Οι πρωτοπόροι του πρωταθλήματος, Marc Marquez και Andrea Dovizioso, έδωσαν μια σπουδαία μάχη μέχρι και την τελευταία στην κυριολεξία στροφή, με τον Ιταλό αναβάτη της Ducati να φεύγει αυτός από το Motegi της Ιαπωνίας με τους πολύτιμους 25 βαθμούς της νίκης.
Ο Andrea Dovizioso επέδειξε για μια ακόμα φορά την κλάση του και φυσικά το αναγεννημένο σε σχέση με άλλες χρονιές πρόσωπό του. Με περίσσια μυαλού, ψυχραιμία αλλά και τη δέουσα ταχύτητα καθ’ όλη τη διάρκεια των 24 γύρων του αγώνα, ο «DesmoDovi» έφυγε σήμερα από την πίστα του Motegi με μια νίκη –την πέμπτη του φετινή- που ενδεχομένως να κρίνει πολλά για την έκβαση του πρωταθλήματος. Ο Marc Marquez, από τη μεριά του, τα έπαιξε όλα για όλα παίρνοντας, όπως το συνηθίζει άλλωστε, αρκετά ρίσκα στους τελευταίους γύρους, που δυστυχώς για τον ίδιο τελικά δεν του βγήκαν. Πολύ καλή εμφάνιση έκανε και ο Danilo Petrucci, που κάλλιστα θα μπορούσε να πετύχει κάτι καλύτερο από την τρίτη θέση του βάθρου αν δεν επέλεγε το έξτρα μαλακό πίσω ελαστικό του Γάλλου κατασκευαστή στη βρεγμένη, για μια ακόμα μέρα, πίστα του Motegi. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.
Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων στην αφετηρία του 15ου κατά σειρά αγώνα του θεσμού, ο Marc Marquez κατάφερε να στρίψει πρώτος στην πρώτη δεξιά στροφή της πίστας ακολουθούμενος από τον Jorge Lorenzo, που λίγες στροφές μετά πέρασε τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος οδηγώντας για μια ακόμα φορά την κούρσα. Πίσω από τους δύο Ισπανούς αναβάτες ακολούθησε ο Danilo Petrucci, που παραδοσιακά διακρίνεται για τις πολύ καλές επιδόσεις του στο βρεγμένο, ενώ στην πίσω ρόδα του Ιταλού της Octo Pramac Racing βρέθηκε ο poleman του αγώνα, Johann Zarco, ο οποίος έκανε μια διστακτική, δίχως ρίσκα εκκίνηση. Προσεκτικός στους πρώτους γύρους ήταν και ο Andrea Dovizioso, που από την ένατη θέση του grid κατάφερε να βρεθεί πολύ σύντομα πέμπτος, πίσω από την Aprilia του A. Espargaro, που ήδη από τις Ελεύθερες Δοκιμές και τις Κατατακτήριες, είχε δείξει τη δυναμική του.
Από τον δεύτερο κιόλας γύρο, ο Danilo Petrucci άρχισε να δείχνει τα δόντια του και ο Jorge Lorenzo την αδυναμία του να κρατήσει έναν σταθερά γρήγορο ρυθμό στα πρώιμα στάδια του αγώνα. Έτσι, ο Ιταλός τέθηκε από τον τρίτο κιόλας γύρο επικεφαλής και ο Ισπανός από την κορυφή του grid στην ένατη θέση. Με τον Marc Marquez να τηρεί στάση αναμονής μένοντας –πολύ σοφά- μακριά από υπερβολές ή λάθη και τον Andrea Dovizioso να φτάνει πίσω του με το πέρας των τριών πρώτων γύρων, το τοπίο άρχισε να ξεκαθαρίζει από νωρίς. Πιο πίσω, τις εντυπώσεις έκλεψαν για πρώτη φορά φέτος οι δύο Suzuki, με τον rookie, Alex Rins, να βρίσκεται έκτος και τον Andrea Iannone να περνά τον Johann Zarco, που μέχρι τότε διατηρούσε την πέμπτη θέση στη σέλα της Yamaha M1 της δορυφορικής Tech 3.
Ακόμα πιο πίσω, οι δύο εργοστασιακές Yamaha των Valentino Rossi και Maverick Vinales, που εκκινούσαν τον αγώνα από τις θέσεις «12» και «14» αντίστοιχα, δεν στάθηκαν για ένα ακόμα αγώνα στο ύψος των περιστάσεων με τον πίσω τροχό των δύο Μ1 να πασχίζει για πρόσφυση στο βρεγμένο ασφαλτοτάπητα της ιαπωνικής πίστας. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, ο Ιταλός εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, προσπαθώντας να αυξήσει ρυθμό και αφού κατάφερε να περάσει το εμπόδιο του Jorge Lorenzo, δεν απέφυγε το λάθος και ακριβώς όπως πέρσι, σε διαφορετικές ωστόσο συνθήκες φέτος, είχε μια πτώση στον πέμπτο γύρο εγκαταλείποντας έτσι έναν αγώνα που ούτως ή άλλως δεν έδειχνε να «γέρνει» προς τη μεριά των μπλε της Yamaha.
Στην κορυφή, εν τω μεταξύ, οι Petrucci, Marquez και Dovizioso είχαν καταφέρει να πάρουν μια διαφορά της τάξης των 10 σχεδόν δευτερολέπτων από τους υπόλοιπους. Με το σκηνικό να μένει αμετάβλητο μέχρι και το πρώτο μισό του αγώνα και με τον Ιταλό της Octo Pramac να μένει από πίσω λάστιχο, οι Marquez και Dovizioso πήραν τα ηνία του αγώνα, που από εκεί και μετά εξελίχθηκε σε ένα «παιχνίδι για δύο». Έξι γύρους πριν το τέλος, ο Ιταλός αναβάτης της Ducati Team, ο οποίος ακλουθούσε κατά… ρόδας τον Ισπανό πέντε φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή της Repsol Honda, εξαπολύει την πρώτη του επίθεση στα φρένα της στροφής 5 περνώντας έτσι στην κορυφή. Το σκηνικό άρχισε να… αγριεύει τρεις γύρους πριν το τέλος, όταν ο Marquez πέρασε τον Dovizioso, ο οποίος τρεις στροφές μετά απαντά, ανακτώντας την κορυφή. Ο Ισπανός, με μια εκπληκτική κίνηση, αντιστέκεται, και περνά μέσα στον ίδιο γύρο ξανά στην κορυφή οδεύοντας, όπως πολλοί πίστευαν, προς μια ακόμα νίκη μέσα στο 2017.
Ωστόσο, ο πάντοτε «εγκεφαλικός» και ψύχραιμος, Andrea Dovizioso, δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Στον τελευταίο γύρο και με τον εμπρός τροχό της GP17 κολλημένο στην πίσω ρόδα της RC213V του Ισπανού, ανακτά στα φρένα –σημείο που ο DesmoDovi δεν… παίζεται- την κορυφή έχοντας προηγουμένως εκμεταλλευτεί ένα μικρό γλίστρημα του Marc Marquez δύο στροφές νωρίτερα. Ο Ισπανός, όπως ακριβώς συνέβη και φέτος στον αγώνα της Αυστρίας, επιχειρεί το ακατόρθωτο στην τελευταία στην κυριολεξία στροφή της πίστας, ωστόσο ο Ιταλός, έχοντας καλύτερη γραμμή στην έξοδό της, βγαίνει πρώτος από αυτή κερδίζοντας έτσι τους 25 πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια.
Πίσω από το δίδυμο των Dovizioso-Marquez τερμάτισε ο Danilo Petrucci, χωρίς ποτέ να απειληθεί από τον τέταρτο, Andrea Iannone και την Suzuki GSX-RR του, που στο Motegi έδειξε, χάρη και στο νέο αεροδυναμικό πακέτο που εισήγαν οι Ιάπωνες, ένα πολύ καλό αγωνιστικό πρόσωπο, όπως ακριβώς συνέβη και τις προηγούμενες δύο μέρες. Πίσω από τον… ευτυχισμένο Ιταλό, τερμάτισε ο ομόσταβλός του, Alex Rins, που αναμφίβολα έκανε τον καλύτερο φετινό του αγώνα στη μεγάλη κατηγορία, στην οποία, ως γνωστόν, πραγματοποίησε το ντεμπούτο του πριν επτά μόλις μήνες. Δύο δευτερόλεπτα πίσω από τον Ισπανό ολοκλήρωσε την προσπάθειά του ο Jorge Lorenzo (σ.σ.: στο +24 ωστόσο σε σχέση με τον ομόσταβλό του και νικητή του αγώνα…), που στο δεύτερο μισό του αγώνα ανέκτησε ρυθμό προσπερνώντας τόσο τον αξιόμαχο Aleix Espargaro (7ος), όσο και τον Γάλλο, Johann Zarco, που στους τελευταίους γύρους αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα φθοράς με το πίσω ελαστικό της Yamaha M1. Τη 10άδα συμπλήρωσε ο Maverick Vinales, που ανήμπορος να αντιδράσει στις δεδομένες συνθήκες, βλέπει πλέον την υπόθεση τίτλος να χάνεται και ο Loriz Baz, που αθόρυβα αναρριχήθηκε εμπρός από τον P. Espargaro και την KTM του, που στον αγώνα δεν μπόρεσαν να επιβεβαιώσουν την πρόοδο της αυστριακής ομάδας. Τουλάχιστον, σε βαθμό ανάλογο με εκείνον που είδαμε στις Ελεύθερες Δοκιμές και τις Κατατακτήριες.
Έτσι, μετά την ολοκλήρωση του 15ου γύρου του θεσμού και με μόλις τρεις αγώνες να απομένουν (Αυστραλία, Μαλαισία, Ισπανία), το πρωτάθλημα παίρνει ξανά φωτιά, καθώς ο Andrea Dovizioso κατάφερε να μειώσει τη διαφορά του από τον Marc Marquez στους 11 μόλις βαθμούς. Πίσω από τον Ιταλό εξακολουθεί να βρίσκεται ο Maverick Vinales, με διαφορά όμως πλέον από τους δύο πρώτους που φτάνει τους 30 και 41 βαθμούς αντίστοιχα. Επόμενος αγώνας σε επτά μόλις ημέρες στην πάντοτε απαιτητική πίστα του Philip Island στην Αυστραλία και μια βδομάδα μετά η συνέχεια στη Sepang της Μαλαισίας._Χ.Α.
Κατάταξη αγώνα: 1. Α. Dovizioso 47:14.236 2. M. Marquez +0.249 3. D. Petrucci +10.557 4. A. Iannone +18.845 5. A. Rins +22.982 6. J. Lorenzo +24.464 7. A. Espargaro +28.010 8. J. Zarco +29.475 9. M. Vinales +36.575 10. L. Baz +48.506
Βαθμολογία πρωταθλήματος αναβατών: 1. M. Marquez 244 2. A. Dovizioso 233 3. M. Vinales 203 4. D. Pedrosa 170 5. V. Rossi 168 6. J. Zarco 125 7. J. Lorenzo 116 8. D. Petrucci 111 9. C. Crutchlow 92 10. J. Folger 84
Αναλυτικό ρεπορτάζ από τις Κατατακτήριες 1, 2, 3 και 4 καθώς και από τις Κατατακτήριες 1 και 2 με ένα κλικ, εδώ.