Με λιγότερο από δύο εβδομάδες να υπολείπονται για την «επανέναρξη» του MotoGP, ας δούμε ποιο είναι το υφιστάμενο status quo αναφορικά με τους αναβάτες έχουν ήδη εξασφαλίζει συμβόλαιο για το 2025 και ποιες θέσεις απομένουν να καλυφθούν.
Η μεταγραφική περίοδος στο MotoGP εν όψει 2025 ξεκίνησε φέτος αρκετά νωρίς, με τον Fabio Quartararo να ανοίγει το χορό τον Απρίλιο που μας πέρασε ανανεώνοντας το συμβόλαιό του με την Yamaha για το 2025 αλλά και για το 2026.
Ωστόσο, η μεγάλη είδηση εν όψει 2025 ήταν η πρόσφατη απόφαση της Ducati να… εγκαταλείψει τους Jorge Martin και Enea Bastianini επιλέγοντας για τη δεύτερη θέση στα γκαράζ της εργοστασιακής ομάδας, τόσο για το 2025 όσο και για το 2026, τον Marc Marquez, ο οποίος θα έχει δίπλα του τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή στο MotoGP. Francesco Bagnaia, που από νωρίς εξασφάλισε με τους «κόκκινους» το δικό του διετές συμβόλαιο.
Αυτή η απόφαση ώθησε τον Jorge Martin να μεταπηδήσει στην Aprilia, στη θέση του Aleix Espargaro, ο οποίος στο τέλος του 2024 εγκαταλείπει την ενεργό δράση. Την ίδια στιγμή, και με δεδομένη την ειλημμένη απόφαση την KTM να «κλειδώσει» στην εργοστασιακή της ομάδα τον Pedro Acosta, δίπλα στον Brad Binder, η… θυγατρική της Tech 3, που από του χρόνου θα φέρει τα χρώματα των KTM και Red Bull, έφερε με μια κίνηση ματ στις τάξεις της τους Enea Bastianini και Maverick Vinales.
Με «κλειδωμένες» τις δύο θέσεις στην Ducati Lenovo Team και τις τέσσερις στις KTM/KTM Tech 3, η Repsol Honda αναμένεται να διατηρήσει στους κόλπους της τον Joan Mir για δύο ακόμα χρόνια – ο Luca Marini έχει ήδη συμβόλαιο με τους Ιάπωνες και την Repsol Honda μέχρι και τα τέλη του 2025, όπως και ο Johann Zarco με την «δορυφορική» LCR Honda.
Το κλειδί για τις επόμενες μεταγραφικές κινήσεις κρατά η Pramac, η οποία, όπως όλα μαρτυρούν, από του χρόνου θα χρησιμοποιεί τις μοτοσικλέτες της Yamaha.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Fabio di Giannantonio είναι ο ένας από τους υποψήφιους αναβάτης της «νέας» Pramac Yamaha, καθώς ο Ιταλός δείχνει έτοιμος να εγκαταλείψει τις τάξεις της Pertamina Enduro VR46 Racing Team. Αντίστοιχες είναι και οι διαθέσεις του Marco Bezzecchi, ο οποίος έχει αναπτύξει έντονο… φλερτ με την Aprilia προκειμένου να καταλάβει τη δεύτερη εργοστασιακή μοτοσικλέτα της ιταλικής ομάδας που μέχρι τώρα κατέχει ο Maverick Vinales.
H «μετακίνηση» της Pramac στο ιαπωνικό στρατόπεδο, εφόσον τελικά επιβεβαιωθεί, θα φέρει σε ακόμα πιο πλεονεκτική θέση την ομάδα του Valentino Rossi, καθώς αυτή θα καταστεί αυτόματα η επίσημη δορυφορική ομάδα της Ducati «υποδεχόμενη» στα γκαράζ της τις Desmosedici τελευταίας γενιάς. Έτσι, εφόσον οι Marco Bezzecchi και Fabio di Giannantonio μετακινηθούν στις Aprilia και Pramac Yamaha, τη μια από τις δύο θέσεις είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα καταλάβει ο προερχόμενος από την Moto2 Fermin Aldeguer, ο οποίος έχει υπογράψει πολυετές συμβόλαιο με την Ducati Corse – η δεύτερη θέση στα γκαράζ της ομάδας είναι πολύ πιθανό να καταληφθεί από τον Franco Morbidelli.
Ερωτηματικό παραμένει ποιος θα είναι ο αναβάτης που θα καλύψει τη θέση του Marc Marquez στην Gresini Racing, ενώ άγνωστο παραμένει αν ο αδελφός του, Alex Marquez, θα ανανεώσει το συμβόλαιό του με την ιταλική ομάδας.
Προς το παρόν, συμβόλαιο για το 2025 δεν διαθέτει ο Jack Miller, ενώ στο… σκοτάδι παραμένουν όλοι αναφορικά με τη σύνθεση της Trackhouse Aprilia για την επόμενη σεζόν αλλά για το ποιος θα είναι ο δεύτερος αναβάτης της LCR Honda, της Prima Pramac, αλλά και της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha – την τελευταία θέση διεκδικεί εκ νέου ο Alex Rins, που φέτος εντάχθηκε για πρώτη φορά στους κόλπους της ομάδας.