Η μεταγραφή του Marc Marquez στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati από το 2025 έφερε κύμα αποχωρήσεων -που όπως όλα δείχνουν δεν θα περιοριστεί στους αναβάτες της ευρύτερης οικογένειάς της.
Με την μεταγραφική περίοδο να βρίσκεται στο απόγειό της τις τελευταίες εβδομάδες, η μεγάλη είδηση των πρόσφατων ημερών, αν μη τι άλλο, ήταν η απόφαση της Ducati να φέρει στους κόλπους της εργοστασιακής ομάδας για το 2025 και το 2026 τον Marc Marquez, ο οποίος θα έχει στο διπλανό γκαράζ της ιταλικής ομάδας των δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Francesco Bagnaia.
Αυτή η απόφαση είναι προφανές ότι απογοήτευσε πολλούς από τους νυν αναβάτες της ευρύτερης οικογένειας της Ducati. Με πρώτο και καλύτερο, τον Jorge Martin, τον επικεφαλής μέχρι τώρα στο Πρωτάθλημα Αναβατών του 2024, ο οποίος γνωρίζοντας ότι δεν θα πάρει το πολυπόθητο «εισιτήριο» για τους «κόκκινους» έριξε μαύρη πέτρα πίσω του (βλ. Prima Pramac) και «αυτομόλησε» στην αγκαλιά της Aprilia, συνάπτοντας ένα πολυετές συμβόλαιο συνεργασίας με την ομάδα από το Noale.
Αντίστοιχη ήταν και η κίνηση του νυν ομόσταβλου του Francesco Bagnaia, Enea Bastianini. Ο Ιταλός, με μόλις δύο χρόνια στη σέλα της Desmosedici GP της εργοστασιακής ομάδας, αφού έχασε την θέση του στην Ducati Leonovo Team, έκανε και αυτός το μεγάλο βήμα εκτός των κόλπων της Ducati υπογράφοντας με τη σειρά του συμβόλαιο με την Tech3, που από του χρόνου μετονομάζεται σε Red Bull KTM Tech3.
Το… κακό τρίτωσε πριν λίγα 24ωρα όταν ένα ακόμα από τα μεγάλα αστέρια του Borgo Panigale πήρε την απόφαση να γυρίσει και αυτό την πλάτη του στην Ducati. Ο λόγος για τον Marco Bezzecchi -o τρίτος στη γενική κατάταξη του πρωταθλήματος πέρσι- ο οποίος πήδηξε από το καράβι της Ducati και το σίγουρο για τον ίδιο λιμάνι της Pertamina Enduro VR46, ταξιδεύοντας και αυτός προς την εργοστασιακή ομάδα της Aprilia, δίπλα στον Jorge Martin.
Όπως εύστοχα παρατήρησε ο Aleix Espargaro λίγο πριν το άνοιγμα της αγωνιστικής αυλαίας στο Assen, η συμφωνία της εργοστασιακής ομάδας της Ducati με τον Marc Marquez «έφερε στην αγκαλιά των ανταγωνιστών της» τρεις από τους καλύτερους σήμερα αναβάτες του grid.
Και όπως όλα δείχνουν, το κύμα… φυγής δεν θα περιοριστεί στους αναβάτες, καθώς πολύ σύντομα (ενδεχομένως μέσα στις προσεχείς ώρες ή ημέρες), η Prima Pramac, η εδώ και χρόνια δορυφορική ομάδα της Ducati, είναι έτοιμη να ανακοινώσει ότι από το νέο έτος θα χρησιμοποιεί τις μοτοσικλέτες της Yamaha, η οποία εναγωνίως ψάχνει να προσθέσει στο MotoGP δύο ακόμα μοτοσικλέτες της.
Και κάπως έτσι, η Ducati θα μείνει με δύο μόλις δυνατούς αναβάτες και έξι στο σύνολο μοτοσικλέτες στο grid του 2025: δύο για την εργοστασιακή ομάδα, δύο για Gresini Racing (η οποία έχει ήδη εξασφαλίσει και επίσημα το συμβόλαιό της με το Borgo Panigale) και δύο για την Pertamina Enduro VR46 Racing Team του Valentino Rosso, που έτσι θα προαχθεί ως η επίσημη δορυφορική ομάδα του ιταλικού εργοστασίου. Εκτός κι αν την τελευταία στιγμή οι στενές σχέσεις του «Γιατρού» με την Yamaha φέρουν μια ακόμα ανατροπή.