X
Αγώνες

MotoGP: Καταλονία – Q2: Ο Marquez στην pole

Ο Marquez παίρνει εντός έδρας την τρίτη pole position της χρονιάς μέσα σε βαρύ κλίμα ύστερα από το θανατηφόρο ατύχημα του Luis Salom εχθές στις «Ελεύθερες Δοκιμές 2» της κατηγορίας Moto2.

Μαύρη μέρα η χθεσινή για τον κόσμο των δύο τροχών, καθώς ο Luis Salom έχασε τη ζωή του ύστερα από σφοδρή πτώση που είχε στη στροφή 12. Παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες του επιτελείου της πίστας του Montmelo, αμέσως μετά το ατυχές συμβάν, αλλά και εκείνες των γιατρών στο νοσοκομείο General de Catalunia στο οποίο διεκομίστει ο αναβάτης της SAG Team, λίγο πριν τις 6 το απόγευμα του Σαββάτου, ο 24χρονος Ισπανός απεβίωσε υποκύπτοντας στα τραύματα του… Για λόγους ασφαλείας, με τη σύμφωνη γνώμη της οικογένειας του εκλιπόντος, οι οργανωτές, σε συνεργασία με τους αναβάτες, αποφάσισαν για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο όλες οι κατηγορίες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Μοτοσικλετών να χρησιμοποιήσουν τη διαμόρφωση της πίστας από την οποία «περνούν» τα μονοθέσια της F1, στην οποία η συγκεκριμένη γρήγορη δεξιά στροφή παρακάμπτεται από ένα αργό «S».

Αξίζει να αναφέρουμε πως χθες, ο Valentino Rossi ήταν ο πρώτος ο οποίος είχε σταθεί με δηλώσεις του στις «περίεργες συνθήκες» του θανατηφόρου ατυχήματος τοu Luis Salom. Σήμερα, την άποψη του εννέα φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, φαίνεται να συμμερίζονται και οι οργανωτές του θεσμού, με τον Carmelo Ezpeleta, τον CEO της Dorna, να δηλώνει χαρακτηριστικά: «Κάτι συνέβη. Δεν ξέρουμε ακόμα τι. Το σημείο που έπεσε ο Luis είναι εντελώς εκτός γραμμών. Μελετάμε την τηλεμετρία, τη μοτοσικλέτα και πολλά ακόμα πράγματα», αφήνοντας ξεκάθαρα να εννοηθεί πως το συμβάν μπορεί να οφείλεται σε μηχανική βλάβη και όχι σε οδηγικό σφάλμα του άτυχου Luis…

Σε ότι αφορά στα δρόμενα της ημέρας στο Q2, η απόφαση να χρησιμοποιηθεί η πίστα της F1, ανέτρεψε σε αγωνιστικό επίπεδο την «ισορροπία δυνάμεων», καθώς, όπως απεδείχθη, οι Yamaha Μ1 των Lorenzo και Rossi έχασαν το διαφαινόμενο από τις «Ελεύθερες Δοκιμές 1» πλεονέκτημά τους. Σε αντίθεση, οι μοτοσικλέτες της HRC φάνηκαν να «κερδίζουν» από την εν λόγω εξέλιξη, κάτι που περίτρανα απέδειξαν οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες της Repsol Honda. Πιο συγκεκριμένα, παρά τις… φιλότιμες προσπάθειες του περσινού Παγκόσμιου Πρωταθλητή (Jorge Lorenzo), ο Marc Marquez ουσιαστικά δεν απειλήθηκε από κανέναν, όχι μόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά και στις Ελεύθερες 3&4, «γράφοντας» εύκολα τον καλύτερο χρόνο (1.43:589). Πίσω του, ο αναβάτης της Movistar Yamaha με αρκετή δυσκολία και με εμφανή προβλήματα στην πέδηση της M1 στο «κλειστό» και τελευταίο κομμάτι της πίστας, κατάφερε να καταταγεί δεύτερος, εμπρός από τον «δυνατό» και δεύτερο αναβάτη του HRC, Dani Pedrosa, που ακολουθεί στην κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών. Η τέταρτη θέση στη σχάρα εκκίνησης του αυριανού αγώνα, προς έκπληξη όλων, πέρασε στα χέρια του Hector Babera, ο οποίος κατάφερε λίγα λεπτά πριν να προκριθεί στο… όριο από το Q1 στο Q2. Αυτή, μάλιστα, ήταν η καλύτερη επίδοση του 29χρονου Ισπανού αναβάτη της Avintia Racing μετά την έκτη θέση του στην αφετηρία του Ιταλικού GP το 2012.

Μόλις 2 χιλιοστά του δλ. πίσω του συναντάμε τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Valentino Rossi, ο οποίος, όπως και ο ομόσταυλός του, τα βρήκαν… σκούρα με τη νέα διαμόρφωση της πίστας. Τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης 10άδας του grid κατέλαβαν κατά σειρά οι Maverick Viñales (Team Suzuki Ecstar), Cal Crutchlow (LCR Honda), Andrea Iannone (Ducati Team), Danilo Petrucci (Octo Pramac Yakhnich) και Andrea Dovizioso (Ducati Team)._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!