top icon
Αγώνες

MotoGP: Η φρικτή πρόσφυση, η απαραίτητη υπομονή και τα τρία δέκατα του δευτερολέπτου

Με την Ducati να δείχνει παντοδύναμη και φέτος ήδη από τις επίσημες δοκιμές, οι Ιάπωνες κατασκευαστές πασχίζουν στο MotoGP να βρουν τον δρόμο τους – όπως και ο Marc Marquez τον δικό του στη σέλα της GP23.

Με μόλις δύο εβδομάδες να απομένουν για το εναρκτήριο λάκτισμα της φετινής χρονιάς στο MotoGP, όλα δείχνουν ότι η Ducati θα είναι ο κατασκευαστής που θα πρέπει όλοι οι υπόλοιποι να νικήσουν. Κάτι που, με εξαίρεση τις… ευρωπαϊκές Aprilia και KTM, φαντάζει προς ώρας δύσκολο, αν όχι ακατόρθωτο. Και ειδικότερα για τις Yamaha και Honda.

MotoGP - Francesco Bagnaia

Στην περίπτωση της πρώτης, παρά τα βήματα προόδου με τον νέο κινητήρα της M1 που εξέλιξε ο Luca Marmorini, η κατάσταση που επικρατεί όσον αφορά τη συνολική απόδοση της μοτοσικλέτας δεν εμπνέει αισιοδοξία, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2021, Fabio Quartararo, να σημειώνει μόλις τον 14ο χρόνο στο Losail του Κατάρ στις δεύτερες και τελευταίες για το 2024 επίσημες δοκιμές του θιάσου του MotoGP.

«Η πρόσφυση είναι φρικτή. Είναι η ίδια με πριν. Όταν βάζουμε νέο πίσω ελαστικό, ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία αλλαγή. Η διαφορά σε χρόνο με ένα καινούργιο μεσαίο ελαστικό είναι μόλις δύο δέκατα σε σχέση με ένα μεταχειρισμένο με 11 γύρους. Αυτό είναι απαράδεκτο. Πρέπει να βρούμε πως να βελτιώσουμε τον χρόνο μας στον έναν γύρο, γιατί είμαστε πολύ μακριά», δήλωσε ο Fabio Quartararo, προσθέτοντας:

«Ξέρω ότι ο ρυθμός αγώνα δεν είναι κακός. Αλλά αν ξεκινάς τον αγώνα από την 12η, την 13η και 14η θέση, δεν περιμένεις ότι θα μπορείς να παλεύεις για μια θέση στο βάθρο».

Fabio Quartararo - MotoGP

Fabio Quartararo – Monster Energy Yamaha MotoGP Team

Η κατάσταση, αν και βελτιωμένη σε σχέση με το 2023, δεν φαντάζει καλύτερη στις τάξεις της Honda, η οποία παρουσίασε για το 2024 μια εντελώς νέα εκδοχή της RC213V.

«Φαίνεται ότι είμαστε ακόμα μακριά, αλλά η αίσθηση στη μοτοσυκλέτα έχει βελτιωθεί. Έτσι, είμαι ικανοποιημένος, από τη μία πλευρά, αλλά σίγουρα η διαφορά από τους υπόλοιπους είναι πραγματικά τεράστια, ειδικά με νέα ελαστικά, τα οποία δεν μπορούμε ακόμα να αξιοποιήσουμε», είπε χαρακτηριστικά ο Luca Marini, προσθέτοντας με τη σειρά του:

«Δεν περίμενα τόσο μεγάλη βελτίωση από τους άλλους. Οι χρόνοι που έκαναν εδώ [στο Κατάρ] και επίσης στη Sepang ήταν απίστευτοι. Το HRC θα πρέπει να επιδείξει υπομονή».

Luca Marini - MotoGP

Luca Marini – Repsol Honda

MotoGP: Ο Marc Marquez καραδοκεί

Με τη σειρά του, ο Marc Marquez συνεχίζει την προσαρμογή του στην GP23 της Ducati έχοντας πλέον στο ενεργητικό του 322 γύρους στη σέλα της ιταλικής μοτοσικλέτας. Ωστόσο, το πόσο ανταγωνιστικός θα αποδειχθεί στα 21 GP και Sprint της φετινής χρονιάς, μένει να αποδειχθεί. Μολαταύτα, όπως ο ίδιος δηλώνει, αυτό που αναζητά αυτή τη στιγμή είναι τα πολυπόθητα τρία δέκατα του δευτερολέπτου στον έναν γύρο.

«Είμαι δύο, τρία δέκατα, ακόμη και τέσσερα μερικές φορές, πίσω από τους κορυφαίους. Και τώρα πρέπει να καταλάβω πώς να κλείσω την ψαλίδα αυτή. Πάντα στους αγώνες λέμε ότι τα τελευταία τρία δέκατα είναι τα πιο δύσκολα» και αυτά τώρα πρέπει να βρω», δήλωσε ο Marc Marquez, και προσέθεσε:

«Ακόμα υπάρχουν τρεις, τέσσερις, πέντε αναβάτες πιο γρήγοροι από εμένα. Ειδικά οι Martin, Bagnaia και Bastianini. Είναι πιο γρήγοροι. Για να δούμε όμως. Στο Κατάρ ήμουν πιο κοντά απ’ ότι στη Μαλαισία, οπότε βήμα προς βήμα πρέπει να κατανοήσουμε τον τρόπο ώστε να μάθω από αυτούς τους αναβάτες».

Marc Marquez - MotoGP_01

Marc Marquez – Gresini Racing

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ