Η Ducati είχε για μια ακόμα φορά μια εξαιρετικά επιτυχημένη χρονιά στο MotoGP κατά την οποία κατέρριψε σημαντικά ρεκόρ.
Το 2024 θα μείνει αξέχαστο στους φίλους του MotoGP και στους απανταχού Ducatisti για αρκετούς λόγους. Δεν είναι μόνο ο πρώτος τίτλος του Jorge Martin στο MotoGP και οι παρθενικές νίκες του Marc Marquez με τα «χρώματα» της Ducati, αλλά και οι 11 φορές που ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στα GP ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Francesco Bagnaia που έγραψαν ιστορία για λογαριασμό της εταιρείας από το Borgo Panigale τη χρονιά αυτή.
Με αντικειμενικά κριτήρια, πόσο καλά τα πήγε άραγε η Ducati; Με τον Francesco Bagnaia να κερδίζει το στέμμα στο MotoGP το 2022 και το 2023, ο Ιταλός αναβάτης και η Ducati «μπήκαν» στο 2024 ως τα αδιαφιλονίκητα φαβορί για τους τίτλους. Θα μπορούσαν όμως να βελτιώσουν μια μοτοσικλέτα που ήδη έμοιαζε να αποτελεί το τέλειο πακέτο; Όπως ανακάλυψαν οι αναβάτες με τις περσινές GP23 στις τάξεις των VR46 Racing Team και Gresini, συμπεριλαμβανομένου του οκτώ φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Marc Marquez, η απάντηση ήταν ένα ηχηρό «ναι».
Έτσι, ο μόνος άλλος κατασκευαστής που κέρδισε ένα GP το 2024 ήταν η Aprilia όταν ο Maverick Viñales έκλεψε την παράσταση στο Austin του Τέξας. Η KTM, από τη μεριά της, ήταν στο… παιχνίδι, και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις, με τον Pedro Acosta. Ωστόσο, η Ducati, στα χέρια των Jorge Martin, Francesco Bagnaia, Marc Marquez και Enea Bastianini, αποδείχθηκε πολύ πιο δυνατή απ’ όλους.
Ας δούμε λοιπόν μερικούς αριθμούς που αποδεικνύουν την κυριαρχία της Ducati στο MotoGP το 2024.
19
Όπως αναφέραμε λίγο παραπάνω, μόνο ο Maverick Vinales και η Aprilia κατάφεραν να «σπάσουν» την κυριαρχία της Ducati, η οποία το 2024 κατάφερε να κερδίσει στα 19 από τα 20 GP που πραγματοποιήθηκαν. Από αυτές τις νίκες, τις περισσότερες (11) απέσπασε ο Francesco Bagnaia.
53
Μόνο δύο από τους οκτώ αναβάτες της Ducati δεν κατάφεραν να ανέβουν στα κυριακάτικα βάθρα το 2024: ο λόγος για τους Franco Morbidelli και Fabio Di Giannantonio, με τον τελευταίο να χάνει τα δύο τελευταία GP εξαιτίας ενός τραυματισμού του. Οι Jorge Martin, Francesco Bagnaia, Marc Marquez και Enea Bastianini, μαζί με τον Alex Marquez από τα στρατόπεδο της Gresini και τον πρώην -πλέον- αναβάτη της VR46 Racing Team Marco Bezzecchi, απέσπασαν από ένα τουλάχιστον βάθρο ο καθένας – και συνολικά 59. Επιπλέον, σε κάθε GP τουλάχιστον ένας από τους Martin, Bagnaia, Marc Marquez και Bastianini βρέθηκε στο βάθρο στα κυριακάτικά GP του 2024.
17
Αντί να μετρήσει κανείς τα «1-2» που πέτυχε η Ducati το 2024, πολύ πιο εύκολο είναι να υπολογίσει τα GP στα οποία η ιταλική εταιρεία… δεν κατάφερε να κατακτήσει τις δύο πρώτες θέσεις. Στον πρώτο αγώνα στο Κατάρ, ο Brad Binder απέσπασε την δεύτερη θέση, πίσω από τον Francesco Bagnaia. Στο GP ΗΠΑ, όπως προαναφέραμε, o Maverick Vinales πήρε την νίκη, εμπρός από τον Pedro Acosta, ενώ στην Ινδονησία ο Ισπανός της Gas Gas τερμάτισε δεύτερος, πίσω από τον Jorge Martin.
14
Η Ducati κατάφερε να κάνει το lockout, με τους αναβάτες της να καταλαμβάνουν και τις τρεις θέσεις του βάθρου σε 14 στο σύνολο GP. Εκτός από τις προαναφερθείσες περιπτώσεις, σε τρία ακόμα GP η Ducati δεν κατάφερε να γράψει το «1-2-3». Και συγκεκριμένα, ελέω… Pedro Acosta, στο Portimao της Πορτογαλίας, στην Αραγονία της Ισπανίας και στο Buriram της Ταϊλάνδης.
66
Τόσα είναι τα διαδοχικά GP στα οποία η Ducati έχει στο βάθρο τουλάχιστον έναν αναβάτη της.
80
Τόσα είναι τα συνεχόμενα GP στα οποία η Ducati έχει τουλάχιστον μια μοτοσικλέτα της στην πρώτη γραμμή της σχάρας εκκίνησης.
3 + 5
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Ducati κέρδισε για τρίτη σερί χρονιά το Πρωτάθλημα Αναβατών και για πέμπτη εκείνο των Κατασκευαστών – και έκτη συνολικά στο MotoGP.