφράσει τη διαφωνία της με τις λέξεις που αναφέρθηκαν [από την HRC] στην περιγραφή του συμβάντος ανάμεσα στον Valentino Rossi και τον Marc Marquez. Και τα δύο δελτία τύπου [της HRC] κατηγορούν τον Valentino Rossi ότι κλώτσησε τη μοτοσικλέτα του Marc Marquez, κάτι όμως που δεν αποδείχτηκε από την έρευνα της Επιτροπής Αγώνα. Ως εκ τούτου, απορρίπτουμε τις φράσεις αυτές, οι οποίες δεν επιβεβαιώνονται από τα ευρήματα και συμπεράσματα της Επιτροπής Αγώνα».
Σε άλλο σημείο της, η ανακοίνωση της Movistar Yamaha, επισημαίνει:
«Η Yamaha δεν επιθυμεί να μπει σε περαιτέρω συζητήσεις για την ατυχή αυτή υπόθεση. Επιθυμία μας είναι να ολοκληρώσουμε τη χρονιά με τον καλύτερο για εμάς δυνατό τρόπο. Πηγαίνουμε στη Βαλένθια με στόχο να κερδίσουμε έναν αγώνα που πιστεύουμε πως θα είναι αξιομνημόνευτος, με όλους τους αναβάτες και τις ομάδες να ανταγωνίζονται με αθλητικό πνεύμα».
Εν τω μεταξύ, πολλά αναμένεται να κριθούν το αργότερο έως την προσεχή Παρασκευή, ημέρα όπου το Διαιτητικό Δικαστήριο Αθλητισμού (Court of Arbitration for Sport – CAS) θα αποφασίσει επί της προσφυγής-έφεσης που κατέθεσε ο Valentino Rossi στις 30 Οκτωβρίου, ζητώντας την αναβολή ή τη μείωση της ποινής που του επεβλήθη από την Επιτροπή Αγώνα στη Μαλαισία. Θυμίζουμε πως με βάση την τελευταία, ο «Γιατρός» υποχρεούται να εκκινήσει στη Βαλένθια από την τελευταία θέση του grid.
Valentino Rossi: Το στατιστικό… φαινόμενο!
Σήμερα, επίσης, έγινε γνωστή μια νεότερη παράμετρος του εν λόγω… σίριαλ και συγκεκριμένα η απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου Αθλητισμού, το οποίο ανακοίνωσε πως απορρίπτει την κατατεθείσα στις 2 Νοεμβρίου αίτηση του έτερου οδηγού της Yamaha Movistar και βασικού διεκδικητή του φετινού τίτλου, Jorge Lorenzo, για παρέμβασή του, μέσω ακρόασης των νομικών του εκπροσώπων, στη διαδικασία διαιτησίας που η CAS χειρίζεται αυτές της μέρες και αφορά στην προσπάθεια του Ιταλού ομόσταυλού του, Valentino Rossi, να πετύχει… εγκαίρως την αναβολή επιβολής της ποινής ή τη μείωσή της, πριν την έναρξη της καθοριστικής διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών του Σαββάτου εν όψει της κυριακάτικης μάχης στην… αρένα της Βαλένθια. Υπενθυμίζουμε πως την ποινή της Επιτροπής Αγώνα επικύρωσε η FIM αμέσως μετά την ολοκλήρωση του αγώνα στη Sepang.
Εν τω μεταξύ, σήμερα το απόγευμα ο Jorge Lorenzo, σε ένα βίντεο-τρέιλερ, με τίτλο «Under the helmet, we are one», επιχειρεί να στείλει ένα μάλλον συναινετικό μήνυμα πριν τον καθαριστικό αγώνα της Βαλένθια, ο οποίος πραγματοποιείται για τον ίδιο… εντός έδρας.
Εντός έδρας όμως πραγματοποιεί στη Βαλένθια τον δικό του αγώνα ένας ακόμα Ισπανός αστέρας του MotoGP. Και συγκεκριμένα, ο Dani Pedrosa, ο οποίος πήρε με τον πλέον πειστικό τρόπο την καρό σημαία του τερματισμού στον πολύκροτο, όπως απεδείχθη, αγώνα της Μαλαισίας. Ο μικρόσωμος Ισπανός αναβάτης της Repsol Honda είναι ο πλέον πολυνίκης στη συγκριμένη πίστα, με έξι στο σύνολο τερματισμούς στην πρώτη θέση του βάθρου (μια στα 125 κ.εκ., δύο στα 250 κ.εκ. και τρεις στο MotoGP). Από δύο νίκες στη μεγάλη κατηγορία έχουν στη Βαλένθια τόσο ο Valentino Rossi, όσο και ο Jorge Lorenzo, ενώ ο Marc Marquez μόλις μία.
Δίχως αμφιβολία, με βάση τα στατιστικά δεδομένα, οι… εγχώριοι αναβάτες, με επτά στο σύνολο νίκες, είναι αυτοί που παραδοσιακά έχουν τον πρώτο λόγο στο ισπανικό… λιμάνι. Θυμίζουμε πως η Ισπανία φιλοξενεί τρεις ακόμα αγώνες του θεσμού, σε Χερέθ, Βαρκελώνη και Άραγκον. Ήτοι, 4 επί συνόλου 18 αγώνων (22,2%). Με την ευκαιρία αξίζει να παρατηρήσουμε σε ένα ακόμα ισπανικό… αξιοσημείωτο: από τους 26 αναβάτες της κατηγορίας MotoGP, οι 9 είναι ισπανικής εθνικότητας!
Επιστρέφοντας στη Βαλένθια, να προσθέσουμε πως σε ότι αφορά στις ομάδες, από το 2002 και εξής, χρονιά που οι μοτοσικλέτες έβαλαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας οριστικά και αμετάκλειτα τους δίχρονους κινητήρες, η Honda έχει κατακτήσει 8 νίκες, με την Yamaha και την Ducati να περιορίζονται μόλις στις 3 και 2 νίκες, αντίστοιχα.
Θυμίζουμε πως πέρσι τη νίκη πήρε ο Marc Marquez εκκινώντας από την 5η θέση της σχάρας αφετηρίας.
Με μια πρωτοφανή απόφασή τους, οι διοργανωτές του αγώνα στη Βαλένθια αποφάσισαν να μην πραγατοποιήσουν τη συνηθισμένη Συνέντευξη Τύπου που λαμβάνει κατά παράδοση χώρα την Πέμπτη πριν από κάθε αγώνα! Υπό την σκιά των επίμαχων συμβάντων στη Sepang, αντί αυτής, θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη των οδηγών και των ομάδων παρουσία του Προέδρου της FIM, Vito Ippolito και του CEO της Dorna, της εταιρείας που έχει τα εμπορικά δικαιώματα του MotoGP, Carmelo Ezpeleta, που στόχο έχει να κατευνάσει τα πνεύματα.
Πότε ο Rossi κατακτά τον τίτλο
Με 7 βαθμούς διαφορά υπέρ του «Γιατρού» και με δεδομένο ότι στο MotoGP πριμοδοτούνται οι 15(!) πρώτοι αναβάτες της γενικής κατάταξης, όπως είναι φυσικό, υπάρχουν πολλοί πιθανοί… συνδυασμοί όσον αφορά στη θέση που θα καταφέρουν να πάρουν μετά το πέσιμο της καρό σημαίας οι Jorge Lorenzo και Valentino Rossi, προκειμένου ο τελευταίος να στεφθεί πρωταθλητής στην πίστα της Βαλένθια στα 36 του χρόνια και για 10η φορά στην 20ετή αγωνιστική του καριέρα στο μαγικό κόσμο των δύο τροχών. Θυμίζουμε πως οι τρεις πρώτοι αναβάτες του podium παίρνουν 25, 20 και 16 βαθμούς αντίστοιχα, ο 4ος, 5ος και 6ος, αντίστοιχα, 13, 11 και 10 βαθμούς, ο 7ος αναβάτης 9 βαθμούς, 8 βαθμούς ο 8ος κοκ.
Τα πιθανά ενδεχόμενα λοιπόν είναι τα εξής:
Lorenzo #1: Αν ο Ισπανός πάρει στη Βαλένθια την 7η φετινή του νίκη, ο Rossi πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί στο 2ο σκαλί του βάθρου.
Lorenzo #2: Με τη 2η θέση, ο Ιταλός πρέπει να έρθει 3ος. Αν τερματίσει 4ος, τότε οι δύο αναβάτες ισοβαθμούν με 325 βαθμούς, αλλά το πρωτάθλημα πηγαίνει στον Lorenzo, ο οποίος έχει τις περισσότερες νίκες μέσα στο 2015 (6 έναντι 4).
Lorenzo #3: Ο Rossi πρέπει να έρθει τουλάχιστον 6ος κερδίζοντας έτσι τον τίτλο για 1 βαθμό.
Lorenzo #4: Μια 9η θέση αρκεί για τον Ιταλό για να στεφθεί για μια ακόμα φορά πρωταθλητής. Με την 10η θέση οι δύο αναβάτες ισοβαθμούν και φυσικά ο Lorenzo παίρνει και με αυτό το σενάριο το πρωτάθλημα.
Lorenzo #5: Ο «Γιατρός» χρειάζεται την 11η θέση της γενικής κατάταξης. Με την 10η, μια ακόμα ισοβαθμία ανάμεσα στους δύο και ένα πρωτάθλημα ακόμα στο παλμαρέ του Ισπανού.
Lorenzo #6: Με 315 συνολικά βαθμούς στο ενεργητικό του Ισπανού, ο Ιταλός χρειάζεται 4 επιπλέον βαθμούς. Ήτοι, την 12η θέση της γενικής κατάταξης.
Lorenzo #7: Ο Lorenzo προσθέτει στους 305 βαθμούς, 9 επιπλέον. Σε αυτό το ενδεχόμενο, ο Valentino Rossi πρέπει οπωσδήποτε να καταταγεί τουλάχιστον στην 13η θέση.
Lorenzo #8: O «99» παίρνει 8 ακόμα βαθμούς, φτάνοντας τους 313. Ο Rossi χρειάζεται στην περίπτωση αυτή εκείνους της 14ης θέσης.
Lorenzo #9: Ο Lorenzo ισοβαθμεί με τον Rossi (312 βαθμοί). Η 15η θέση για τον τελευταίο και ο μόλις 1 βαθμός στην οποία αντιστοιχεί, αρκούν για το 10ο παγκόσμο πρωτάθλημα του «Γιατρού».
Lorenzo #10 έως #15: Πρωτάθλημα για τον Rossi, ακόμα και σε περίπτωση εγκατάλειψης ή τερματισμού του Ιταλού εκτός 15άδας.
Δύο ακόμα σενάρια ανακηρύσσουν πρωταθλητή τον Rossi: αν τερματίσει σε οποιαδήποτε θέση εμπρός από τον Ισπανό ή, φυσικά, σε περίπτωση εγκατάλειψής του._Χ.Α.