Με τους απόλυτους χρόνους να έχουν ελάχιστη σημασία, ολοκληρώθηκαν χθες στο Montmelo της Βαρκελώνης οι πρώτες επίσημες δοκιμές ομάδων και αναβατών εν όψει της επερχόμενης αγωνιστικής σεζόν του MotoGP. Ιδού τα πρώτα συμπεράσματα.
Τόσο οι αναβάτες όσο και οι ομάδες του MotoGP ολοκλήρωσαν χθες τις μονοήμερες δοκιμές στο Montmelo της Βαρκελώνης, δύο μόλις 24ώρα μετά το πέρας του Solidarity GP της περασμένης Κυριακής που είδε τον Jorge Martin να στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής για το 2024.
Αν μη τι άλλο, πολλές και, τηρουμένων των αναλογιών, σημαντικές ήταν οι ειδήσεις που προέκυψαν μετά το πέρας των δοκιμών. Ο Jorge Martin, κατ’ αρχήν, ήταν αυτός που δικαίως συγκέντρωσε πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στη σέλα της RS-GP, όπως ακριβώς συνέβη και με τον νέο ομόσταβλό του, Marco Bezzecchi, ο οποίος εγκατέλειψε και αυτός τις τάξεις της Ducati και της VR46 Racing Team για τα… μάτια τις ιταλικής επίσης Aprilia.
Ο Ισπανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής ξεκίνησε την ημέρα δοκιμάζοντας αρχικά την μοτοσικλέτα του 2024 πριν «περάσει» στην πρωτότυπη εκδοχή του 2025, στην οποία και αξιολόγησε ένα πλήθος από διαφορετικά αεροδυναμικά πακέτα, όπως και ο Marco Bezzecchi. Δυστυχώς, αμφότεροι οι αναβάτες δεν έκαναν δηλώσεις, καθώς εξακολουθούν να δεσμεύονται έως το τέλος του 2024 από τα τρέχοντα συμβόλαιά τους με τη Ducati. Ωστόσο, τόσο εντός όσο και εκτός των pit, τα χαμόγελα δεν έλειψαν.
Το ενδιαφέρον όλων επικεντρώθηκε επίσης στην πρεμιέρα του Marc Marquez στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati. Ο Ισπανός, έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη μεγάλη κατηγορία, οδήγησε ως επί το πλείστον την «υβριδική» GP25, βαμμένη για την περίσταση σε ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό κόκκινο χρώμα από την οποία απουσίασαν τα λογότυπα πολλών χορηγών. Σε δηλώσεις του, ο Marc Marquez δήλωσε πως η νέα μοτοσικλέτα είναι «ευκολοδήγητη», με ακόμα πιο υψηλές δυνατότητες σε σχέση με το φετινό του «όπλο», την Desmocedici GP23, και πως οι παρατηρήσεις του σχετικά με την απόδοση της GP25 συμπίπτουν σε μεγάλο βαθμό με εκείνες του νέου του ομόσταβλού του στα γκαράζ των «κόκκινων».
Από τη μεριά του, ο Francesco Bagnaia, πλέον με το νούμερο #63 στη λευκή για την περίσταση GP25, αξιολόγησε τα νέα «καλούδια» της Ducati, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου πλαισίου και ενός ακόμα πιο δυνατού V4 κινητήρα – ο οποίος εγκαταστάθηκε, για λόγους σύγκρισης, και στη φετινή Desmocedici.
Στο στρατόπεδο της KTM, όλοι έστρεψαν την προσοχή του στο ντεμπούτο του Pedro Acosta –ο οποίος επιστρέφει στον αριθμό #37- στην εργοστασιακή ομάδα του αυστριακού εργοστασίου. Ο Ισπανός, όπως και ο Brad Binder, δοκίμασαν μια σειρά από νέες εξελίξεις στην RC16, κυρίως στον τομέα της αεροδυναμικής και του πλαισίου.
Στην ομογάλακτη Tech3, που πλέον θα φέρει το branding της KTM, μαζί με την χορηγία της Red Bull, τα φλας της δημοσιότητας επικεντρώθηκαν στην πρεμιέρα στην ομάδα και στη μοτοσικλέτα των Enea Bastianini και Maverick Vinales. Ο τελευταίος δήλωσε πως η RC16 έχει καλύτερη έξοδο στις στροφές σε σχέση με την RS-GP που οδηγούσε μέχρι πρόσφατα, ενώ τόνισε ότι η αυστριακή μοτοσικλέτα δείχνει πιο «ελαφριά» και ευκολοδήγητη.
Στην Prima Pramac, που πλέον θα χρησιμοποιεί τις εργοστασιακές μοτοσικλέτες της Yamaha, οι Jack Miller και Miguel Oliveira έκαναν τα πρώτα τους χιλιόμετρα με την M1, χωρίς ωστόσο να προβούν σε δηλώσεις μετά το πέρας των δοκιμών.
Στην εργοστασιακή δε ομάδα της Yamaha, τα χαμόγελα… περίσσευαν, καθώς τόσο ο Fabio Quartararo όσο και ο Alex Rins έμειναν ικανοποιημένοι από την απόδοση της M1, τόσο στον τομέα του κινητήρα όσο και σε εκείνον του πλαισίου της ιαπωνικής μοτοσικλέτας.
Βήματα προόδου κατέγραψε και η Honda, η οποία διατηρεί στο ρόστερ της και για το 2025 τους Luca Marini και Joan Mir, ενώ στο έμψυχο δυναμικό της εντάσσεται από φέτος ως επίσημος δοκιμαστής της ομάδας, ο Aleix Espargaro.
Από εκεί και πέρα, με ενδιαφέρον και δίχως μεγάλα απρόοπτα εξελίχθηκαν στο Montmelo οι δοκιμές για τον Franco Morbidelli στην VR46 Racing Team, αλλά και για τον επίσημο δοκιμαστή της Ducati, Michele Pirro, ο οποίος αντικατάστησε για μια ακόμα φορά τον τραυματία Fabio di Giannantonio.
Τέλος, το πρώτο επίσημο τεστ εν όψει 2025 εκτυλίχθηκε σύμφωνα με τις προσδοκίες όλων και για τους τρεις rookie αναβάτες του θεσμού: τον Fermin Aldeguer, που από το 2025 θα έχει δίπλα του στα γκαράζ της Gresini Racing τον Alex Marquez, τον Ai Ogura, ο οποίος θα πλαισιώσει με την μοτοσικλέτα της Aprlia τον Raul Fernandez στην Trackhouse MotoGP Team και τον Somkiat Chantra, που με τη σειρά του θα ενταχθεί στους κόλπους της LCR Honda – στην οποία παραμένει ο Johann Zarco.