Έξι χρόνια χρειάστηκε να περιμένουν οι Ιταλοί προκειμένου να γευτούν ξανά τη χαρά της νίκης.
Ο pole man του αγώνα, Andrea Iannone, δεν άφησε τελικά κανένα περιθώριο τόσο στον ομόσταυλό του, Andrea Dovizioso, που τερμάτισε δεύτερος στο 250ο GP της καριέρας του ολοκληρώνοντας με τον πλέον ιδανικό τρόπο το θρίαμβο των Ιταλών στο Red Bull Ring της Αυστρίας, όσο και στις «ανήμπορες» να απαντήσουν στην κυριαρχία της Desmosedici GP16, Yamaha M1, των Jorge Lorenzo και Valentino Rossi, που πήραν τελικά την τρίτη και τέταρτη θέση της κατάταξης, εμπρός από τους αδιάφορους αγωνιστικά Marc Marquez και Maverick Vinales. Αυτή, μάλιστα, ήταν η πρώτη νίκη στην καριέρα του «The Maniac» στη μεγάλη κατηγορία και, όπως αναφέραμε, η πρώτη για τους κόκκινους του Borgo Pinagale μετά από εκείνη του Casey Stoner στο Phillip Island το 2010.
Ο Iannone, ο οποίος υπέφερε από πόνους στα πλευρά ύστερα από πτώση που είχε κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης με μοτοσυκλέτες τύπου motocross καλοκαιρινής προπόνησής του, ξεκίνησε ιδανικά τον αγώνα στρίβοντας πρώτος στη στροφή 1, αμέσως μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Ο Dovizioso, όμως, απάντησε γρήγορα προσπερνώντας λίγους γύρους μετά τον ομόσταυλό του, ο οποίος, μάλιστα, ήταν και ο μόνος από τους πρωτοπόρους που πήρε το ρίσκο εκκινώντας τον αγώνα με τη μαλακή και μεσαία γόμα των ελαστικών της Michelin (οι Dovizioso, Lorenzo, Rossi και Marquez επέλεξαν για το εμπρός και πίσω ελαστικό τη μεσαία και σκληρή, αντίστοιχα). Όλα έδειχναν ότι ο «Dovi» θα είχε τελικά το «επάνω χέρι», ωστόσο, όπως όλοι είδαν, αλλά όπως και ο ίδιος ο Ιταλός δήλωσε μετά το πέρας του αγώνα, τα ελαστικά του «έπεσαν» σε απόδοση, ιδιαίτερα στις δεξιές στροφές, κάτι που έδωσε στον Iannone τη δυνατότητα να… επανέλθει δριμύτερος και να περάσει ξανά εμπρός επτά γύρους πριν το τέλος κατακτώντας εν τέλει την καρό σημαία του τερματισμού ύστερα από 28 γύρους.
Ο Jorge Lorenzo, ο οποίος στην εκκίνηση είχε μια ανώδυνη επαφή και έξοδο στο εξωτερικό τμήμα της στροφής 1 με τον Marc Marquez, επέστρεψε στις γνώριμα καλές εμφανίσεις του –τηρουμένων των αναλογιών, βέβαια- δίνοντας τη δική του μάχη στους πρώτους γύρους, τόσο απέναντι στις κυρίαρχες Ducati, όσο και σε σχέση με τον ομόσταυλό του, Valentino Rossi, ο οποίος όμως δεν κατάφερε ποτέ να απειλήσει ουσιαστικά τον Ισπανό.
Πέμπτος, πίσω από τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, τερμάτισε ο Marc Marquez, ο οποίος, πολύ σοφά, δεν πήρε ρίσκα, όντας συγχρόνως και τραυματίας ύστερα από την σφοδρή πτώση που είχε στις Ελεύθερες Δοκιμές 3 το Σάββατο. Ο Ισπανός κατάφερε με μαεστρία να αντέξει στην πίεση του Vinales, ο οποίος έμμεινε σχεδόν… κολλημένος στον πίσω τροχό της RC213V, καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Έτσι, ύστερα από την ολοκλήρωση δέκα αγώνων, ο Marquez απολαμβάνει μια διαφορά ασφαλείας της τάξης των 43 βαθμών από τον Jorge Lorenzo, αλλά και 57 βαθμών από τον Valentino Rossi, που ακολουθεί στον βαθμολογικό πίνακα πίσω από τους δύο Ισπανούς.
Το ραντεβού ομάδων και αναβατών ανανεώνεται για το επόμενο κιόλας Σαββατοκύριακο στην πίστα του Brno της Τσεχίας._Χ.Α.
Διαβάστε όλα τα αγωνιστικά δρώμενα των κατατακτηρίων δοκιμών του Σαββάτου στο Red Bull Ring της Αυστρίας, εδώ.