Σε έναν ακόμα θεαματικό αγώνα με συναρπαστικές μάχες ανάμεσα στους καλύτερους αναβάτες των δύο τροχών, ο 21χρονος Maverick Vinales πήρε μια εμφατική νίκη στο στεγνό –επιτέλους!- Silverstone της Μ. Βρετανίας εμπρός από τον… ντόπιο, Cul Crutchlow, που κέρδισε στο βρεγμένο Brno της Τσεχίας πριν δύο βδομάδες και τον Ιταλό εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Valentino Rossi, που έδωσε μια καταπληκτική μάχη στους τελευταίους γύρους με τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Marc Marquez.
Αυτή ήταν μια ιστορική επικράτηση τόσο για την ομάδα της Ecstar Suzuki, που είχε να γευτεί τη χαρά της νίκης από τον Μάιο του 2007, όσο και για τον ίδιο τον Maverick Vinales, μιας και η καρό σημαία που με πειστικό τρόπο πήρε στο συννεφιασμένο Silverstone, ήταν η πρώτη του στη μεγάλη κατηγορία. Και σίγουρα, όχι η τελευταία! Μάλιστα, ο 21χρονος Ισπανός, που από του χρόνου θα αγωνίζεται για λογαριασμό της Movistar Yamaha, δίπλα στον «Γιατρό», είναι ο έβδομος διαφορετικός νικητής στους τελευταίους επτά αγώνες του θεσμού!
Ο Vinales, ο οποίος εκκινούσε από την τρίτη θέση της αφετηρίας, πίσω από τον Valentino Rossi και τον pole-man, Cul Crutchlow, πριν ακόμα ολοκληρωθεί ο πρώτος από τους 19 στο σύνολο γύρους (σημ.: ο αγώνας των 20 προγραμματισμένων γύρων διεκόπη στον 1ο ύστερα από την σφοδρή σύγκρουση και πτώση των Loris Baz της Avintia Racing και του Pol Espargaro της Monster Yamaha tech 3, που ευτυχώς είχε ως συνέπεια μικρούς τραυματισμούς για τους δύο αναβάτες…), πήρε την πρωτοπορία του αγώνα «χτίζοντας» σταδιακά σε σχέση με τους υπόλοιπους διεκδικητές της καρό σημαίας, μια απόσταση ασφαλείας που έφτασε έως και τα πέντε σχεδόν δευτερόλεπτα. Καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, ο Ισπανός απέδειξε ότι τόσο ο ίδιος, όσο και η GSX-RR του, βρίσκονταν κυριολεκτικά σε δική τους κλάση, τόσο σε σχέση με την «δορυφορική» Honda του Cal Crutclow και την εργοστασιακή του Marc Marquez, όσο και με τις δύστροπες στο συγκεκριμένο τερέν Yamaha M1 των Valentino Rossi και Jorge Lorenzo.
Αμέσως μετά τους πρώτους γύρους και με τον Vinales να χάνεται χωρίς να πιέζεται στο… βάθος της βρετανικής πίστας, ο Marc Marquez, ο οποίος για μια ακόμα φορά «πάλευε» τιθασεύοντας με το γνώριμο οδηγικό του στιλ τα γνωστά προβλήματα επιτάχυνσης της RC213V στις εξόδους των στροφών, αλλά και… σούζας στις ευθείες, πήρε την πρωτοπορία στο «τρενάκι» που σχημάτιζαν πίσω του οι Rossi, Crutchlow, Iannone και Pedrosa, ο οποίος, ύστερα από πολλούς αγώνες, επιτέλους, έδειχνε να είναι ξανά ανταγωνιστικός. Ο Ιταλός, ο οποίος προσπάθησε να μην φθείρει τα ελαστικά του στο πρώτο μισό του αγώνα, έκανε την επίθεσή του περνώντας προσωρινά στη δεύτερη θέση, ενώ ο Iannone, εξαπολύοντας τη δική του…. έφοδο, δεν απέφυγε το λάθος χάνοντας, όντας δεύτερος, το μπροστινό της Desmosedici GP16, έξι μόλις γύρους πριν το τέλος, εγκαταλείποντας (άδοξα;) σε έναν ακόμα αγώνα.
Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του μαχητικού Cal Crutchlow να επιτεθεί. Πράγματι, ο Βρετανός, ο οποίος καταχειροκροτήθηκε από τους 73.000 θεατές που έδωσαν το «παρών» στο Silverstone, άφησε πίσω του τους Rossi και Marquez, οι οποίοι έδωσαν μια φοβερή μάχη, κυριολεκτικά σώμα με σώμα. Δυστυχώς, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Marc Marquez, έχοντας κερδίσει προσωρινά τη μάχη με τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, δεν απέφυγε το λάθος προσπαθώντας να ανακτήσει από τον Βρετανό τη δεύτερη θέση της κατάταξης. Έτσι, βουτώντας στα φρένα στη στροφή Stowe, ο πάντοτε θεαματικός και μαχητικός αναβάτης της Repsol Honda έχασε τις γραμμές του δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον μεν Crutchlow και στη μοτοσικλέτα της LCR Honda να μείνουν ανενόχλητοι για το υπόλοιπο του αγώνα στη δεύτερη θέση, στο δε Valentino Rossi να ανακτήσει εύκολα την τρίτη. Τελικά, ο 23χρονος αναβάτης της Repsol Honda επέστρεψε στην πίστα, χωρίς ευτυχώς πτώση, μένοντας πίσω από τον ομόσταυλο του, Dani Pedrosa, τον οποίο και προσπέρασε χωρίς πρόβλημα, λίγο πριν το τέλος του αγώνα. Έτσι, οι δύο εργοστασιακές μοτοσικλέτες τη Honda τερμάτισαν στις θέσεις #4 και #5 της γενικής κατάταξης, με την 6η να πηγαίνει στον Andrea Dovizioso, ο οποίος έδειχνε εμφανώς ταλαιπωρημένος στους τελευταίους γύρους υποφέροντας από πόνους στο γόνατο ύστερα από πτώση που είχε στις Ελεύθερες Δοκιμές.
Ο Aleix Espargaro με τη δεύτερη Ecstar Suzuki, πήρε την έβδομη θέση, ενώ ο περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Jorge Lorenzo, είχε μια ακόμα απογοητευτική εμφάνιση τερματίζοντας στην 8η, 19 ολόκληρα δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή.
Έτσι, μετά την ολοκλήρωση 12 αγώνων, ο Valentino Rossi κατάφερε να μειώσει τη διαφορά που τον χωρίζει από τον Marquez από τους 53 στους 50 βαθμούς. Σε αντίθεση, ο Marquez διεύρυνε τα προβάδισμά του σε σχέση με τον τρίτο στη βαθμολογία, Jorge Lorenzo, στους 64 βαθμούς.
Ο επόμενος αγώνας του θεσμού πραγματοποιείται το επόμενο Σαββατοκύριακο στην πίστα Misano World Circuit Marco Simoncelli στην Ιταλία_Χ.Α.
Διαβάστε κάνοντας κλικ εδώ τι έγινε στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου στη βρετανική πίστα του Silverstone.