top icon
Αγώνες

MotoGP: H Yamaha ρίχνει φως στον «σπασμένο» κινητήρα του Rossi

Η ιαπωνική εταιρεία αναφέρει σε σχετική της δήλωση πως ένα πρόβλημα στα ηλεκτρονικά συστήματα που ελέγχουν τον περιοριστή στροφών, είχε ως αποτέλεσμα την υπέρβαση του ορίου περιστροφής σε συγκεκριμένο σημείο της πίστας του Mugello, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα το «σφάλμα» αυτό να προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά σε ζωτικά σημεία του κινητήρα.

Ο Kouji Tsuya, ο τεχνικός προϊστάμενος της Yamaha YZR-M1, αναφέρει χαρακτηριστικά στην επίσημη δήλωσή του: «Ύστερα από τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε στο Mugello, οι δύο κινητήρες [θυμίζουμε πως παρόμοιο πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Jorge Lorenzo λίγες ώρες πριν με τη δική του M1] επέστρεψαν στην YMC για έλεγχο. Μετά την ολοκλήρωσή του και τη μελέτη της τηλεμετρίας αλλά και των σχετικών συστημάτων, βρήκαμε το πρόβλημα. Οι βλάβες προκλήθηκαν από ένα ηλεκτρονικό θέμα που σχετίζεται με τον κόφτη, κάτι που τελικά οδήγησε σε ζημιές στις βαλβίδας και το πιστόνι. Η αιτία τόσο για τον αστοχία του κινητήρα του Jorge, όσο και εκείνου του Valentino, είναι η ίδια. Για να είμαι σαφής , δεν υπήρχε ούτε ένα στοιχείο του κινητήρα, ούτε μια διαρθρωτική αδυναμία του, παρά ένα ηλεκτρονικής φύσεως πρόβλημα».

Ο Ιάπωνας, στη συνέχεια της δήλωσης του, ξεδίπλωσε το σύνολο του σκεπτικού της ομάδας γύρω από το όλο θέμα, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Στον κινητήρα του Valentino, η ζημιά προήλθε από υπερστροφία, η οποία συνέβη όταν η μοτοσικλέτα του περνούσε με τέρμα γκάζι πάνω από μια ανωμαλία-σαμαράκι που βρίσκεται στο τέλος της ευθείας της πίστας. Δεν είχαμε κάποια ξεχωριστή χαρτογράφηση για το Mugello, καθώς χρησιμοποιήσαμε την συνηθισμένη. Οι κινητήρες δεν είχαν κανένα απολύτως πρόβλημα, ωστόσο δεν μπορούσαμε να ξέρουμε τη διαφορετική συμπεριφορά της ενιαίας ECU, η οποία προκάλεσε στον περιοριστή στροφών να λειτουργήσει με έναν διαφορετικό τρόπο σε σχέση με την περσινή χρονιά. Εμείς ρυθμίσαμε τον κόφτη χρησιμοποιώντας τα περσινά δεδομένα. Ο κινητήρας του Valentino ήταν ο πιο φρέσκος από τους τρεις που έχουμε σφραγίσει και χρησιμοποιήσει για φέτος, οπότε μετά το πρόβλημα στον Jorge στο ζέσταμα, δεν είχαμε λόγο να τον αντικαταστήσουμε. Επίσης, δεν μπορούσαμε σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα να εντοπίσουμε το πρόβλημα στα ηλεκτρονικά. Από αυτό το συμβάν, μάθαμε όμως. Και έτσι, για τον αγώνα της Καταλονίας, ρυθμίσαμε εκ νέου τον περιοριστή στροφών. Προληπτικά, πάντως, οι άλλοι κινητήρες που έχουν ήδη φορεθεί στις μοτοσικλέτες των αναβατών μας, θα χρησιμοποιηθούν στις ελεύθερες δοκιμές μέχρι να κλείσει ο κύκλος ζωής τους. Είμαστε σίγουροι ότι αυτό που συνέβη στο Mugello, δεν θα επαναληφθεί».

Οι σκέψεις του Rossi…                                                                          

Σήμερα, στα πλαίσια της καθιερωμένης συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ώρες εν όψει του αγωνιστικού 3ημέρου που «ανοίγει» αύριο στη Βαρκελώνη, ο Valentino Rossi, ερωτηθείς αν ανησυχεί για τον αγώνα της Κυριακής, δήλωσε:

«Το Mugello ήταν πάντα ιδιαίτερο χάρη στο άλμα στο τέλος της ευθείας, όπου ο κινητήρας λειτουργεί με πολλές στροφές. Φαίνεται, πως ο περιοριστής στροφών δεν είναι τόσο ακριβής όπως πέρσι και με το πήδημα, οι στροφές ίσως να ανέβηκαν αρκετά ψηλά σπάζοντας τον κινητήρα. Πιστεύω και ελπίζω ότι δεν θα συμβεί ξανά για τα υπόλοιπο της χρονιάς. Μπορεί ωστόσο να χάσουμε κάποιες στροφές. Ίσως. Δεν είμαι σίγουρος. Πιστεύω πως η απόδοση θα είναι η ίδια».

Αστειευόμενος(;), ο «Γιατρός», έκλεισε τις δηλώσεις του στην επίσημη συνέντευξη Τύπου στην Καταλονία, λέγοντας:

«Στους αγώνες, όταν σπάει ένας κινητήρας, φταίνε πάντα ή τα ηλεκτρονικά ή ένα εξάρτημα αξίας ενός δολαρίου»!_Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ