Το MotoGP μετακομίζει για μια back-to-back τριπλέτα αγώνων μακριά από τη γηραιά ήπειρο. Αρχής γενομένης από εκείνον στο Motegi της Ιαπωνίας το προσεχές κιόλας 3ήμερο.
Ύστερα από ένα απαραίτητο για τους αναβάτες και τις ομάδες κενό τριών εβδομάδων, ο δημοφιλής θεσμός του MotoGP επανέρχεται στο προσκήνιο μετά την πραγματοποίηση ενός ακόμα συναρπαστικού αγώνα, του προτελευταίου της φετινής χρονιάς επί ευρωπαϊκού εδάφους, που έγινε το τριήμερο 22, 23 και 24 Σεπτεμβρίου στην Aragon της Ισπανίας (σ.σ.: επί ισπανικού εδάφους, αξίζει να θυμίσουμε, θα λάβει χώρα και η τελευταία για το 2017 αναμέτρηση, και πιο συγκεκριμένα στην πίστα Ricardo Rormo στη Βαλένθια σ’ ένα από τα πιο γνωστά και καταξιωμένα «τερέν» του MotoGP και φυσικά της ιβηρικής χερσονήσου).
Marc Marquez
Σε αγωνιστικό επίπεδο, o Marc Marquez και η Honda δεν άφησαν στην Aragon κανένα περιθώριο στους αμφισβητίες τους, με τον 24χρονο Ισπανό να παίρνει εντός έδρας, παρά το όχι και τόσο «δυνατό» ξεκίνημά του στο πρώτο μισό του αγώνα, ακόμα μια πολύτιμη για τη συνέχεια νίκη –την πέμπτη φετινή και τη δεύτερη συνεχόμενη- που πιθανόν να αποτελέσει και την καθοριστική προκειμένου ο ταλαντούχος αναβάτης της Respol Honda να εξασφαλίσει τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο του στη μεγάλη κατηγορία μέσα σε μόλις πέντε χρόνια συμμετοχής του σε αυτή. Σημειωτέον, με την επίδοση του αυτή ο Marquez κατάφερε να αποσπάσει στους τελευταίους οκτώ αγώνες του θεσμού το έβδομο για τον ίδιο βάθρο. Και αυτό σίγουρα τα λέει όλα. Τόσο για τις αδιαμφισβήτητες οδηγικές ικανότητές του, όσο και για την πρόοδο των Ιαπώνων της Honda στην απόδοση των ηλεκτρονικών της μοτοσικλέτας του στο δεύτερο μισό της φετινής σεζόν. Δεύτερος στη γενική κατάταξη βρήθηκε ο ομόσταβλός του, Dani Pedrosa, ο οποίος κάλλιστα μπορεί να ανακηρυχτεί και ως ο αναβάτης του αγώνα, καθώς στα πρώιμα στάδιά του ήταν αρκετά πίσω, ωστόσο με σταθερά «βήματα» και με περίσσια ταχύτητας και αποφασιστικότητας κατάφερε στη συνέχεια να αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση γράφοντας μάλιστα και τον καλύτερο γύρο της ημέρας.
Dani Pedrosa
Την ισπανική επέλαση στην Aragon ολοκλήρωσε ο Jorge Lorenzo, ο οποίος απεδείχθη ανταγωνιστικός μετά από πολύ καιρό, χωρίς όμως να καταφέρει να αντισταθεί στο αδιαφιλονίκητο προβάδισμα -σε ταχύτητα και σταθερότητα- των δύο εργοστασιακών αναβατών της Honda. Σε κάθε περίπτωση, τα χαμόγελα για τον Lorenzo επέστρεψαν (σ.σ.: ευτυχώς όχι και οι γνώριμες για τους οπαδούς του χειρονομίες-σκέτς στο parc ferme!), μιας και αυτό ήταν το δεύτερο βάθρο του Ισπανού τρεις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή στη μεγάλη κατηγορία για φέτος στη σέλα της GP17, μετά από εκείνο που κατάφερε να αποσπάσει στην ισπανική επίσης πίστα της Jerez τον Μάιο που μας πέρασε. Ως εκ τούτου, το «μεγάλο χαρτί» της Ducati δείχνει και έμπρακτα πλέον να προσαρμόζεται ολοένα και περισσότερο στα γνωρίσματα μιας ιδιαίτερα ανταγωνιστικής και ομοιογενούς πλέον μοτοσυκλέτας, της GP17, την οποία, κακά τα ψέματα, γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα ο ομοσταβλός του, Andrea Dovizioso, o οποίος δυστυχώς δεν κατάφερε στην Aragon να βρει το απαραίτητο «μίγμα» στις ρυθμίσεις της δικής του Ducati. Έτσι, ο πάντοτε συμπαθής, χαμογελαστός και πάντοτε… εργατικός αναβάτης της ιταλικής ομάδας με τα γερμανικά κεφάλαια και την υποστήριξη της Philip Moris, με βελτιωμένο πλέον mentalite σε σχέση με τις περασμένες χρονιές, περιορίστηκε χωρίς να πάρει ρίσκα στην έβδομη θέση, πίσω από τον Aleix Espargaro και την Aprilia του, που αργά αλλά σταθερά αρχίζει να πλησιάζει τους πρωταγωνιστές του θεσμού: τις Honda, Yamaha και Ducati.
Jorge Lorenzo
Πέρα από τη νίκη του Marquez όμως, εξίσου μεγάλη είδηση στην Aragon αποτέλεσε και η απόφαση του «Γιατρού», του Ιταλού εννέα φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Valentino Rossi, να κάνει την επανεμφάνισή του στη σέλα της Yamaha M1, μόλις 24 μέρες μετά τον σοβαρό τραυματισμό του στο δεξί πόδι (βλ. κάταγμα κνήμης και περόνης). Αποτελώντας πρότυπο αθλητή στο σύνολο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπου το πείσμα, η θέληση, η δύναμη του νου, αλλά και η αποφασιστικότητα έχουν τον πρώτο λόγο, ο «GOAT» κατάφερε όχι μόνο απλά να λάβει μέρος στον αγώνα, αλλά εκκινώντας από την τρίτη θέση του grid να κατακτήσει επάξια την πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης. Και μάλιστα, με διαφορά μόλις 5,8 δλ. από τον νικητή και μόλις 0,6 δλ.(!) πίσω από τον συνοδοιπόρο του στη Movistar Yamaha, Maverick Vinales, που σίγουρα θα ήθελε ένα καλύτερο αποτέλεσμα στο συγκεκριμένο αγώνα προκειμένου να μείνει πιο κοντά στους Marquez και Dovizioso, που πλέον έχουν ξεμακρύνει αποκτώντας ένα μικρό, πλην όμως αισθητό, προβάδισμα της τάξης των 12 και 28 βαθμών, αντίστοιχα, στο κυνήγι του τίτλου.
Maverick Vinales
Τι περιμένουμε να δούμε στo Motegi της Ιαπωνίας το προσεχές Σαββατοκύριακο σε μια πίστα όπου η διαχείριση της κατανάλωσης καυσίμου, οι επιταχύνσεις στις εξόδους των στροφών και κυρίως τα «δυνατά» φρένα, διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο; Με τις προβλέψεις να είναι από δύσκολες, έως και αδύνατες, το μόνο δεδομένο που έχει κανείς με σιγουριά στα χέρια του αυτή τη στιγμή είναι ότι φέτος οι δυνητικοί νικητές του 15ου αγώνα του θεσμού είναι τουλάχιστον έξι –για να μην πούμε οκτώ. Εξίσου βέβαιο είναι πως ο Marc Marquez, παρ΄ότι είναι αδύνατο να πανηγυρίσει στην ιδιόκτητη πίστα της ομάδας του το φετινό τίτλο –κάτι που πραγματοποίησε στο εν λόγω τερέν πέρσι αλλά και το 2014 από τη δεύτερη θέση του βάθρου- θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για την κατάκτηση των 25 βαθμών, παρά το γεγονός ότι από το 2013 μέχρι και σήμερα έχει στο ενεργητικό του μια μόλις νίκη στην Ιαπωνία –εκείνη του 2016. Από τη μεριά τους, τόσο ο Andrea Dovizioso, όσο και ο Maverick Vinales, θα επιχειρήσουν με… μανία να φύγουν από το Motegi με το καλύτερο για τους ίδιους αποτέλεσμα, ενώ σίγουρα δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο οι τρεις πρωτοπόροι του πρωταθλήματος να χάσουν πολύτιμους βαθμούς από τους ομόσταβλούς τους –Pedrosa, Lorenzo, Rossi- που από με τη μεριά τους θα πιέσουν για το καλύτερο. Και όλα αυτά, σε έναν αγώνα και θεσμό, εν γένει, χωρίς πρώτους και δεύτερους αναβάτες, χωρίς εντολές από τα pit ή παρασκηνιακές συμφωνίες «κυρίων»…
Valentino Rossi
Το σίγουρο είναι πως και αυτός ο αγώνας, που δυστυχώς μεταδίδεται στη χώρα μας ζωντανά… δύσκολες για την παρακολούθησή του ώρες, θα μας προσφέρει για μια ακόμα φορά έντονες συγκινήσεις. Πολλώ δε μάλλον με δεδομένες τις μέχρι και αυτή τη στιγμή προβλέψεις της μετεωρολογικής υπηρεσίας, η οποία μιλά όχι μόνο για χαμηλές θερμοκρασίες και βροχή, αλλά και για νεφώσεις που θέτουν εν αμφιβόλω την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα. Όπως και να ΄χει, δείτε πότε και σε ποια συχνότητα μπορείτε να δείτε τις Ελεύθερες Δοκιμές 1, 2, 3 και 4, τις Κατατακτήριες 1 και 2, το Warm-up και φυσικά τον Αγώνα την Κυριακή το πρωί, σύμφωνα με το πρόγραμμα ζωντανών μεταδόσεων που έδωσε στη δημοσιότητα η CosmoteTV, που για μια ακόμα μια χρονιά φέρνει στις τηλεοπτικές μας οθόνες τον πιο συναρπαστικό ίσως παγκόσμιο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού._Χ.Α.
Παρασκευή 13/10: 03:50 Ελεύθερες Δοκιμές 1 (sport5HD), 08:00 Ελεύθερες Δοκιμές 2 (sport5HD)
Σάββατο 14/10: 03:50 Ελεύθερες Δοκιμές 3 (sport5HD), 07:25 Ελεύθερες Δοκιμές 4 (sport5HD), 08:05 Κατατακτήριες 1+2 (sport5HD)
Κυριακή 15/10: 03:35 Warm-up (sport5HD), 07:30 Αγώνας (sport5HD)
Twin Ring Motegi